7 אופציות טעימות ויעילות שאתם לא מנצלים במטבח שלכם

מה הופך את חלות הדבש במאפיה למושלמות? מה עושים לעוף הצלוי שהופך אותו לשחום ועסיסי? וכמה כפתורים אתם מכירים במיקרו שלכם? הסוד מתחיל בבחירת התכנית הנכונה. הן שם, אתם רק צריכים לדעת להשתמש בהן

7 אופציות טעימות ויעילות שאתם לא מנצלים במטבח שלכם

 מה הופך את חלות הדבש למושלמות? תתפלאו כמה זה פשוט (צילום: שאטרסטוק)

שבוע חדש מתחיל, עוד שבוע שבו צריך להחליט כל יום מה מכינים לארוחת צהריים, שוב אותו פזמון של ׳בא לי, לא בא לי, כן רוצה, לא רוצה׳ – ברוכים הבאים למסעדה של אבאמא. המסעדה היחידה שפתוחה 24/7 ושכל מה שכתוב בתפריט שלה זה ״אז אולי תגידו לי אתם מה אתם רוצים לאכול?!״.

המטבח הוא החדר שבו אנחנו מבלים הכי הרבה שעות בשבוע כשאנחנו בבית, מבשלים, אוכלים וכמובן – מנקים, ולפעמים פשוט נמאס לנו לראות אותו כבר.

גיוון, חברים, זה שם המשחק. אם ניקח את זה רגע למציאות הרומנטית, מה שגורם לאנשים להחזיק קשר ארוך טווח הוא היכולת שלהם להשתנות, למצוא תכונות חדשות אחד בשני, לגוון. אותו דבר עם הבית שלכם: כמו שסידור חדר מחדש יכול להפוך את השגרה שלכם למרעננת יותר, כך שימוש מעט שונה במה שהטבע (או כרטיס האשראי) נתן לכם, יכול להפוך את הכל להרבה יותר מעניין. ויעיל.

אבל מה אפשר לרענן במיקרו, בתנור או במדיח שאתם כבר מכירים בעל פה? תתפלאו. הנה 7 פונקציות שלא ידעתם שיש לכם בבית, שיגוונו את השגרה ויחסכו לכם זמן.

  קריספי צ'יקן: ככה בדיוק זה נראה אחרי - קריספי מבחוץ, עסיסי ורך מבפנים (צילום: שאטרסטוק)

תנור

1. קריספי צ׳יקן איז איו דה האוס – עוף קריספי בגריל הוא אחד הטעמים שאין עליו עוררין – מבוגרים וילדים כאחד אוהבים אותו, אין מי שיכול לעמוד בפני ניחוח העוף בגריל המסתובב על שיפוד בתנור במעדניות ואפילו בסופרים, והרוב בכלל לא יודעים שאפשר להכין בדיוק כזה בבית.

הפתרון: בכל תנור אפשר להניח עוף שלם או כרעי עוף על רשת למניעת הצטברות הנוזלים, לתבל במעט מלח ולהפעיל על פונקציית גריל לקבלת הצבע השחום והעור המתפצח. אבל אם התנור שלכן מתקדם במיוחד תמצאו בו גם את הרוטיסרי – השיפוד המסתובב שחושף את כל צדי העוף לחום הגריל ומציג עוף צלוי דליקטס.

2. חלת הדבש –  אחד הדברים הכי מעוררי תיאבון בלחמניות ממאפיה למשל הוא הטקסטורה שבתחתית הלחמנייה – מעוינים מדויקים שיוצרים גוונים חומים ובהירים בתחתית, שהם קשים מבחוץ ורכים מבפנים בדיוק במרקם הנכון.

הפתרון: חלק מהתנורים החדשים מגיעים היום עם תבניות בטכנולוגיית חלת דבש שמסייעות למניעת הידבקות המזון. שימו לב שאין לצפות את התבנית בנייר אפייה, במיוחד אם אתם אופים עליהן לחמניות או חלות – כך תקבלו את הטקסטורה המושלמת של מאפייה מקצועית.

3. ניקוי במקור – "הכלים לא ינקו את עצמם": כמה פעמים שמעתם את עצמכם אומרים את המשפט הזה? (מקווה שלא הרבה). אז הכלים אולי לא ינקו את עצמם, אבל התנור שלכם דווקא כן.

 איך זה עובד: ברוב המקרים זו התכנית הזו בקצה הסקאלה שאף אחד לא מגיע אליה ולא בטוחים איך היא עובדת. זה נקרא ניקוי פירוליטי, ובפועל מדובר בהפעלה של התנור על חום גבוה מאד, שפשוט מעלים את כל השומן והלכלוך, וכל מה שנשאר לכם זה לגרוף את השאריות והתנור נקי כחדש, בלי ששפשפתם אפילו רגע אחד. נסו את הפונקציה הזו, היא מעולה!

הסוד למנה המושלמת טמון במקרים רבים בשימוש בתכנית המדויקת (צילום: יח"צ אלקטרה)

מיקרוגל

4. יותר מכפתור – המיקרו הוא ידידו הטוב של האדם העסוק, אבל רוב בני האדם משתמשים רק בכפתור אחד שלו. כולנו פונים אליו כשאנחנו ממהרים ורוצים אוכל חם במינימום זמן, אבל גם לעמוד לידו ולפתוח כל חצי דקה את הדלת כדי לתפוס את הנקודה המושלמת כשהשניצל לא קפוא אבל גם לא עולה באש –  זו משימה שגוזלת זמן.

הפתרון: הכירו את ההפשרה לפי משקל. זה יעלה לכם בעוד 2-3 לחיצות, אבל יחסוך לכם את הטיולים חסרי הסבלנות למיקרו, או את הבהייה המיואשת בצלחת מסתובבת. לאחר בחירת עוצמת גלי המיקרו להפשרה תוכלו לבחור את סוג המזון וגם את המשקל שהוכנס להפשרה – שני הנתונים האלה יאפשרו למכשיר לחשב את זמן ההפשרה האידיאלי, ואתם תהיו חופשיים לעיסוקיכם עד תום הפעולה.

5. "והוא גם מבשל!" – כבר אמרנו, ידידו הטוב ביותר של האדם העסוק. בדגמים המתקדמים של המיקרו תוכלו למצוא תכנית רב שלבית, שמשלבת הפשרה ובישול, ומאפשרת לכם להוציא את המזון מהפריזר ועד לצלחת.

איך זה עובד: מזינים את נתוני ההפשרה הרצויים ומיד בהמשך להם את תכנית הבישול הרצויה, והחמוד הזה קורא לכם כשהאוכל מוכן. תגידו ביי ביי לספירה לאחור, כבר אין טעם לעמוד לצפות בדקות היורדות על הצג.

 מזמן לא משמש רק לחימום לחם (צילום: יח"צ אלקטרה)

מדיח כלים

6. כשנחה עליך ההשרייה – על איזו אסכולה אתם נמנים – זו שמדיחה את הכלים לפני המדיח, או זו שמוציאה אותם ומחזירה מחצית מהם לסיבוב נוסף? הפתרון לשתי האסכולות טמון בתכנית נחבאת אל הכלים (הבנתם מה עשינו פה?) שלא כולם מכירים.

 איך זה עובד: במדיחים רבים קיימת תכנית השרייה. אם אתם שואלים אותנו, היו צריכים לקרוא לה תכנית "הפעלה עצלה", כי מה שהיא עושה בעצם זה להשרות את הכלים במים ומאפשרת להסיר מזון יבש שנדבק לכלים, גם בלי שתצטרכו לעמוד ולשטוף אותם לפני.

7. כביסה עדינה במדיח – כמו החולצות מהעבודה, גם הסרוויס שלכם מהחתונה או הכוסות יין מיום שישי ראויים לטיפול מיוחד. כדי לשמור עליהם, רבים מאיתנו עומדים ליד הכיור ורוחצים אותם אחד אחד, או אם להודות על האמת – פשוט לא מוציאים אותם מהארון לעולם.

הפתרון: כבר גילינו בכותרת. אבל בכל זאת, ברוב המדיחים המודרניים תמצאו תכנית מיוחדת לכלי זכוכית עדינים, שתמנע פגיעה בצלילות הזכוכית ותשמור עליהם שלמים ומבריקים.