6 טעויות טיפוח שאת עושה בקיץ

הלחות המוגברת בקיץ גורמת לך לוותר על קרם פנים? מדובר בטעות נפוצה שמזיקה לעור בטווח הארוך. איך ניתן להימנע מ-6 טעויות הטיפוח הנפוצות בקיץ ואילו מוצרים יקלו עלייך?

shutterstock_277100780

עומס החום והלחות בחודשי הקיץ גורמים לרבות מאיתנו לוותר על שימוש במוצרי טיפוח בשגרה היומיומית ולהסתפק בניקוי אינטנסיבי של הפנים והשיער, על מנת לקבל תחושה רעננה ונקיה. מדובר בטעות נפוצה כיון שבקיץ הלח, לא פחות מבחורף היבש, יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לטיפוח העור והשיער ולעשות שינויים קטנים אך משמעותיים בהתאם למזג האויר, על מנת להשיג תוצאות טובות.

רונית גילר, מנהלת סניף סופר פארם בדיזנגוף סנטר, מסבירה מדוע לא כדאי לוותר על קרם הלחות, איפה את ממש חייבת למרוח מקדם הגנה, מה את מפספסת בטיפוח הפנים ואיך תוציאי מהבושם שלך את המיטב.

shutterstock_266949530

הטעות: מדלגת על תכשירי טיפוח

מה כן לעשות: אל תתני לתנאי מזג האוויר להטעות אותך. הלחות הגבוהה בחוץ אינה משנה את העובדה שהעור שלך זקוק למנת הלחות היומית שלו. בקיץ מומלץ לשנות את סדר השימוש בתכשירי הטיפוח שלך, אבל לא לוותר עליהם לגמרי. למשל, את הסרום כדאי למרוח רק בלילה ואילו בשעות היום, להסתפק בקרם לחות קליל על בסיס מים ומקדם הגנה, בתכשיר אחד או בשני תכשירים נפרדים.

אם את מרגישה שעור הפנים שלך זקוק ללחות אינטנסיבית יותר, השתמשי בתכשירים עשירים בשעות הלילה ונקי את העור היטב בבוקר לפני המעבר לקרמים קלילים.

SP3051

לוריאל פריז, קרם רויטליפט להגנה מפני השמש, מחיר: 244 שקל | אהבה, קרם פנים ליפטליום, מחיר: 319 שקל

*

הטעות: לא מורחת מקדם הגנה על כפות הידיים

מה כן לעשות: על הפנים כבר כמעט כולנו מורחות מקדם הגנה, אבל חשוב לא פחות להקפיד על מריחת קרם הגנה גם על הידיים שחשופות תמיד לקרינת השמש. זה נכון בכל שעות היום, כשאת בדרך לעבודה או מסתובבת בחוץ, זה אקטואלי גם בסוף השבוע כשאת בים או בבריכה ולמעשה, בכל יציאה מהבית, וגם כשאת נוהגת במכונית. אין צורך לקנות קרם הגנה מיוחד לכפות הידיים, תוכלי להשתמש בזה של הגוף או בזה של הפנים, רק הקפידי למרוח את הקרם כחצי שעה לפני שיוצאים מהבית.

כפות הידיים הן הראשונות להראות את סימני הגיל, מקדם הגנה איכותי יכול לסייע לך למנוע או לפחות לעכב את סימני הזמן, ועל כן חשוב ביותר להשתמש בו בקביעות ולחדש את המריחה אחת לשעתיים בעת החשיפה לשמש.

SP30512

לייף, סאן דיילי, מחיר: 49.90 שקל | קלרינס, תחליב הגנה מהשמש, מחיר: 268 שקל 

*

הטעות: לא משקיעה בשפתיים

מה כן לעשות: בעוד על כל הפנים אנחנו מורחות קרמים, לרוב בשפתיים אנחנו מטפלות פחות. חבל, כי בניגוד לאיזור העיניים הרגיש שעליו ניתן להגן במשקפי שמש, עור השפתיים העדין נשאר חשוף כל הזמן לקרני השמש שגורמות ליובש וסדקים. המראה שנוצר הוא לא אסתטי וגם התחושה לא נעימה. הפתרון לכך הוא שימוש מתמיד בשפתון עם מקדם הגנה. בנוסף, רונית ממליצה על שתיה מרובה של מים בקיץ, שעוזרת למנוע את היובש ובכלל מיטיבה עם עור הפנים.

SP30513

מייבילין, בייביליפס, מחיר: 12.90 שקל | אליזבת ארדן, שפתון מקדם הגנה, מחיר: 190 שקל

*

הטעות: נועלת סנדלים, אבל לא עושה פדיקור

מה כן לעשות: בכדי שכפות הרגליים ייראו אסתטיות בסנדלים או כפכפים, אין מנוס מטיפוח מתמיד שלהן. גם אם את לא הולכת למכוני מניקור-פדיקור באופן קבוע, את המינימום את מוכרחה לעשות ומדובר בשיוף עדין של כפות הרגליים באבן או בפצירה חשמלית ובמריחה של קרם רגליים. כדי לא לשכוח, רונית ממליצה לשים קרם רגליים ליד המיטה ורגע לפני השינה, למרוח את הקרם ולקום עם רגליים רכות ונעימות.

SP30514

לייף, מכשיר פדיקור ביתי, מחיר: 69 שקל (במקום 128 שקל) | URIEL, קרם רגליים, מחיר: 47 שקל 

*

הטעות: לא מתבשמת בזהירות

מה כן לעשות: בקיץ מומלץ ביותר לאחסן את הבשמים הכבדים של החורף במקום מוצל ולהחליף אותם בבושם קל שנספג במהירות על הגוף. בנוסף, חשוב לשים לב שהתזת בושם ישירות על עור הגוף באיזורים שחשופים לשמש עלולה ליצור כתמים על עור ועל כן מומלץ להתיז את הבושם באיזורים נסתרים, למשל מאחורי הברכיים והאוזניים. בשעות היום אפשר להסתפק בתחליב גוף איכותי במרקם קליל ובניחוח רענן שגם נותן את האפקט של הבישום וגם מזין את העור שמתייבש מהחום ומהמקלחות המרובות.

SP30517

וולדה, תחליב גוף, מחיר: 100.90 שקל | בושם מייקל קורס קורל א.ד.פ, מהדורה מוגבלת לקיץ, מחיר: 249 שקל ל-50 מ"ל (במקום 545)

*

הטעות: חופפת בתדירות גבוהה אך לא מוסיפה מסכה

מה כן לעשות: בקיץ אנחנו חופפות יותר והסיבות לכך ברורות – חם, אנחנו מזיעות והשיער שחשוף כל העת לתנאי מזג האוויר הקשים, מתייבש ובמקרי קיצון אפילו הופך לקשה ולא נוח לסידור. בפועל, חפיפה מוגברת עלולה דווקא להזיק לבריאות וחיוניות השיער. מומלץ לא לחפוף יותר משלוש פעמים בשבוע, ביתר הימים ניתן להרטיב מעט את השיער לתחושת רענון. בנוסף, מומלץ לאמץ לשגרת החפיפה הקיצית, לפחות פעם בשבוע, מסיכת שיער איכותית שמכילה מרכיבי הזנה ולחות בריכוז גבוה שתפקידם לשקם את השיער, להזין אותו בלחות, להקל על סידור השיער ולהוסיף לו ברק למראה רענן.

SP30518

נטורל פורמולה, מסכת אמפולה לשיער פגום או צבוע שמכילה כדוריות אמפולת שמנים שמתמוססות בעת החפיפה, מחיר: 49 שקל | TONY&GUY, מסכה משקמת, מחיר: 99 שקל (בלעדי בסופר-פארם). 

***