אשלי גרהאם: "הרגשתי מזעזע"

דוגמנית המידות הגדולות והשגרירה המשפיעה ביותר לדימוי גוף חיובי, חשפה כיצד הרגישה לפני ששיתפה את תמונת הגוף ההריוני שלה עם סימני המתיחה. "הרגשתי כל כך לבד"

אשלי גרהאם צילום אינסטגרם של אשלי

דוגמנית המידות הגדולות, אשלי גרהאם, נחשבת לאחת הנשים המשפיעות ומעוררות ההשראה בעולם ומקדמת בעקביות דימוי גוף חיובי.
לרוב גרהאם משתפת ברשתות החברתיות תמונות שלה בשלל אירועים נוצצים כשהיא משדרת ביטחון וסקס אפיל, אך לצד החיוכים והפוזות החופשיות שהיא מציגה על החוף עם ביקיני, מסתבר שלגרהאם, כמו לכולנו, יש גם צד רגיש ופגיע.
בסדרה הדיגיטלית של אלן דג'נרס היא דיברה בפתיחות על התחושות הפיזיות והנפשיות שלה לקראת האימהות הקרבה והתמקדה בתצלום מפורסם שסחף את הרשת, בו רואים את קימוריה וסימני המתיחה. זו לא תמונה רגילה שנתקלים בה ברשתות החברתיות ותוך שניות היא הפכה ויראלית והציתה דיון סוער בכל הנוגע לגוף הנשי. למרות שהשיתוף גרר תגובות תומכות וחיוביות בעיקרן, גרהאם מודה שפרסום התמונה היה קשה לה.
אשלי גרהאם צילום אינסטגרם
"הסיבה בגינה פרסמתי את התמונה הייתה שבדיוק הודעתי שאני בהריון וחשבתי שארגיש טוב, אבל זה לא קרה. הרגשתי נורא" שיתפה בדמעות: "באותו הבוקר זה היה כאילו, 'אשלי, תתאפסי על עצמך. ישנן עוד נשים בחוץ שעוברות אותו דבר כמוך'. למה שלא יהיה לך דיאלוג איתן?" דיאלוג אכן התפתח בין גרהאם לאינספור נשים בכל העולם שהודו לה על השיתוף "האמיץ" והמפתיע.
אשלי גרהאם אינסטגרם
"חשבתי לעצמי, זה הגוף החדש שאני צועדת לתוכו" אמרה "למה שלא אצא לעולם עם הגוף החדש הזה? הרגשתי כל כך מבודדת". העוקבות הרבות של גרהאם לא רק הגיבו לה ועודדו אותה, הן גם העלו תמונות דומות ולא ערוכות משל עצמן,  עם סימני מתיחה ושאר שינויים פיזיים. עבור נשים אלה, עצם השיתוף חיזק אותן וגרם להן להבין שהן לא לבד ושהגוף אמנם יוצר חיים חדשים אבל הוא גם יכול להביא עימו פחדים, דיכאון, השוואות לאחרות וחוסר ביטחון.

אשלי גרהאם צילום מסך

"נאבקתי, רציתי אפילו להסיר את התמונה" חשפה מגיבה שהעלתה תמונה דומה בעקבות גרהאם, לאחר שילדה תאומים "אבל אז אשלי עשתה לייק לתמונה וחשבתי לעצמי, אשאיר את התצלום וזו האמת". גרהאם הבינה מהר מאוד שהיא לא לבד ושלמעשה, ישנן הרבה נשים שמזדהות איתה. אמנם אנחנו ב-2019 אבל לנשים רבות קשה להתבטא בפתיחות על גופן ואידיאל היופי עדיין רחוק מהמציאות של רוב הנשים.
אשלי גרהאם Photo-by-Arnold-Jerocki-GC-Images
עדיין ישנן מעט מדי דוגמניות שאינן בעלות מידות גוף כמו של ג'יזל וגם כשמלהקים לקמפיין דוגמנית כמו גרהאם, אי אפשר שלא לתהות האם מדובר בשינוי מבורך או גימיק. הדרך עוד ארוכה עד שנשים ירגישו נוח בעורן ויקבלו את עצמן ואת השינויים הפיזיים שפוקדים אותן מרגע כניסתן להריון ובכלל, אבל הודות לנשים כמו גרהאם, תעשיית האופנה מבינה שעליה להתעורר ולתת מענה לנשים שאינן דקיקות. ככל שהשיח סביב דימוי גוף יהיה פורה יותר, כך נשים יצאו מחוזקות יותר.