8 הרגלים בריאים של זוגות

אם אתם רוצים קשר בריא, פורה וטוב אז כדאי לאמץ את ההרגלים הבאים, אותם מיישמים גברים ונשים שהלכו לטיפול זוגי כדי להציל את נישואיהם

טיפול זוגי אינו מיועד עבור זוגות שהגיעו לפיצוץ ביחסים ועומדים דקה לפני פרידה. מומלץ לגברים ונשים, הנמצאים במערכות יחסים אינטימיות ומשמעותיות, להגיע למטפל בשלב מוקדם – הרבה לפני שמגיעים לדד אנד. מטפלים רבים מאמינים שטיפול טוב מתמשך על פני זמן, עד שהזוגות מצליחים ליישם את הטיפים על הצד הטוב ביותר. בפועל, זוגות רבים פונים לעזרה בשלב מאוחר מדי, כאשר אין טעם, כי הצטברו כעסים רבים מדי וכל אחד מהצדדים כבר נוטר טינה ואיבד עניין.

מטפלים ממליצים לזוגות על 8 ההרגלים הבאים, אותם כדאי לאמץ:

1. לשים לב מתי אתם "מספרים סיפור"

לפעמים אנחנו רוצים בעיקר להשמיע את עצמנו ולכן לא נדייק או נסלף את האירועים כפי שהם קרו באמת. אנחנו רוצים להישמע בצורה מסויימת ולגלם תפקיד ראשי בדרמות שלנו אבל במערכת יחסים, שני הצדדים חשובים באותו אופן. הסיפור של שני הפרטנרים חשובים במידה שווה ולפעמים בדרך אנחנו שוכחים זאת. מומלץ לראות מתי אתם מגזימים בתיאורי הפרטים ומתרחקים מהאמת. תזכרו שאין תחרות סיפורים בקרב זוגות. הרצון להישמע לא אמור לטשטש את המציאות.

2. להקשיב יותר ממה שאתם מדברים

מומלץ להקשיב לצד השני ולא רק לדבר ולשמוע את עצמכם. המטרה היא לתת תחושה טובה גם לצד השני. זוגות צריכים להקשיב יותר אחד לשני. בדרך זו ניתן ללמוד הרבה על האדם העומד לפנינו ולהיות קשובים לצרכים שלו. ששניכם רגישים למה שהאחר עובר, יש יותר סיכוי לגשר על מחלוקות, להגיע להבנה ולהיראות יותר אמפטיים למצוקות אצל האדם היקר לכם. לאחר שהקשבתם זה לזו, ניתן לפתור בעיות מהיסוד, מתוך הבנה הדדית. כן, לפעמים שתיקה באמת שווה זהב.

3. לתכנן מראש "זמן איכות" לשניכם

אחד מחוקי הברזל של זוגות בריאים הוא מציאת זמן איכות המוקדש לשניהם בלבד. בלי ילדים, הפרעות או חברים. מומלץ לתכנן מראש דייט שבועי, בו שני הצדדים יכולים לדבר בשקט, להירגע או לבלות בלי דאגות. חשוב לשמור על קשר אינטימי, במיוחד בתקופות עמוסות עם הרבה הסחות, מטלות ומשימות יומיומיות. גם אם אין הרבה זמן, רצוי אפילו לקום מוקדם יותר. גם עשר דקות ביום, המוקדשות לשניכם בלבד, יכולות להציל את נישואיכם.

4. אל תניחו שאתם יודעים הכל על הפרטנר שלך

גם כשנמצאים בקשר ארוך ובטוחים שאתם יודעים הכל על הצד השני, רצוי לא להניח הנחות. בכל הנוגע לקונפליקטים, שניכם עשויים להיות מופתעים מדרך ההתמודדות שבחר כל אחד מכם. לפעמים אנחנו בטוחים מה חושב הצד השני ומה הוא עומד לעשות במצב כזה או אחר ועדיף לתת לו להתבטא. גם אם אנחנו מכירים את הפרטנרים שלנו, עדיין יש סיכוי להיות מופתעים. כדאי לשמור על ראש פתוח ולתת לצד השני להפתיע אותנו, בהרבה מקרים, זה יהיה לטובה.

זוג ביחד

5. לוותר על להיות "תמיד צודקים"

האמת שוכנת לרוב בין שני הצדדים ואין טעם לנסות לצאת צודקים בכל ויכוח. עדיף להיות חכמים ולהבין שאין פה תחרות או מלחמה. בני זוג נמצאים באותו צד ואין סיבה להיות צודקים אם בדרך רק הבסתם את הפרטנר והרגתם את אהבתכם. בסופו של דבר, למי אכפת מי צודק? בסוף אתם אמורים להסתדר ולפעול כצוות. תלמדו לבחור את הריבים שלכם ולנהל דיונים ללא אגו.

6. לקחת פסק זמן כשהריבים יוצאים משליטה

אחד מהכללים האפקטיביים ביותר בקרב זוגות הנמצאים בזוגיות טובה, הוא לקיחת פסק זמן מריב שיצא משליטה ושניכם נסערים מדי. כדי להימנע מפגיעות הדדיות מיותרות, הטחת האשמות, צרחות והתדרדרות בשיח, כדאי לשים לב איך אתם מנהלים ויכוח ולפרוש בשיא. פסק זמן מאפשר לכל אחד להירגע ולנהל דיון יעיל יותר בהמשך, ממקום רציונלי. שום פתרון טוב לא יצמח מצעקות, קללות או עצבים רופפים. אך כדי שהנושא הבעייתי לא יעלם מחייכם, רצוי לא למשוך את פסק הזמן ליותר מ-48 שעות.

7. לומר את האמת, תמיד

בני זוג רבים מרגישים צורך להסתיר מידע מהצד השני כדי לא לפגוע ברגשותיו או לערער סדרי עולם. הדבר האחרון שמומלץ לעשות זה לרצות את הפרטנר בכל מחיר. האמת נוטה להתגלות בסופו של דבר ואין שום דבר שינצח כנות. במיוחד כשאתם מנהלים קשר זוגי אינטימי ומתמשך. רצוי להעלות סוגיות מטרידות ברגע שהן צפות על פני השטח כדי לפתור בעיות ולא להגיע למצב של תסכול מצטבר.

8. כששום דבר לא עוזר, תתנשקו או תתחבקו

כן, אין כמו מגע פיזי כדי להפחית סטרס. לפעמים רצוי פשוט להניח את הבעיות הצדה ולהושיט יד קדימה. קצת חום ואהבה לא הרגו איש. במקרים רבים, הם יצילו את הקשר שלכם.