לחיות עם מחלה שקופה וכואבת

"הימים לפני המחזור הם קשים במיוחד ובזמן המחזור וכן בימי הביוץ סובלת כאבים חזקים בחזה. פעמים רבות אני מגיעה לאשפוז בכדי לאזן את הכאב". אביבית זהבי בינשטוק, מחברת "הצונאמי שלי אנדומטריוזיס" פותחת את הלב

מאת: אביבית זהבי בינשטוק 

אני חיה עם אנדומטריוזיס – מחלה שקופה מסתורית ומורכבת. אחת מעשר משים חולה במחלה כרונית זו,  הנגרמת מתהליך דלקתי שמתחיל בהימצאותם של תאי רירית רחם (אנדומטריום-ומכאן שם המחלה) באזורים שונים של הגוף מחוץ לחלל הרחם. האיברים השכיחים ביותר למעורבת המחלה הם: אברי האגן, כולל – קרום הצפק ,שחלות, רחם, כליות, רצועות הרחם, חצוצרות, המעי הגס, תוספתן, צוואר הרחם, שלפוחית השתן והרקטום. לעיתים ניתן למצוא נגעי אנדומטריוזיס גם באזורים מרוחקים מהאגן כגון הסרעפת, הריאות ואפילו המוח.

אביבית זהבי בינשטוק צילום אלבום פרטי

כאשר תאי רירית הרחם מגיעים לאזורים מחוץ לרחם שעד היום לא יודעים איך ולמה הם נוצרים שם ומדוע? כשתאים אלה מתפקדים מחוץ לרחם, הם גורמים לדלקת מקומית וכתוצאה מכך הדבקויות , דלקתיות, נגעים וציסטות בין האיברים ,הגורמים לכאבים עזים המרגישים כמו צירים ויוצרים נזק רב לאיברים כאשר לפעמים נזק בלתי הפיך.

אביבית זהבי בינשטוק צילום מסך

ההתמודדות שלי אכן היא יום יומית, אני נשואה לבעל שתומך ועוזר המון ואמא ל-2 בנות .אינני עובדת לצערי הרב יותר משנה שלמה והנני מתעסקת ברוב זמני בהעלאת מודעות והסברה אודות המחלה. לצערי הרב בערך 3 פעמים בחודש (לפעמים יותר) תוקפים אותי לפתע התקפי כאב חזקים בהם אינני יכולה להתיישר, חווה דקירות ברקטום עזות ולא מסוגלת לעמוד או לשבת רק חייבת לשכב וליטול מהר משככי כאבים.

אביבית זהבי בינשטוק צילום מסך

כמובן, הימים לפני המחזור הם קשים במיוחד ובזמן המחזור וכן בימי הביוץ סובלת כאבים חזקים בחזה. פעמים רבות אני מגיעה לאשפוז בכדי לאזן את הכאב, ובשאר החודש משתדלת להיות פעילה ומתפקדת , כמו כן מנסה להתמודד עם המטלות היומיומיות. כיום אני פעילה וחברת וועד בעמותת קהילת אנדומטריוזיס ישראל עם צוות נשים ואנשים מקסים מלא עשייה ויוזמה. הספר שהוצאתי חשוב ויקר לליבי מאוד מאחר והקול והזעקה שלי חייבים להישמע למען נשים אחרות ולמען הבנת המחלה, העלאת המודעות והמורכבת של המחלה.

האיחור באבחנה שלי, 5 שנים איחור באבחנה, אף על פי שכל החיים כנראה קיננה בי המחלה אך לפני 5 שנים התפרצה וגרמה שחיי יהיו מלווים בסיוט מתמשך. כ-4-5 שנים אף רופא לא האמין לי בקופות החולים ובמיון בביה"ח בהם שהיתי , עברתי מיליוני בדיקות בכל 'החורים' ולא מצאו דבר, המחלה מסתורית וחמקמקה, רק הניתוח הציל אותי.

אביבית צילום מסך

כיום אני מטופלת בדיקור סיני ייעודי לאנדומטריוזיס אשר מאוד עוזר לי ומשתדלת לדבוק בתזונה אנטי דלקתית . הספר הזה הוא צעד חשוב להבנת הבורות העצומה במחלה וחוסר הידע בקהילה, מול הרופאים בקופות החולים, במיון נשים ובמיון כללי בביה"ח, במשרדי החינוך והבריאות, בביטוח לאומי, בצה"ל.

בספר משולבים מאמרים שנכתבו בידי רופא מנתח מומחה למחלה (שניתח אותי ובכך הציל את חיי) ומטפלים שונים ומדהימים מהרפואה המשלימה והריפוי הטבעי, מידע סטטיסטי, עו"ס ופעילה חברתית ואקטיביטסטית מדהימה ועמותתת 'קרן בריאה' – 'קרן בריאה' חותרת ליצירת מצב בו כל אישה בישראל תוכל להבין, לבחור ולנהל את בריאותה תוך דיאלוג פורה עם המערכת הרפואית, רב מעומתת 'בוני עולם' וציורים ושירים שלי וקישורים לדפים ואתרים בארץ ובעולם.

אביבית זהבי בינשטוק צילום מסך

אנדומטריוזיס – לכאב שלך ישם!

גם אני 1 מ-10

**הכותבת, אביבית זהבי בינשטוק, חושפת את התמודדותה עם המחלה