9 סימנים שאת אוהבת את עצמך

נשים שמרגישות ראויות וטובות אינן מסתובבות בעולם בתחושה שהן מפריעות למישהו, להיפך הן מרגישות שכל מילה ועצם הנוכחות שלהן תורמות וטובות. אל תתייחסי לעצמך כמטרד וגם אלייך לא יתייחסו כאל מטרד

יש משפט ידוע שאומר "אם לא תאהב את עצמך אף אחד לא יאהב אותך",

אז למה ואיך זה קורה שכאשר אנחנו שמות את עצמנו במקום נמוך, אנו באמת מוצאות את עצמנו במקום נחות, לא מכבדים אותנו, לא מעריכים, אנחנו אלה שצריכות לרדוף ולא אחרינו מחזרים. יכול להיות שיש התנהגויות מסוימות שאנו מתנהגות מבלי לשים לב, ובכך אנו מביאות על עצמנו יחס מזלזל מהסביבה אשר מוריד את הביטחון ומכניס אותנו למעגל של התנהגות חסרת בטחון שמביאה לחוסר הערכה מהסביבה שמביא לחוסר בטחון וכן הלאה. ואם אכן אנו מביאות זאת על עצמנו אזי אנו גם יכולות לשנות התנהגות זו אם רק נבין כיצד היא מתבטאת. אז איך מתרגלים ומתנהגים אהבה עצמית, מה שיביא גם לכבוד והערכה מהסביבה והכי חשוב אהבה, כבוד והערכה בנינו לבין עצמנו.

9 סימנים שאת אוהבת את עצמך:

1. את לא מתנצלת

יש נשים שכל צורת התבטאותן היא התנצלות, האינטונציה, הטון, המילים שבהן הן בוחרות להשתמש ממש כאילו הן צריכות להתנצל על קיומן. אם הן צריכות טובה הן מתנצלות, אם הן רוצות להזיז שעה או יום של משהו שקבעו הן מתנצלות, אם מישהו צריך משהו מהן ואין להן את היכולת לעזור הן נורא מתנצלות, ואם כבר עושים משהו בשבילן הן אומרות תודה תודה תודה, כאשר הן רוצות לשאול משהו הן מתנצלות כי בחוויה שלהן הן לא רוצות להפריע לאף אחד שהרי הן מפריעות. הקיום שלהן מפריע.

נשים שמרגישות ראויות וטובות אינן מסתובבות בעולם בתחושה שהן מפריעות למישהו, להיפך הן מרגישות שכל מילה ועצם הנוכחות שלהן תורמות וטובות. אל תתייחסי לעצמך כמטרד וגם אלייך לא יתייחסו כאל מטרד.

2. את לא דוחקת בעצמך

נשים שאינן אוהבות את עצמן יעשו הכול בשביל שיאהבו אותן, ינסו לענות על כל בקשה ולרצות. אם יבקשו מהן דבר מה או ירצו לפגוש אותן גם ביום הכי עמוס שלהן הן ימצאו את הדרך, ירוצו ויתאמצו. אנשים מזהים את המאמץ ואת אי הנוחות וזה מרתיע. אם יש לך יום עמוס ומישהו/י רוצה להיפגש אתך או שתעשי בשבילו/ה משהו, תמיד אפשר לצאת מגדרנו אך רגע לפני זה תשאלי את עצמך, האם האדם האחר היה יוצא מגדרו בשבילך? האם אני באמת אוהבת את האדם הזה ורוצה לצאת מגדרי בשבילו? אל תפחדי לסרב ולדחות, זה יכול רק להעלות את הערך שלך בעיני האחר.

 3. את מרגישה שווה

יש נשים שתמיד נראה להן שמה שיש לאחר יותר טוב ממה שיש להן, ורואים את זה. הן ילטשו מבטים, ישאלו שאלות, יחמיאו נורא או להיפך יסרבו לפרגן היכן שמגיע. כאשר אתן מרגישות פחות שוות ממישהו/י גם ההתנהגות שלכן תראה זאת ולכן עליכן להסתובב באמונה שלמה שמה ששלכן זה הכי טוב לכן והיכן שאתן נמצאות, שם הכי מעניין. אל תרצו את מה שיש לאחר ואל תרצו להיות איפה שהאחר נמצא. הקשיבו לעצמכן, לכו עם ליבכן והאמינו שזה הדבר הטוב והנכון ביותר עבורכן, זאת הערכה עצמית.

4. את מקיפה את עצמך רק באנשים שעושים לך טוב

כאשר אנו בסביבה אוהבת, ניתן להרגיש זאת וכאשר אנו בסביבה שלא מקבלת אותנו כפי שאנחנו ואנו מרגישות שעלינו להשתנות גם אנחנו מרגישות זאת. ניתן להרגיש זאת ע"י אי נוחות מסוימת להתבטא ולהיות באותה סיטואציה. אדם שאוהב את עצמו יודע שהוא בסדר כפי שהוא והוא לא מעוניין לשנות את עצמו בשביל להתקבל על הסביבה.

הוא גם יודע שהוא מדהים כפי שהוא ולכן הוא בטוח שהוא ימצא סביבה שמתאימה לו ולא שהוא צריך להיות מישהו אחר בשביל להתאים לסביבה. כאשר אדם לא הוא עצמו זה מורגש, לכן בכל סיטואציה חברתית בדקי עם עצמך כמה נוח לך בסיטואציה ואם אינך מרגישה שיש לך מקום לבטא את עצמך ולקבל אהבה, שני סביבה לא את עצמך. מי שלא אוהב אותך כפי שאת לא יאהב אותך גם אם תנסי להיות מישהי אחרת ובכלל אם את אוהבת את עצמך אינך רוצה להשתנות בשביל האחר.

בחורה עם לבבות

5. את יודעת מה מדבר אלייך ואת עושה את זה

יש נשים שתשאלי אותן מה הן אוהבות לעשות והן לא ידעו להגיד לך. אני לא מדברת על לאהוב לעשות בשביל אחרים אלא לאהוב לעשות בשביל עצמן, סוג של תחביב. מי שאוהבת את עצמה מוצאת את הזמן לעצמה, גם אם זה שעה בשבוע. היא יודעת מה היא אוהבת והיא עושה את כל המאמצים בשביל להגשים את הרצונות שלה. אישה שאוהבת את עצמה יודעת לשים את עצמה במקום גבוה בסדר העדיפויות שלה וזה מעורר אהבה עצמית, כי את מי אנחנו אוהבים? את מי שעושה בשבילנו דברים שעושים לנו טוב אז בואו נתחיל בנו.

6. את משקיעה בעצמך

בסעיף זה אשתמש בדוגמא שמדברת להרבה (א)נשים, אוכל, בשביל לאכול בבית אוכל בריא ומזין זה מצריך השקעה וזמן. הרבה נשים ובעיקר אימהות יכינו בשביל האחרים את מה שהם אוהבים אך לא בשביל עצמן. אם זה שניצלים ספוגים בשמן לילדים, כי הם אוהבים, או טוסט עם גבינה צהובה עתירת שומן לבעל, כי הוא אוהב. אבל מה עם מה שאת אוהבת וצריכה? אם את מרגישה שאת רוצה לקיים אורך חיים בריא ונכון יותר השקיעי בעצמך לא פחות ממה שאת משקיעה בשאר.

למה שאת תאכלי בסופו של דבר את השניצל בפרצוף מובס כי "זה מה שיש" ולא הם אלו שיאכלו את הפסטה מקמח מלא עם שמן זית, ברוקולי ועגבניות שרי או את המג'דרה עם חזה עוף וירקות בצד. ככה כל המשפחה תרוויח אוכל בריא יותר ומעל הכול ילדייך ילמדו דרך דוגמא אישית מנהיגות במקום ויתור עצמי, תכיני את מה שטוב לך והשאר כבר יסתגלו. ואם אוכל לא מעסיק אותך, השקיעי בעצמך עם ספורט, לבוש או איפור שגורמים לך להרגיש טוב, זה לא חייב להיות יקר אבל זה יעזור לך להרגיש טוב יותר עם עצמך.

7. את קשובה לעצמך

בשביל להקשיב לעצמנו עלינו קודם כל להאט את הקצב, לא ניתן לשמוע ולהבין שום דבר כאשר איננו עוצרים לרגע. וזה לא קשור לזמן, זה קשור לכבוד עצמי העובדה שאנחנו לא מאיצות בעצמנו. מדובר פה על חלקיקי שנייה או דקות ספורות. כשמישהו שואל שאלה או פונה אלינו עלינו לעצור ולחשוב לפני שעונים, כשנופלת עלינו עייפות עלינו לעצור לכמה דקות ברגע שמתאפשר ולנוח גם אם זה אומר שהמטלה הבאה תדחה ברבע שעה, אם משהו מבקש שינוי בחיינו עלינו לקבל החלטות ולבצע אותן, אם אתן באמצע ארוחה ואתן מרגישות שבעות הפסיקו לאכול, אם אתן רעבות תאכלו, אל תביאו את עצמכן אל הקצה. איננו יכולים לאהוב אדם שאינו מקשיב לנו, לכן אם ברצונכן לאהוב את עצמכן, הקשיבו לעצמכן.

8. את לא צריכה אף אחד בשביל לעשות דברים שאת אוהבת

נכון "לא טוב היות האדם לבדו", אך מרצון ולא מצורך. את אדון לעצמך, אם מתחשק לך לעשות הליכה על הים או בכל מקום אחר, לגיטימי שתרצי חברה אתך אך אם אף אחת לא פנויה זאת לא סיבה לוותר. כל מה שאת יכולה לעשות עם האחר את יכולה לעשות גם עם עצמך ורצוי שמידי פעם תבלי זמן איכות עם האדם שאתו את מבלה הכי הרבה גם ככה, אתך.

צאי להליכה לבד, אפילו שבי לקפה לבד קחי אתך דף ועט ורשמי את מחשבותייך, תתפלאי כמה פעולה זאת תעזור לך להכיר את עצמך טוב יותר. איננו יכולים לאהוב את מי שאיננו מכירים, את משתנה מיום ליום, משנה לשנה, עצרי לחקור את מחשבותייך, את מה שמניע אותך, מה שעושה לך טוב, מה שמערער אותך, הקדישי זמן להכיר את עצמך. זה לא יוכל להתבצע בשעת צפייה בטלוויזיה או בכל מסך אחר, בעבודה, בבית עם הילדים או עם הבעל. הפכי את הבדידות לזמן שלך שאת לבד ותיהני ממנו במקום לנסות למלא אותו בדברים אחרים.

 9. את נאמנה לעצמך

לפעמים במצבים חברתיים יש הרגשה שעלינו ללכת עם העדר, אדם שאינו נאמן לעצמו גם ילך נגד רצונותיו ואמונותיו, זה בסדר "לזרום" רק אם זה מתיישב עם רצונותייך ואמונותייך. אם את אוהבת את עצמך, אינך זונחת את עצמך בשביל טובת הכלל לעולם. את קשובה לעצמך, יודעת מה נכון לך ולפי זה את פועלת, תתפלאי לגלות שלמרות שהנטייה היא לחשוב שאם אהיה כמו כלום אז יאהבו אותי, בפועל אנשים אוהבים אנשים אשר שומרים על הצביון שלהם ואינם חוששים לדאוג לעצמם ולהגיד לא כאשר משהו אינו מתאים להם.

היי אותנטית, כל התנהגות אחרת תהיה מזויפת ואנשים מריחים את הזיוף מקילומטרים גם אם אינם יכולים להצביע על כך, וכמובן שאיש אינו אוהב שלא אמיתיים אתו.

** הכותבת היא שרון פרדני, פסיכותרפיסטית הוליסטית ורפלקסולוגית בכירה