להיות יותר חזקים מהקורונה

איך לוקחים אחריות על הבריאות שלנו בימי הקורונה? אלי לובושיץ, מומחה לרפואה משלימה, מעניק לנו טיפים לחיזוק המערכת החיסונית

ציור קורונה של ציונה אבירם

מאת: אלי לובושיץ, Ph.D, N.Dמומחה לרפואה משלימה

המומחים אומרים שאנחנו עומדים בפתחה של מגיפה עולמית, כשהנתונים מראים שכל אדם שנדבק במחלה מדביק 2.5 אחרים. האם ההיסטריה מהקורנה מוצדקת או מוגזמת? מוקדם מידי לומר. מה שבטוח – יותר מ-%3.5 מה שנותר לעשות – לחזק את מערכת החיסון. במצב הנוכחי, כל אחד מאיתנו יכול לבנות אך ורק על עצמו. המשמעות: חשוב לשמור על היגיינה מוגברת ולחזק את מערכת החיסון.

איך לחזק את מערכת החיסון באמצעות התזונה שלנו:

הנתונים בשטח מראים שאנשים בריאים וחזקים מתגברים על המחלה בקלות. אבל איך הופכים לבריאים וחזקים יותר? מקום טוב להתחיל בו הוא הוויטמינים הידועים שכולנו מכירים, כמו וויטמין E וויטמין C ומינרלים כגון אבץ הם בחירה ראשונית מעולה, אבל איך מגיעים לזה? תזונה נכונה היא הדרך הטובה ביותר.

תזונה נכונה היא כזו שעשירה באנטי אוקסידנטים, במילים אחרות – עשירה בפירות וירקות טריים, שמכילים את נוגדי החימצון שביכולתם למנוע חומציות בדם ולמנוע התפשטות של הווירוסים.

איך לדעת כמה ירקות ופירות מספיקים לכם?

אני ממליץ על פירות וירקות צבעוניים, בעיקר אלו בצבעים הכתומים (גזר ודלעת), הסגולים (כמו הסלק), האדומים ואף הכהים (כגון דומדמניות ואוכמניות שחורות) – כל אלו מוכחים בתור עשירים בחומרים הידועים כביו פלובנואידים – אנטי אוקסידנטיים שמנטרלים את החומציות בגוף. אנחנו יודעים כיום שחומציות גבוהה בגוף מעלה את הסיכוי לחלות בווירוסים.

וירוס קורונה (שאטרסטוק / creativeneko)

איך נכון להוסיף לתזונה פירות וירקות:

1. פירות וירקות טריים: בחירה פשוטה ונגישה שטובה לבריאות בכל סיטואציה, גם בלי קשר למחלות.

2. פירות קפואים או יבשים: הג'וגי ברי הוא בחירה טובה ובריאה, כמו גם פירות האסאי – תוכלו לצרוך אותם קפואים או מיובשים, הם שומרים על הביו פלובנואידים במצבים הללו וטובים לבריאות.

3. בישול: הבישול לרוב הורס את הביופלובנואידים, ועדיף לצרוך פירות וירקות טריים או בדרכים שונות.

מאיזה אוכל להימנע?

מאכלים שמכילים רדיקלים חופשיים מחלישים את מערכת החיסון. הרדיקלים מעלים את חומציות הגוף וכתוצאה מזה להרס התאים הבריאים. אז ממה כדאי להימנע, במיוחד בימים אלו?

1. חומרים משמרים וצבעי מאכל

2. שומנים רווים

3. מזון מעובד

4. מזון עתיר סוכר

** הכותב, אלי לובושיץ, Ph.D, N.D, הינו מומחה לרפואה משלימה, מרכז רפואי מד-באלאנס