חלון ראווה: חנה מרילוס פליישמן

חנה מרילוס, מעצבת האופנה החרדית שזוכה לשבחים בחו"ל, פתחה סטודיו בלב הסצנה התל-אביבית

מי אני? 

חנה מרילוס פליישמן, בת 31, נשואה +2. מעצבת שמלות כלה וערב והבעלים של המותג CHANA MARELUS משנת 2014.
החלטתי לקרוא לעסק שלי על שמי כי התחלתי לעצב לחברות ולמשפחה קרובה בגיל 16 והכירו אותי ככה, לכן החלטתי להשאיר את השם גם לעסק.

חנה מרילוס צילום טל עבודי

רקע

נולדתי בבלגיה למשפחה דתית בת 10 נפשות. אני החמישית מבין האחים והאחיות שלי וכשהייתי בת 12 עלינו לישראל.
כשהתחתנתי עם יוסי כבר עסקתי בעיצוב, אך בעיקר קיבלתי את הלקוחות בבית ואני הייתי עונה לטלפונים. כשהוא ראה שיש לי קהל לקוחות גדול, הוא תמך בי לקחת את העסק צעד קדימה ולהתפתח לא רק בארץ אלא גם בחו"ל.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

בכיתה הייתי מציירת ומשרטטת. כשהחברה הראשונה שלי התארסה הצעתי שאעצב לה את שמלת הכלה. בסוף היא עשתה את שמלת הכלה שלה במקום מוכר עם ניסיון, אבל  "שידכה" לי את אחותה הקטנה. לאחותה עיצבתי שמלה מאוד ייחודית ושונה שלא ראו בנוף החרדי עד אז ולכן היא זכתה להמון התייחסות ותגובות. אחרי השמלה הזו התחלתי לקבל טלפונים ובקשות שאעצב שמלות. פנו אלי חברות, קרובות משפחה וגם בנות ששמעו עלי. בהתחלה עיצבתי בבית וכשראיתי שיש ביקוש ושאני ממש אוהבת לעסוק בזה, שכרתי מקום בבני ברק והתחלתי לעבוד. היום אנחנו כבר בסטודיו חדש וגדול יותר בתל אביב, סטודיו שבתחילת הדרך לא חלמתי שיהיה שלי.

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי (

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

להפוך את זה מתחביב לעסק. כאשר העיצוב היה כתחביב יכולתי לעצב מה ומתי שבא לי, אבל כשהחלטתי להפוך את זה לעסק זה כבר עולם אחר ונדרש לפקח על המון מחלקות. בהתחלה אני הייתי גם עונה לטלפונים ללקוחות, קובעת פגישות, מקבלת את הלקוחות ובין לבין גם מעצבת קולקציות. גם למצוא את האנשים הנכונים שיעבדו איתי היה אתגר. עד אז עשיתי הכל לבד והיה לי קשה להתמקד בעיצוב. זה דבר שלקח זמן עד שהסטודיו יראה ויתפקד בצורה שבה הוא מתפקד כיום.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

אני מאוד אוהבת לשלב כל מיני טקסטורות של בדים ועבודות יד אך חשוב לי שהתוצאה תהיה רכה ונשית.

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

נטלי פורטמן. אני אוהבת איך שהיא מתאימה לעצמה את הבגדים. היא קטנה ונמוכה ותמיד נראית מדהים. היא לובשת קו נקי אך מיוחד.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה? 

בתקופה הזו התחברתי לטבע וזה בא לידי ביטוי הן בטקסטורות והן בחומרים. התחברתי גם לטרנד של המראה החיוור וגוון הפודרה, למרות שבדרך כלל אני פחות מושפעת מטרנדים ואוהבת גזרות קלאסיות שגורמות לעיצובים שלי להראות רלוונטיים מיד.

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

השמלות שלי צנועות מבחינת הגזרות והבדים, הן נקיות, קלאסיות ואלגנטיות ומקבלות את ה'גלאם' באמצעות עיטורים בעבודת יד. טרנד ה"צניעות" שכבש את עולם האופנה הוביל לכך שאני לא מעצבת רק למגזר החרדי והדתי, יש נשים רבות היום מכל המגזרים שאוהבות את הסגנון.

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

חנה מרילוס צילום אלמוג גבאי

טווח מחירים: שמלות ערב להשכרה החל מ-2,500 שקל, תפירה אישית להשכרה החל מ-13,500 שקל, קנייה החל מ-17,000 שקל. שמלות כלה להשכרה החל מ- 10,500 שקל , קנייה החל מ-17,000 שקל.
טווח מידות: אנחנו מציעים את הדגמים שלנו בתפירה אישית כך שאנחנו מתאימים את הדגם ללקוח.
כתובת הסטודיו: ניצנה 11 תל אביב
אתר: https://chanamarelus.com/he/

פייסבוק סלונה אופנה באנר