מותגי היוקרה מתגייסים כדי למצוא חיסון לקורונה ולהגן על הצרפתים

במסגרת הסולידריות נגד הקורונה ועל רקע העובדה שאזל האלכוג'ל ומסיכות ההגנה בצרפת, הכריזה LVMH ובראשה ברנאר ארנו כי הם מספקים אלכוג'ל בשווי 5 מיליון אירו לבתי החולים הצרפתים והם לא לבד

קבוצות יוקרה צרפתיות ואיטלקיות רבות העבירו כספים בנסיון לתמוך בשירותי הבריאות של המדינות שאזרחיהן נפגעו מקורונה. בתחילת המגפה בסין, ורסאצ'ה העבירו יותר מ-140,000 אירו לצלב האדום הסיני כדי לסייע ברכישת ציוד רפואי. קבוצת LVMH, סווארובסקי ו-KERING העבירו סיוע לארגונים שאינם ממשלתיים כבר בחודש ינואר. קבוצת ריצ'מונד שמחזיקה בקרטייה, ואן קליף אנד ארפל ו- Chloé הבטיחו סיוע של 1.2 מליון אירו, ובימים האחרונים ג'ורג'יו ארמני הבטיח להעביר 1.25 מיליון אירו למספר בתי חולים באיטליה.

אנשים פרטיים גם הם מתגייסים כדי לסייע במכה שנפלה על העולם. הבלוגרית והדוגמנית האיטלקיה קיארה פראני, הכריזה באתר שלה "סלט הבלונדיניות" על איסוף כספים לבתי חולים במילאנו על סף קריסה. תוך תמיכה של בעלה, הראפר האיטלקי, פדז, היא כבר אספה ארבעה מיליון אירו (יותר ממה שתרמו קבוצות היוקרה הגדולות, לא נעים לומר). רק לחשוב שאם כל אחד מ-18.7 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם היה תורם אירו אחד, כמה כסף היא היתה אוספת.

קיארה פראני צילום אינסטגרם

משפחת בנטון גם היא החליטה להגיב ולעזור לארבעה בתי חולים איטלקיים בהם שניים ברומא ובמילאנו, והעבירה סכום של שלושה מיליון אירו. בולגרי לא מוכנים לספר כמה כסף העבירו למעבדות ברומא שמנסות למצוא את החיסון לקורונה אבל גם דולצ'ה וגבאנה תומכים וכבר העבירו סכומים נכבדים למעבדות של אוניברסיטאות איטלקיות ששוקדות על מחקר ופיתוח של החיסון.

השבוע הגדילו קבוצות היוקרה לעשות. במסגרת הסולידריות נגד הקורונה ועל רקע העובדה שאזל האלכוג'ל ומסיכות ההגנה בצרפת, הכריזה LVMH ובראשה ברנאר ארנו כי הם מספקים אלכוג'ל בשווי 5 מיליון אירו לבתי החולים הצרפתים. בתחילת השבוע הנוכחי הודיעה הקבוצה כי הודות לכוח הייצור החזק שלה, חיפשה ספק סיני שיוכל ליצר עשר מיליון מסיכות הגנה ולשנע אותן לצרפת. בקומוניקט ששחררה החברה היא מפרסמת כי תחזור על המבצע ובכוונתה להגיע לאספקה של 40,000 מסכות.

ורסצ'ה צילום אינסטגרם

מותגי אופנה נוספים הציעו את עזרתם בתפירת מסכות בהיקף קטן יותר תוך שימוש במעצבי האופנה שלהם. לא מדובר במסכות מנתחים, אלא במסכות בד, שההגנה שלהן אחרת והן מונעות מגע בפנים.

הצרפתים, מלכי השיק, יצאו גם במבצע "עשו זאת בעצמכן" ובתי אופנה קטנים מספקים ערכה ובדים יפים לתפירת מסכות ביתיות. גם מעביר את הזמן בנעימים וגם מרגישים שעשיתם משהו מינימלי לטובת ההגנה על עצמכן.

מה שבטוח, בעת מצוקה שכזאת מעודד לגלות שגם עולם האופנה הצרפתי והאיטלקי, שבימים כתיקונם עשוי לסבול מסנוביזם ומהתנשאות, מתגייס בנסיון להציל את האנושות מהמגפה של העידן החדש.

 ** הכותבת, ד"ר מאיה גזהיא מומחית לאופנה צרפתית ולתרבות צרפת.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית