9 דברים שעליכם להפסיק לעשות למען בריאותכם

אפשר לנהל אורח חיים בריא, נכון וטוב יותר מאיך שאתם כנראה מתנהלים כיום ואין כמו עכשיו כדי לשנות את ההרגלים שלך. 10 טיפים מוכחים יעזרו לך

02/07/2018
גוף ונפש קבלו עדכונים מגוף ונפש
  • RSS

מאת: טניטה פבר, גורו הדיאטה וכושר, בעלים של האקדמיה להרזיה וחיטוב גוף

1. עליכם להפסיק להציב גבולות

אתם לא שמים לב אבל לכל אחד מאיתנו יש גבולות ברורים בראש זה המוח שלנו שהחליט לגביהם למשל: שעה הליכה אני מסוגלת לעשות אבל שעתיים וחצי זה כבר בלתי אפשרי, משקולת של קילו וחצי להרים זה בסדר באימון ו-3 קילו זה כבר יותר מדי למרות שלפי הנתונים שלך כבר מזמן מוכנה לעבוד עם 5 ק"ג.

2. תפסיקו להתלונן!

בכלל, מומלץ להפסיק להתלונן כלפי אחרים וכלפי עצמכם. למשל, אל תגידו "אוף האימונים הללו לא מתאימים לי אני מכווצת כולי ואני עייפה", "אז איך בדיוק רצית לשנות את עצמך?" או " בעלי חוזר הביתה מאוחר ואיני יכולה להשאיר ילדים ללא השגחה". אוקי, את לא יכולה להשאיר אותם לבד ומה הקשר לבעלך?  המטרה חשובה לך? אז טפלי בעניין. תפסיקי לדסקס עם חברות והסביבה על התוכניות שלך, על הדיאטה שאת עושה ושאר הצהרות שאחר כך לא תעמדי בהן. את עוד לא יודעת שיש סיכויי יותר להצליח אם את שומרת את מטרתך בשקט? תהי נחושה ואל תחכי שיעודדו אותך.

מתאמנת צילום אינסטגרם

3. תפסיקי להגיד על עצמך דברים רעים ולהיות שלילית

כל האהבות בחיים מבוססות על אהבה וגישה חיובית. אם תתחילי בגישה שלילית, כך גם תסיימי, עם הרגשה לא טובה.  לא ניתן לשנות את חוקי החיים. אני יודעת שהרבה פעמים נכשלת בדיאטות ובמשמעת של כושר קצת קשה לך לאהוב את עצמך עם תוספת של ק"ג אבל תצטרכי בכוח, לפחות בהתחלה לאהוב, לכבד ולקוות לטוב. אסור לך לומר דברים כגון: "איזה מפגרת אני שוב אכלתי הרבה", "איזה לוזרית אני" ו-"שוב חלשה באימונים".

4. אסור לך לחיות את העבר

"אוף איזה רזה הייתי", "איזה באסה, אוף, זה בטח כבר לא יחזור להיות ככה", "אני מבוגרת יותר ואחרי לידות" או "אני נפגעתי מהוריי, הם השפילו אותי ועכשיו יש לי אכילה רגשית". עזבי אותך מכל התירוצים וסיפורים. זה היה  בעבר וזה עבר! את כבר בן אדם אחר בחיים אחרים ובכלל שתדעי, אין עבר, אין עתיד, יש רק עכשיו. זה מסוכן להגדיר מצבים כמוחלטים ולהמציא להם הסברים קליניים כי אז המוח התחמן שלך ינגן על הרקע המדעי היטב וקבוע ולא תצאי מזה בחיים.

5. אסור לעשות דברים כדי לרצות אחרים

אם את מחליטה לעשות שינויי, הוא חייב לבוא מעומק ליבך ונפשך, מתוך הצורך האישי שלך להיות שונה ולא בגלל שבעלך אמר לך שהוא לא נמשך אליך, בגלל שהוריך לא מרוצים מהמראה החיצוני שלך או בגלל שיש לך אירוע או חתונה. מה שיקרה זה שפשוט תעלי את כל הקילוגרמים בחזרה במשקל אם לא תתמידי עבור עצמך באופן מבוקר ובדרך שתתאים לאורח חייך.

מאמנת כושר צילום אינסטה

6. אסור לחשוב שאת תמיד צודקת

זה ממש ממש אסור כי כל מה שאת חושבת עד עכשיו וכל המכלול הייצוגי במוחך הביא אותך למצב שאת נמצאת בו היו. .אם את בעלת עודף משקל או גוף חלש עליך לשנות את החשיבה שלך, פשוט לעשות הכל הפוך! למשל:"אני יודעת איך לעשות דיאטה" ולא "יש אנשים שלמדו בשביל זה 20 שנה".  עדיף לא להניח שאת יודעת הכל. "אני בוחרת את סוג הכושר שאני אוהבת". רצוי להקשיב למומחים שמבינים ורוצים לעזור לך.

7. אסור לחיות את הצורך למצוא חן בעיני כולם ולקבל אישורים!

אם את חיה ככה אז את חיה חיים שהם בכלל לא שלך. את חיה חיי שקר. מכאן אכילה בסתר היא אכילה ללא שליטה. אנשים שחיים חיי שקר בתת מודע מאוד כועסים על עצמם, הם בכלל כועסים על כולם ולכן הלסתות כל הזמן עובדות: לרמוס! לרמוס! מספיק! מהיום אף אחד לא מעניין, רק את. שבי ותחשבי טוב טוב: "מה את באמת רוצה?" וקדימה לעבודה. אף אחד לא יחיה את החיים שלך. רק את!

טניטה צילום יחצ

8. אסור לך כל הזמן להתעסק בשינויים והישגים

משפטים כגון "נו… מתי אני ארזה? מתי זה יזוז? מתי זה יגמר? מתי אקבל תוצאות?". אם תתנהגי כך, לא תשיגי כלום. אם אין לך איפוק וסובלנות לא תקבלי תוצאה ממשית, תקבלי קטנה וזמנית. צריך להבין שזה תהליך, להפסיק להתלונן ולשאול שאלות, לסמוך לבצע ולעבוד עד שתראי בראי בן אדם אחר!

9. אסור לך להחליף שיטות וסגנונות

אם החלטת לעשות שינויי לפי שיטה/ספר/מנחה/ דרך מסוימת אסור לך לחזור בך ולחפש שיטה אחרת עד שאת נותנת לשיטה הזדמנות של לפחות 30 יום. לפני שחלפו 30 יום לא ניתן להסיק מסכנה לגבי יעילות של הדרך או תוצאה כי לא ניתן לה זמן מינימלי של לפחות חודש. רצף משמעת ועקביות בד"כ הם הסוד הבדוק ביותר להצלחה.

** הכותבת, טניטה פבר, גורו הדיאטה וכושר, בעלים של האקדמיה להרזיה וחיטוב גוף




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה