6 טיפים להקלה על אלרגיה אביבית

אלרגיה של עונת מעבר גורמת למי שסובל ממנה, להיכנס לכוננות ספיגה על שלל משמעויותיה, עם בוא האביב. אספנו עבורכם 6 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם התופעה המציקה

איך להקל על אלרגיה אביבית ( צילום : stefanolunardi שאטרסטוק )
איך להקל על אלרגיה אביבית ( צילום : stefanolunardi שאטרסטוק )

אביבית ולא נעימה – אלרגיה (צילום: By Elizaveta Galitckaia  shutterstock)

נהנים מהאביב? כנראה שאתם לא נמנים עם מי שהאביב עבורם הוא התקף אלרגיה שלא מאפשר ליהנות ממזג האוויר הידידותי, הפרחים והאפשרות לטייל בחוץ בלי מטריה, בגלל התקף אלרגיה עונתי. מיטל אלנקוואה דהן, רוקחת ומנהלת סניף סופר-פארם, עזרה לנו לאסוף עבורכם 6 טיפים שיעזרו לרובכם, הסובלים מאלרגיה, לעבור את עונת המעבר יותר בקלות.

קדחת השחת VS עיניים, אף ועור

או בשמה השני, קדחת אביבית, נגרמת כתוצאה מחשיפה לאלרגנים כמו אבק, אבקנים ופריחה של צמחים בעונת האביב. האלרגיה היא תגובה חריפה של מערכת החיסון לאלרגנים שגורמים להפרשת היסטמין שיוצר את התגובות הגופניות המציקות של אלרגיה.

איך זה בא לידי ביטוי? אם אתם לא יודעים את התשובה, אשרי וטוב לכם, אתם לא אלרגיים לעונת המעבר. אבל כדאי שתדעו במה מדובר, מפני אלרגיה עונתית יכולה להתפתח גם בגילאים מאוחרים.

העיניים דומעות וצורבות, האף,  אין דרך נעימה לתאר את זה, דולף, הסינוסים עלולים להתמלא ולגרום לכאבי ראש, שיעול שמקורו בגירוי בית הבליעה, ועור אדמומי, יבש ומגרד. כולם ביחד, או כל אחד לחוד, מציינת מיטל, הם תופעות של אלרגיה אביבית.

איך להקל על תופעות האלרגיה האביבית

1. הקשיבו לגוף

בין אם אתם סבלתם בעבר מאלרגיה אביבית, ובין אם רק השנה אתם מגלים שזכיתם בעונג הלא נעים הזה, הקשיבו לגוף ונסו להתרחק ככל האפשר מהגורמים לאלרגיה, וזה אומר להימנע מטיולים בשדות, מטעים ואזורים בהם אתם יודעים או מגלים שהאלרגיה עולה דרגה. ובזמן שאתם בבית, רשתות על החלונות, ואפילו חלונות סגורים יוכלו למנוע לפחות מחלק מהאלרגנים להיכנס לבית ולגרום להתקף אלרגיה.

2. מקלחות כביסות והרבה

כדי למנוע ככל האפשר כניסה של אלרגנים הביתה, כדאי בעונת המעבר להיכנס למקלחת ולהחליף בגדים מיד כשאתם חוזרים הביתה. חשוב לסבן היטב את הגוף ולשטוף היטב את השיער והקרקפת כדי לנקות מהם את מה שאולי לא נראה לעין, אבל גורמים לעיניים ולאף שלכם לסבול באביב.

3. תכשירים ותרופות

קיימים תוספי מזון, ותרופות הומאופתיות שנועדו להקל על תופעות האלרגיה שניתן לרכוש ללא מרשם רופא. יחד עם זאת, חשוב תמיד, וגם אם בעבר נעזרתם באותו תכשיר או תוסף מזון, להתייעץ שוב עם הרוקח, לדווח לו על מחלות רקע, תרופות שאתם נוטלים באופן קבוע, הריון, או רגישות לחומרים אחרים.

