9 דברים שאנשים חיוניים עושים בכל בוקר

קמים מוקדם, נמנעים מטכנולוגיה, שותים כוס מים - אלה רק חלק מהפעולות הפשוטות שגם אתם תוכלו לאמץ. אז הנה 10 דברים שיהפכו את הבוקר שלכם ואת המשך היום לחיוניים ושמחים

07/11/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • RSS

בוקר בריא. צילום: שאטרסטוק

הבוקר מהווה את הרגעים הראשונים של היום, אותם רגעים - ומה שאנחנו בוחרים לעשות איתם - עשויים להכתיב לנו את שאר היום, כיצד הוא יראה, או איך נרגיש. הנה כמה פעולות פשוטות, שכמעט ולא מצריכות מאמץ, שכדאי לאמץ בפרק הזמן של הקימה וההתאוששות.

1. שותים כוס מיד עם הקימה 

שתיית כוס מים לאחר שנת לילה ארוכה משנעת את מערכת העיכול, ומזרימה את שאר המערכות. תוכלו להבחין בהמשך בשינויים כמו עור בוהק יותר, ועיכול קל יותר. בונוס: להוסיף מיץ לימון סחוט או חומץ תפוחים.

2. לא בודקים מייל/טלפון בשעה הראשונה שלאחר הקימה

האם אתם ישנים עם הטלפון ליד הראש שלכם ותופסים אותו ברגע שפקחתם עיניים? ובכן, מדובר בהרגל שאינו מומלץ. אם תבחרו לעמוד בפיתוי ולא להיכנס למייל או לפיד של פייסבוק לפחות בשעה הראשונה של ההתעוררות, תמצאו את עצמכם יותר צלולים, מפוקסים ושמחים.

3. מאווררים את הבית/חדר

הסיטו את התריסים, פתחו חלון ואפשרו לאוויר נקי ולאור לשטוף את החלל. אם הבית שלכם מואר דיו, השתדלו לא להדליק אור, כשאפשר להתמוגג מאור יום טבעי - זו תרומה משמעותית להתעוררות רעננה ומרנינה.

4. קמים מוקדם

לא כולנו קמים עם עלות השחר וזה בסדר גמור. נסו להתעורר שעה אחת קודם מהשעה שבה אתם רגילים להתעורר. והנה, המשאלה שלכם לשעה נוספת ליממה התגשמה. קימה מוקדמת, אפילו של חצי שעה או 20 דקות נותנת עוד קצת זמן בבוקר ומרווח נשימה - מדובר בחסכון של איחורים ושל ריצות מיותרות.

5. מקדישים זמן לארוחת בוקר מזינה

במקום להושיט יד לקורנפלקס ולחלב, נסו לאכול מזונות עשירים בוויטמינים ובמינרלים; ירקות, שיבולת שועל, שייק פירות וכולי.

6. מזיזים את הגוף

לא מדובר בהכרח באימון אינטנסיבי לפני ארוחת הבוקר, אבל הנעת הגוף, אפילו קצת - כמו מתיחות - היא דרך נהדרת להזרים את הדם ולנער את הגוף למצב השכמה. אופציה נוספת: שימו פליי על השיר האהוב עליכם ורקדו כאילו אף אחד לא רואה (באמת אף אחד לא רואה).

7. מתכננים את היום

תכנון היום והצבת יעדים יעלו את רמת הפרודוקטיביות שלכם במהלך היום. התחייבו לתוכניות שלכם ועם זאת פנו מקום לבלת"מים או לשיבושים קטנים שהיום יום לעיתים מזמן לנו.

8. יוצאים למרפסת, או מציצים דרך החלון ולוקחים שאיפה גדולה

מלאו את הריאות באוויר צח, גם אם קריר בחוץ, זה לוקח כמה שניות שמזכירות לכם שאתם חיים ונושמים.

9. חושבים על דבר אחד טוב ומוקירים לו תודה

פעולה של הודיה יוצרת בטחון ומצע מחשבתי חיובי להמשך היום. אם אתם מצליחים לחשוב על שלושה או חמישה דברים, מה טוב - רווח נקי שלכם.

shutterstock_403450519_breakfast_sec




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה