6 סיבות להתחיל לעשות ספורט כבר מחר

הוא עוזר לירידה במשקל, משפר את הריכוז, מונע מחלות לב, מקטין סיכון לסרטן ומסייע להתמודדות עם דיכאון וחרדה. כל הסיבות להתחיל לעשות ספורט

08/05/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • בדואר
  • RSS

ספורט משמח אותנו. צילום: שאטסטוק

1. ספורט משמח אותנו

לא משנה כמה אתן עצובות, מדוכאות או עייפות – ספורט מעלה את רמת האנדורפינים וכך תורם למצב הרוח הטוב שלכן. אנדורפינים הם הורמונים טבעיים שהמוח מייצר ודומים בהשפעתם לסם המורפין, שניתן לשיכוך כאבים. ספורט עוזר להתמודד עם מצבי לחץ, חרדה, מתח ודיכאון. מחקר מצא כי תחושת השמחה שחשים לאחר פעילות גופנית מאומצת דומה להשפעה של צריכת מריחואנה, בזכות תגובה של המערכת האנדוקנבידואידית שמייצרת במוח חומרים טבעיים דומים.

2. פעילות ספורטיבית מפחיתה משקל

ברור לכולנו שספורט אירובי שורף שומנים וקלוריות, והרבה. כמה? את החישוב ניתן לבצע על פי הנתונים האישיים. מה שפחות ידוע הוא, שמי שמתאמנת ממשיכה לשרוף קלוריות הרבה אחרי שהסירה את נעלי הספורט. בשפה המדעית התופעה נקראת EPOC – כלומר excess post oxygen consumption - ומדובר בכימות צריכת אנרגיה של הגוף מעבר למה שנצרך בעת הפעילות עצמה.

3. פעילות ספורטיבית מעצבת את הגוף

ספורט מפעיל לא רק את השרירים הגדולים – שרירי הירכיים שצורכים כמויות של אנרגיה, אלא גם אינספור שרירים ברגליים (כפות הרגליים, שוקיים ועוד) ובמיוחד אם עושים תרגילים מגוונים ואימונים שונים.

התעמלות מחוללת פלאים בריכוז. צילום: שאטרסטוק

4. ספורט משפר את יכולת הריכוז

נדמה כי הפרעות קשב וריכוז הופכות ליותר ויותר נפוצות בשנים האחרונות, הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. הסיבות לכך רבות ומגוונות, אבל מתברר שהתעמלות מחוללת פלאים גם בתחום הזה וביכולתה להקטין בעיות קשב וריכוז ואף לעזור במצבים של ירידה ביכולת המנטלית בגיל מבוגר, כולל האטה בהתפתחות של אלצהיימר.

5. התעמלות מאריכה את תוחלת החיים

מחקרים מעריכים כי העלייה בתוחלת החיים של אנשים שמתאמנים נעה בין 2.6 שנים (מעשנים) ועד 5.3 (מחלימים מסרטן). עבור  אנשים שסובלים ממחלות לב וכלי דם, העליה הממוצעת בתוחלת החיים הינה 4.3 שנים.

ספורט יתרום לשינה טובה ועמוקה. צילום: שאטרסטוק

6. ריצה משפרת את השינה

נחירות, אינסומניה או דום נשימה בשינה הן תופעות יחסית נפוצות. על פי מחקרים רבים פעילות גופנית כמו ריצה עשויה להקל משמעותית על הפרעות שינה כאלה ואחרות. גם בזכות הפחתה שמשקל – השמנה היא אחד הגורמים לנחירות ולדום נשימה בשינה, והן בזכות שחרור של אנדורפינים וחומרים אחרים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה