חלון ראווה: בר משיח

אחרי שנים של לימודים והתמחות באופנה בבתי הספר המובילים בפריז, בר משיח חזרה ארצה והשיקה את הקולקציה הראשונה בתצוגה רבת משתתפים וצבעים

מי אני? 

בר משיח, בת 28, רווקה. המעצבת והבעלים של מותג האופנה MASHIIAH.
שנת ההקמה הרשמית היא 2019, אך בפועל העבודה על המותג התחילה כבר בשלבי הלימודים ב-2015.

MASHIIAH תצוגה בר משיח צילום ענבל מרמרי

רקע

גדלתי ברעננה וכיום אני מתגוררת בתל אביב. שנתיים לאחר השירות הצבאי החלטתי לעבור לפריז וללמוד עיצוב אופנה בבית הספר האיטלקי הידוע מרנגוני. ברוב שנות הלימודים עיצבתי בעיקר בגדי גברים.
קולקציית הגמר שלי הוצגה בשבוע האופנה בפריז וזכתה להיות בטופ 3 הקולקציות של בית הספר ובטופ 12 בעולם. הקולקציה התפרסמה במגזינים כמו ל'אופיסייל ו'ווג' האיטלקי ואחד הפריטים נלבש ע"י אחת הנשים המשפיעות בעולם האופנה בפריז – Mlle Agnes. באופן מפתיע, רוב העניין שנוצר סביב הקולקציה שעיצבתי לגברים היתה אצל נשים ומשם החלטתי לעצב לנשים.
המשכתי ללימודי תואר שני ב- L’institut supérieur des Arts Appliqués בניהול מותגי יוקרה באופנה, וללימודים מקצועיים של שנה במוסד הידוע שנקרא LESAGE שבבעלות CHANEL, שם התמחיתי ברקמה עילית.

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

בגיל 10. סבתא שלי ז"ל, הייתה תופרת מדהימה, היא שמה לי חוט ומחט ביד בגיל 6. אף פעם היא לא באמת עשתה לי שיעורים, זה תמיד היה הסבר ב'על הדרך' בזמן שהיא הייתה תופרת. פשוט ישבתי לידה שעות בזמן שהיא תפרה והבנתי פחות או יותר את הלך הדברים. בערך בגיל 10 כשהתחלתי להבין טיפה יותר ומה זה בכלל עיצוב אופנה הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות "כשאהיה גדולה".

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

האמת היא שיש שני אלמנטים שמנקודת המבט שלי לא פשוטים. כשמעצב נמצא ממש ב'בייבי סטפס' הראשונים הוא קורע את התחת בשביל אף אחד, אתה עובד, משקיע כסף, מעצב, תופר, רוקם ובעצם אף אחד לא ביקש את מה שאתה יוצר וגם אין דד ליין, זה מצריך משמעת עצמית מטורפת. אתה נמצא באיזושהי בועה שבתוכה אתה גם תלוש לגמרי, לא באמת יודע אם מה שאתה יוצר בכלל טוב, ואני לעיתים מבקרת את העבודות שלי בצורה שמקשה על פרודוקטיביות בריאה.

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

עוד דבר שאני חושבת שהוא לא פשוט הוא הבדידות. בשביל באמת ליצור בקצב ובאיכות צריך ממש להתבודד ולעבוד שעות על גבי ימים על גבי חודשים, לבד לגמרי. בפריז היו שבועות שלמים ואפילו חודשים שבהם לא ראיתי נפש חיה, היו רגעים שכבר הרגשתי שאני עומדת לאבד את זה. הבדידות היא גם מאוד מנטלית ולא רק פיזית.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

בלימודים בפריז נאמר לא פעם שאני "צעירה מידי בשביל לדעת מה הסטייל שלי". אולי עוד 10 שנים אוכל לפרט זאת במדויק. עם זאת, הקווים שמנחים אותי הם תמיד איזה פוש אנד פול בין ניגודים, אני בחיפוש מתמיד אחר נקודת האיזון המושלמת בין נשי וגברי, בין טו מאץ' לבייסיק, בין בגדי ערב ליום, אובר סייז וסלים (SLIM), צבעוניות מדויקת ועוד.
MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

מי הסטייל אייקון שלך? 

Rihanna for sure

כמה מילים על הקולקציה האחרונה 

הקולקציה האחרונה התחילה בפריז והסתיימה בארץ, ולכן החלטתי לקרוא לה BACK TO KANSAS (רפרנס מהקוסם מארץ עוץ) שזה בעצם החזרה למקום האוהב, החזרה הביתה. הקולקציה התחילה בהשראת סרטים של הבמאי האמריקאי ספייק לי, כל הסטייל של סצנת האולד סקול ג'אז בארה"ב שהתהדרה בחליפות פסים בשילוב עם סטריט סטייל של ברוקלין בסוף שנות ה-80 תחילת ה-90. בקולקציה יש המון פסים, נפחים שונים, צבעים, וטקסטורות לא רגילות.

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

MASHIIAH 2019 צילום מאיר כהן

טווח מחירים: 300-4,000 שקל
טווח מידות: רוב הפריטים הם ONE SIZE, השאר בהתאמה אישית
איפה קונים? קניה און ליין תהיה אפשרית ממש בקרוב, כרגע יש אפשרות דרך הסטודיו ברחוב הברוש 3 רעננה.
אינסטגרם: @MASHIIAH

***