8 דברים שאנשים בריאים עושים

מחקרים מראים, שאנשים שנמצאים במערכות יחסים ארוכות וטובות, חיים לטווח ארוך יותר וגם מאושרים יותר. מחקר מסוים אף הוכיח שאנשים הנמצאים בקבוצה תומכת יצליחו להיגמל ביתר קלות ממנהגים לא בריאים כמו למשל עישון

12/01/2017
חן קרופניק קבלו עדכונים מחן
  • בדואר
  • RSS

זה לא סוד,  שעל מנת להיות בריאים עלינו להתמיד בכך לאורך כל השנה.  יש שיצליחו יותר מאחרים אבל אל תוותרו! גם אם לא תהיו האנשים הכי בריאים בסביבה, יש כמה מנהגים יום יומיים שכדאי לכם לאמץ על מנת לטפח ולמור על שגרת חיים יותר מאוזנת ויותר בריאה. הנה כמה טיפים מעולים שאספתיח מרחבי הרשת ואםתקפידו עליהם, כבר חייכם יהיו טובים, בריאים ונעימים יותר.

1. לכו לישון בשעה 22:00

חשוב לישון מספיק, על מנת לתפקד באופן רציף למחרת, אך מעבר למספר שעות השינה, חשוב מאוד גם מתי בדיוק אתם הולכים לישון. ד”ר אווהנה הרבסט, אוסטיאופתית ממרכז רפואי בקליבלנד ארצות הברית, טוענת שהשעות האופטימאליות לשינה טובה של מינימום 7-8 שעות היא בין 22:00 בלילה לבין חצות.

2. תנשמו עמוק

בין אם תחליטו לעשות מדיטציה או שפשוט תתרגלו לקחת נשימות עמוקות, ללא התעסקות בדברים מסביב, תראו שהדבר יעזור לכם להתמקד ולהשתחרר – גם אם לרגע קצר. ברגע שאתם נושמים ומתרכזים רק בנשימה, הלחץ והמתח מופחתים, זרימת הדם מומרצת. בשביל להגיע למצב אידיאלי  של הירגעות, מומלץ לפנות לפחות 10 דקות יומיות, רצוי  בין השעות,  13:00-15:00,  בהן ההורמונים שאחראים על השינה פחות פעילים ויאפשרו לכם לנשום לאט ולהירגע.

3. צרו קשרים!

מחקרים מראים, שאנשים שנמצאים במערכות יחסים ארוכות וטובות, חיים לטווח ארוך יותר וגם מאושרים יותר. מחקר מסוים אף הוכיח שאנשים הנמצאים בקבוצה תומכת יצליחו להיגמל ביתר קלות ממנהגים לא בריאים כמו למשל עישון. בילוי זמן איכות עם משפחה או חברים יכול לתרום רבות לרוגע שלכם ועקב כך לבריאות הנפשית ולבריאות הפיסית שלכם. אז מצאו אנשים שעושים לכם טוב והתחברו אליהם!

בחורה בכפר

4. תצרכו אגוזים

 רעבים בין ארוחה לארוחה? תנשנשו אגוזים. אכילה של אגוזים קלויים או טריים כחמש פעמים בשבוע תוריד באופן משמעותי את הסיכוי שתפתחו מחלות לב או חסימות עורקים, כך טוענת ד”ר אן קולץ רופאה ומדריכת בריאות. לטענתה, האגוזים עוזרים לשמור על המשקל, מועילים למטבוליזם, משפרים את הראייה ואת תפקודי המח. הנתונים האלה לא מפתיעים כלל מכיוון שאגוזים למיניהם מכילים לא מעט שומנים בריאים, ויטמינים חיוניים ומינראליים שכדאי מאוד שתתחילו לצרוך באופן יומי.

5. שבו פחות

 להתאמן מספר פעמים בחדר הכושר בשבוע לא מספיק אם שאר הזמן אתם רובצים על הספה או יושבים מול המחשב. ישיבה ארוכה וממושכת יכולה לגרום לנשק לגוף שלכם ולכן חשוב כל שעה בערך לקום ולהתמתח ולעשות פעילות אירובית קלה של 2-3 דקות בשביל להזיז את הגוף ולהמריץ את מחזור הדם. זה הזמן להתחיל להתעמל כל שעה עגולה עם החברים למשרד ולהפוך את זה לכיף!

6. תצחקו

לטענתה של ד”ר ג’ודי סימון , דיאטנית מוסמכת ותזונאית. כאשר אנחנו צוחקים צחוק אמיתי שיוצא מתוך הבטן, אנחנו באמת ובתמים שורפים קלוריות וגם מרגישים בן רגע יותר מאושרים. כבר תירוץ טוב לעשות הפסקה ולצפות בסדרה קומית חדשה שטרם יצא לכם לראות. צחוק יכול לפוגג לחץ ומתח, להמריץ את הדם ולמעשה כבר ב2014 הוכח בעזרת מחקר שבוצע על אנשים מבוגרים שכאשר הם צפו בסרטים מצחיקים השתפר להם הזיכרון עקב ירידה משמעותית בהורמונים האחראיים על המתח.

7. תבשלו 

נכון שיותר קל להזמין ארוחות מוכנות בעיקר למשרד או כשחוזרים מאוחר הביתה אבל ארוחות שהוכנו בבית הן הרבה יותר בריאות ותעזורנה לכם לשמור על המשקל ואפילו לרזות. אתם אחראיים על המטבח שלכם כך שתמיד תוכלו להוסיף עוד ירקות עוד פירות ועוד מוצרי בישול בריאים. בישול בריא וטרי יעזור לכם לאכול בריא ולהוריד את הסיכון לחלות בסוכרת, מחלות  לב שונות ואף לחץ דם גבוהה. הקפידו לתכנן מראש את הקניות של המצרכים גם לימים עמוסים יותר ובמידה והזמנתם אוכל מבחוץ תדאגו שיהיה הכי בריא שניתן.

8. צאו החוצה

 חשיפה לשמש טובה במיוחד בייצור ויטמין די שחיוני לבניית עצמות חזקות וחשוב מאוד לצורך תזוזה. במידה ויש לכם אפשרות נסו לעשות הליכות קצרות או ארוכות בסביבה טבעית יותר ופחות בסביבה עירונית. מחקר משנת 2015 מלמד שאנשים אשר הלכו באופן קבוע בסביבה טבעית של יערות דשא וטבע חשבו מחשבות חיוביות הרבה יותר מאלה אשר עשו את אותה פעילות בדיוק רק בסביבה עירונית.  “צאו החוצה מתי שניתן” אומרת ד”ר סימון. “זה טוב למצב הרוח, החיבור לטבע יעשה לכם פלאים ויפחית משמעותית מהמתח והלחץ’.

** הכותבת היא חן קרופניק, העוסקת ביחסי ציבור

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה