8 מזונות שמסייעים להילחם במצב רוח ירוד

בעידננו מצב רוח ירוד היא תופעה שמוכרת לרובנו. אז אם אתם בדאון, אלה שמונת המזונות שעשויים לשפר לכם את מצב הרוח. לקרוא ולרוץ לאכול

27/11/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • בדואר
  • RSS

מזונות נגד דיכאון. צילום: שאטרסטוק

מצב רוח לא משהו – מי לא מכיר את זה? מפאת היותנו בני אדם נידונו לחוות את כל ספקטרום הרגשות שמשפיעים על מצב רוחנו. בואו נודה בזה, לפעמים החיים בכלל והיום-יום בפרט, מזמנים לנו לצד הסטרס גם דכדוך כזה או אחר. ידוע כי פעילות גופנית ותזונה נכונה יכולים לתמוך במצב הרוח שלנו. לצורך כך אספנו עבורכם בסיועה של אסנת בוברוב, דיאטנית לייף של סופר-פארם, כמה מזונות שעשויים להקל על מצב רוח שפוף ואלה הם -

אגוזי ברזיל

כי הם עשירים בסלניום, מינרל, שבין היתר מסייע לגוף להילחם ברדיקלים חופשיים. מחקרים מראים כי אנשים צעירים שצרכו בתפריט שלהם מעט סלניום נטו יותר לעצבות – זה לא אומר שסלניום נמוך גורם לדיכאון. אגוז ברזיל אחד מכיל חצי מכמות הסלניום ההכרחית ליום. מזונות נוספים שמכילים את המינרל הם: אורז מלא, גרעיני חמניות ופירות ים.

shutterstock_518354209_sec

גזרים

כי הם עשירים בבטא-קרוטן (חומר מוצא לוויטמין A), שנמצא גם בדלעת, תרד, בטטה ומלון. מחקרים מצאו קשר בין כמות רצויה של בטא-קרוטן לרמות נמוכות של דכדוך. אין מספיק ראיות כדי לקבוע שהחומר הנ”ל יכול לשפר את מצב הרוח, אבל עוד גזר בתפריט יכול רק להטיב.

צדפות ומולים

פירות ים הם מקור טוב לוויטמין B12. מחקרים מציגים קשר בין רמות נמוכות של וויטמין זה למצב רוח ירוד. ייתכן כי חוסר של וויטמין B12 גורר חוסר של חומר אחר (SAM) שאחראי על עיבוד כימיקלים במוח, שקשורים למצב רוח. גם בחלב, בביצים ובבשר בקר רזה תמצאו את הוויטמין הנ”ל.

קפה

מנת קפאין עשויה “להרים” ולהעלות את המוטיבציה. מחקרים מצביעים על הקשר בין קפה למצב רוח אבל טרם הוכחה הסיבה.

קפה. צילום: שאטרסטוק

ירקות עליים ירוקים

כי הם עשירים בחומצה פולית, שהכרחית לעבודתם של תאי המוח, אלה שביכולתם לסייע בשמירה על מצב הרוח. יצרני מזון מעשירים מאכלים כמו פסטה ואורז בחומצה פולית הידועה גם וויטמין B9. תוכלו למצוא חומצה פולית גם בעדשים, שעועית לימה ואספרגוס.

סלמון

סלמון ודגים נוספים כמו הרינג וטונה רוויים בשומן בלתי רוויי. חוקרים סבורים ששומן זה עשוי לעזור במקרים של מצבי רוח שפופים. סוג אחד של שומן בלתי רווי הוא אומגה 3, שיכול לעזור לתאי המוח להשתמש בכימיקלים שמשפיעים על מצב הרוח. מחקרים הראו שלאנשים עם מצב רוח יציב וטוב יש רמות גבוהות יותר של אומגה 3 מאנשים שחווים שינויים במצב הרוח.

סלמון. צילום: שאטרסטוק

חלב

מקור טוב לוויטמין D. מחקר נורבגי מצא שאנשים שלקחו תוסף של וויטמין D, היו יותר מלאי מצב רוח מאלו שלא. לא אוהבים חלב? תוכלו לשפר את רמות וויטמין D עם דגנים או דגים משומרים.

פולי סויה

הסויה מכילה טריפטופאן, חומר שהגוף משתמש בו כדי לייצר סרוטונין, כימיקל שאחראי על מצב הרוח. תעשו את החשבון.

פולי סויה. צילום: שאטרסטוק

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה