6 סודות תזונה של צרפתיות למראה זוהר

מהן סודות הדיאטה של הצרפתיות, שהופכות את המראה שלהן לזוהר ולצעיר יותר? הנה כמה טיפים מנצחים שאספתי במהלך עשר שנות חיים בפריז מהחברות הפריזאיות שלי

בלי דיאטות רעב, ללא אימונים מפרכים ומלאי יזע, הצרפתיות יודעות לשמר הופעה מהממת ולסחוט קריאות התפעלות בסגנון "וואו!" כשהן נכנסות לחדר, גם כשהן בנות 60. דוגמה לכך קיבלנו בשבוע שעבר, כשסבתא בריז'יט טרונייה, בת 64, התפרסמה בעולם כאישתו של מי שיהפוך לנשיא צרפת הבא, עמנואל מאקרון, רק בן 39. הסיכויים הגדולים שטרונייה תעבור לגור בחודש הבא בארמון האליזה כאשת נשיא צרפת, הם בהחלט סיבה מספקת כדי לחקור איך הן עושות את זה. איך הנשים הצרפתיות, בכל גיל ובכל מקום, נראות כל כך נפלא?

קרוב לוודאי שלא צילמו את טרונייה כל כך הרבה כמו שצילמו אותה בשבוע האחרון. מה שבטוח, מהתמונות ניבטה בלונדינית דקיקה ואטרקטיבית, תכולת עיניים ונוטפת שיק. למרות שהיא ב-25 שנה מבוגרת מבעלה, יש לה את אותו "מרכיב" צרפתי, אותו זוהר צעיר, שהופך את הנשים הצרפתיות למושכות בעולם.

טרונייה לא לבד. גם שחקנית הקולנוע איזבל הופר, בת 64, נראית צעירה מגילה הכרונולוגי בעשרים שנה, ונחשבת אייקון אופנה צרפתי, וכמובן שהמלכה האם, קתרין דנב, בת 73, מככבת מעל כולן, נראית נהדר, ואף שימשה בשנים האחרונות כפרזנטורית של תיקי לואי ויטון. הרחק מהן מדשדשות ואנסה פאראדי, פרודתו ואם ילדיו של ג'וני דפ, בת 44, וזוכת האוסקר מאריון קוטיאר, בת 41. שתיהן נראות בשנות השלושים לחייהן והן נשים אייקוניות, שמזוהות עם מותגי קוטור- פאראדי עם שאנל וקוטיאר עם דיור.

בריג'יט בארדו

מה סודות הדיאטה שלהן, שהופכות את המראה שלהן לזוהר ולצעיר יותר? הנה כמה מהם, סודות, שאספתי במהלך עשר שנות חיים בפריז, מחברותי הצרפתיות.

1. מים

 הצרפתיות שותות מים, הרבה מים… מהברז. הצרפתים משלמים יותר מיסים עבור מסנני מי השתיה שלהם. אלודי, חברתי הפריזאית, סיפרה ששמעה שהוסיפו למי השתיה פלואוריד, כך שכשאת מרווה את הגוף, את גם דואגת לשיניים. בכל מיקרה, שתיה מרובה של מים, לפי הצרפתיות, חוסכת להן רכישה של מוצרי אנטי-אייג'ינג יוקרתיים.

2. פחמימות

 הצרפתיות צורכות את הפחממות שלהן מלחם. אבל הן בדרך כלל מסתפקות בקצה של הבאגט ולא יותר מזה.

3. סופר-פוד

 כל בוקר שלי בישראל נפתח בשייק ירוק ובתוכו סופרפוד, שכולל צ'יה, ספירולינה, גוג'י בריז וכל הדברים הטובים שיש ליקום להציע. בצרפת, הסופר פוד הוא אוייסטרים, תרד, שום וג'ינג'ר, שמשאירים את הצרפתיות צעירות וגם משמשים כאפרודיזיאקים.

4. בננות

 הצרפתיות לא אוכלות את הבננות שלהן. הפרי שהן אוכלות הוא תפוח. אבל עם הבננות הן מורידות נפיחות מהעיניים.

מאיה גז

5. דבש

 באחד הימים כשסילביה, חברתי הצרפתיה הכינה לנו קפה, ראיתי שהיא ממתיקה אותו עם דבש. "מה את עושה?" שאלתי והיא ענתה שבדבש יש פחות קלוריות ריקות מאשר בסוכר, הוא נחשב מחטא וטוב יותר לעור. כשסילביה לא ממתיקה איתו קפה, היא מורחת אותו על הפנים, המרפקים והברכיים, רבע שעה לפני שהיא נכנסת להתקלח, ויוצאת מהמקלחת עם עור רך וחלק.

6. יין 

 כל ערב מסיימות הצרפתיות את היום בכוס יין אדום. בצרפת מאמינים שהיין האדום מכיל מרכיבים תזונתיים טובים לבריאות ולזרימת הדם. כשהייתי בהריון עם בני הבכור בצרפת, רופאת המשפחה שלי המליצה לי לשתות כוס יין אדום אחד בשבוע וגרסה שהוא מלא בברזל. לא עשיתי את זה, אבל הצרפתיות מאמינות שיין אדום הוא מוצר ביוטי כי הוא  מדלל את הדם, מוריד לחץ דם ומעורר את החושים. לכל הטוב הזה יש סייג אחד- הן לא שותות יין אדום בלי לאכול, תוך כדי, ארוחה שלמה. והן מסתפקות בכוס אחת בלבד.

** הכותבת היא ד”ר מאיה גז, מומחית לתרבות צרפת. את הרצאותיה בסדרת "קסם הפיתוי הצרפתי"  אפשר לשמוע בסינמטק תל-אביב