איך יודעים מה מהתכשירים יעיל עבורכם? בשיטת הניסוי והתהייה. אם התוסף או התכשיר מקל על הגרד בעור, הצריבה בעיניים, והנזלת, המשיכו להשתמש בו בהתאם להוראות היצרן ולהנחיית הרוקח. שימו לב שחלק מהתכשירים שנועדו להקלה על אלרגיה של עונת המעבר עלולים לגרום לטשטוש או להרדים.

חשוב לזכור שבמקרים של התקף אלרגיה קשה, קוצר נשימה, או כל תגובה קיצונית, מציינת מיטל, חשוב לפנות לרופא כדי למנוע התפתחות בין היתר של סינוסיטיס או התקף אסטמה. במקרים של התקף אלרגיה קשה, הטיפול התרופתי יהיה שונה, ואינטנסיבי

4. תוספים ותוספות

אומגה 3, פרוביוטיקה, וויטמין C, הוכחו כתוספי מזון שעשויים לתרום בהקלה על תופעות האלרגיה של עונת המעבר, ועשויה לסייע לתפקוד תקין של המערכת החיסונית. ומי שסובל מאלרגיה עונתית יודע שמערכת חיסונית חזקה מתמודדת טוב יותר עם האלרגנים שמתעופפים באוויר.

5. אוף האף

ואת זה תשמעו מכל מי שסובל מאלרגיה כי האף לא מפסיק לגרד, לדלוף ולהציק. טיפות אף ורק אלו שנועדו לטיפול באלרגיה, יוכלו לסייע בהקלה על התופעה המציקה הזו, גם במקרה הזה.

פרוביוטיקה וויטמין C של אלטמן, אף טיפה וויו של life  ואלרג'יל (צילום: יח"צ)

על אף שאלו טיפול שלא מצריכות מרשם רופא, מדגישה מיטל, חשוב להיוועץ ברוקח לפני השימוש ולדווח לו על שימוש בטיפות אחרות, רגישויות, מחלות או הריון. ובכל מקרה, לא להשתמש בהן כטיפול מניעתי, אלא כטיפול בזמן התקף האלרגיה בלבד.

שטיפה במי מלח מהסוג שאפשר לרכוש בבתי מרקחת, יכולה גם היא סייע בהקלה בנזלת אלרגית, ולנקות את האף על תעלותיו מהאלרגנים שהצטברו שם בזמן שחשבתם שאתם  נושמים אויר צלול כיין.

איך? בקלות, עם מכשיר ידידותי וקל לשימוש כמו נזל-דוש. מעל הכיור מטים את הראש לצד אחד, מטפטפים מי מלח אל הנחיר העליון ומושכים באף. הטיפות יעלו במעלה הנחיר, והפלא ופלא יצאו מאחיו התאום שבצדו השני של האף. את אותה פעולה מבצעים גם בנחיר השני.

 

נזל-דוש, ידידותי ועובד כמו קסם (צילום : יח"צ סופר-פארם)

6. גם לעור יש מה לומר על עונת מעבר

והוא מביא את זה לידי ביטוי, בגרד, יובש ורגישות.

מה עושים? מנסים ותוהים. קרם לחות עדין שנועד להרגעת העור, סבון מרגיע, ג'ל אלוורה, שמן צמחים שנועד לטיפול בעור יבש ומגורה, כל אלו יוכלו לסייע לכם בהקלה על תגובת העור לעונת המעבר. חשוב ומומלץ למרוח קרם לחוץ לאחר המקלחת, וכפי שקראתם בסעיף הראשון, אתם הולכים להתקלח לא מעט.  אם אתם סובלים גם מגרד בקרקפת, כדאי להשתמש בשמפו עדין, או בשמן שנועד לטפל בדיוק בתופעה הזו.

לחות סבוקלם, קרם קליל וג'ל אלוורה של life, ג'ל רסקיו, שמן לקרקפת של פיטו וקרם של א-דרמה, (צילום: יח"צ)

.

.