''הבשורה ששינתה את חיי''

"אובחנתי לפני 3 שנים כחולה בטרשת נפוצה, זה קרה ממש בזמן חופשתי באילת, שהיתי להנאתי על חוף הים, ואני זוכרת שפתאום, ללא כל התראה, נתקעה לי העין". אוריין ארד חושפת את התמודדותה עם המחלה

בחורה עם מחשב נייד

מאת: אוריין ארד

בגיל 20 כשרוב הבנות מתלבטות מה ללמוד ועם איזה בחור לצאת לדייט, קיבלתי בשורה ששינתה את חיי.

אובחנתי לפני 3 שנים כחולה בטרשת נפוצה, זה קרה ממש רגע לפני שהתחלתי את לימודי בבצלאל. בזמן חופשתי באילת, שהיתי להנאתי על חוף הים, ואני זוכרת שפתאום, ללא כל התראה, נתקעה לי העין, תוך הרגשת סחרחורת ובחילה קשה. זה היה למעשה התסמין הראשון המשמעותי שחוויתי פגיעה בעצב של הראייה.

נבדקתי בבית החולים באילת והועברתי לבית חולים סמוך למגורי, במרכז הארץ, שם אושפזתי למשך כשבועיים ועברתי סדרת בדיקות, כולל בדיקת ראייה מקיפה ובסופו של דבר שוחררתי לביתי ללא אבחנה. אחרי האשפוז פניתי מיוזמתי אל נוירולוג בקהילה ולאחר סדרת בדיקות נוספת שנמשכה מעל לחצי שנה, הודגמו נגעים בבדיקת mri מוח, ואבחנתי בטרשת נפוצה.

הייתי רק בת 22 כשאובחנתי כחולה בטרשת נפוצה, בהתחלה היו הרבה רגעים קשים. לא הבנתי למה? ואיך המחלה פרצה ככה פתאום אל תוך חיי? לא ידעתי כלום על המחלה, ובעיקר אני זוכרת שבכיתי המון באותה תקופה. גם המשפחה שלי הגיבה לאבחנה באופן קשה, ולבסוף, אחרי שקצת התחלתי לעכל את הבשורה, בחרתי להמשיך בלימודים, למעשה, לחזור לחיים ולהתמודד.

אוריין ארד צילום אלבום פרטי

בשנה הראשונה שלאחר האבחון חוויתי קשיים רבים בהסתגלות לתסמיני המחלה וגם לתופעות הלוואי של הטיפול התרופתי שקיבלתי. לאחר כשנתיים מרגע גילוי המחלה, הצלחתי להתאזן גם נפשית וגם פיזית, הן מבחינת התרופות שאני נוטלת והן מבחינת התזונה שאני צורכת. הייתי עטופה בחום ובתמיכה של כל הסובבים אותי, בני משפחה, חברים ואפילו המרצים שלי בבצלאל, דבר שמקל מאד על ההתמודדות היום יומית עם המחלה.

בשלב מסויים החלטתי שאני לא מתכוונת לתת למחלה להשתלט על חיי ולנהל אותם והתחלתי למפות גורמי לחץ מחיי, אחרי בדיקות מעמיקות שעשיתי עם עצמי גם שחררתי כמה אנשים מחיי שהשפיעו לרעה על מצבי. במקביל התחלתי לעשות ספורט והחלטתי שאני מפסיקה לייסר את עצמי בשאלות למה זה קרה לי ולקחת פנימה ללב.

עולם הצורפות מאפשר לי לבטא את עצמי, מלאכת היצירה ועיצוב התכשיטים נותנים לי כוח להמשיך קדימה, להתמודד עם המחלה, ולסמן את דרכי בעולם.

אוריין ארד צילום אלבום פרטי

בימים אלו אני מתכננת להקים עסק משלי המשלב טכניקות מתקדמות של צורפות והדפסות תלת מימד, ולפרויקט הגמר שלי בבצלאל יצרתי טבעת המסמלת כאוס וסדר כאחד, שני מאפיינים בחיי שאני מנסה ללמוד לחיות איתם בשלום.

כיום אני גם  חברה כיום בעמותת "הבית לחולי טרשת נפוצה", הנחושה לחולל שינוי משמעותי באיכות חייהם של חולי טרשת נפוצה, ופועלת לטובת הקמת מרכז רב תחומי, רב מקצועי, המתמחה במחלה ובטיפול בה, בכדי לשפר את תפקוד החולים בכל מישורי הפגיעה של המחלה, בתחום הפיזי, הנפשי, הסוציאלי והתעסוקתי, במטרה

לתת לחולים כלים מתאימים לצרכים המתפתחים והמשתנים עקב המחלה כדי שינהלו אורח חיים משפחתי וחברתי מלא ופעיל וישתלבו בכל מעגלי החיים והעשייה.  אתר העמותה www.mshome.org.il

עבודות של אוריין ארד קרדיט צילום עומרי מירון (2)_634

עבודות של אוריין ארד קרדיט צילום עומרי מירון (1)_634

עבודות של אוריין ארד צילום עומרי מירון (1)_634

** הכותבת, אוריין ארד היא בת 26 מהוד השרון, בעלת תואר מבצלאל במגמת צורפות