7 נשנושים מלוחים ובריאים

כדאי להפסיק לנשנש שטויות ולהתחיל לאכול אוכל בריא גם ברגעים שחייבים "משהו". קבלו המלצות לסוגי מזון שאפשר לאכול בין הארוחות ללא יסורי מצפון

08/12/2014
הילה וידבסקי קבלו עדכונים מהילה וידבסקי
  • RSS

בעיקר בימי החורף שמארחים/מתארחים אנחנו אוהבים להוציא את הנשנושים, ולרוב הם מלאים בשומן, חומרים משמרים והמון נתרן (מלח), המהווה גורם סיכון ליתר לחץ דם, בעיות לב, אגירת שומנים ונוזלים בגוף והאטת ירידה במשקל. הנשנושים שאנו נתקלים בהם דרך כלל פיצוחים, חטיפים ומתוקים.

הנה מספר תחליפים בריאים לנשנושים מלוחים.

ארטישוק

אין כמו ארטישוק חמים וטעים. לי הארטישוק מזכיר ימי חורף, שמיכה וסרט טוב. הכינו ארטישוק במים רותחים עד שרך, איכלו עם מעט מלח והרבה לימון. הלימון שעשיר בוויטמין C יעזור לספיגת הברזל המצוי בארטישוק. טיפ - החליפו את המלח ברוטב סויה (אך גם ממנו לא לצרוך הרבה). חשוב שהסויה תהיה ללא סוכר וללא חומרים משמרים.

ארטישוק. צילום: שאטרסטוק

מקלות ירקות

עם או בלי מטבל, תמיד עובד. פלפלים בצבעים, גזר, מלפפון, פטריות, צנונית ועוד. רעיונות למטבלים: יוגורט טבעי עם בצל ירוק קצוץ ושום/ אבוקדו/ עגבניות מרוסקות עם בזיליקום קצוץ/ טחינה מלאה/ממרח חומוס בייתי ועוד.

אדממה

"גרעינים" בריאים. האדממה הם פולי סויה עשירים בסיבים תזונתיים, ברזל סידן וויטמינים. תמיד כדאי תהיה שקית במקפיא לרגעי נשנוש מפתיעים.

האדממה מכילה כ-120 קלוריות לכל מאה גרם של ירק מקולף (בערך חצי כוס גרעינים = כוס וחצי עם התרמילים), כ-13 גרם חלבונים וכ-6 גרם פחמימות.

נשנושים מלוחים. צילום: שאטרסטוק

ממרח בריא עם קרקרים

הכינו ממרח טעים על בסיס ירקות: ממרח ארטישוק, ממרח שעועית ירוקה, ממרח כרובית ועוד. נשנשו עם קרקר מדגנים מלאים/שיפון/פשתן ללא חומרים משמרים וסוכר. ממליצה להגביל את כמות הקרקרים בצלחת ולאכול יותר מהממרח.

גרגרי חומוס/עדשים בלימון ושמן זית

בשלו חומוס גרגרים או עדשים שהושרו לילה במים. כשמוכן, קררו והגישו בצלוחית עם לימון, שמן זית, מלח ופלפל (עשבי תיבול קצוצים ישדרגו את המנה). נשנשו להנאתכם!

גרגירי חומוס. צילום: שאטרסטוק

אגוזים ושקדים

גם פה בהגבלה כיוון שהם שייכים לקבוצת השומן (שומן בריא). קחו בצלחת חופן אגוזים או שקדים (לא קלויים ולא מלוחים). אכלו את האגוזים והשקדים לאט כדי להרגיש את תחושת השובע.

* למי שמנביט קטניות: אותו המתכון על מאש/עדשים מונבטות אך ללא בישול.

קלח תירס

בכל עונה -  אין על תירס חם. התירס טעים, טבעי, משביע וכייפי. גם ילדים אוהבים.

תירס חם. צילום: שאטרסטוק

*****

הילה וידבסקי היא נטורופטית ND ובעלת המותג לבריאות המספק ארוחות בריאות הביתה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה