7 הרגלים רעים שפוגעים בעור שלך

הרגלים מסוימים גרועים לבריאות ומשפעים על העור גם לטווח הרחוק. אז מדוע מומלץ לשתות הרבה ולמה באמת לא כדאי לישון מאופרות? שמים סוף להרגלים מגונים

07/04/2016
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • RSS

קחי אחריות על העור שלך. צילום: שאטרסטוק

את כנראה יודעת שעישון גורם להזדקנות מואצת של העור, ובוודאי שמעת שלא כדאי לגעת בפצעונים בידיים חשופות ולא מחוטאות, אבל זה לא מספיק. לכולנו יש הרגלים קטנים ולא כל כך בריאים שלאט לאט יכולים לחרוט את אותותיהם על הגוף בכלל ועל העור בפרט. אלו שבעת ההרגלים הגרועים ביותר.

1. להיחשף לשמש ללא מקדם הגנה

חשיפה לא מוגנת לשמש עלולה לגרום לכוויה בעור בטווח הקצר, להופעת נמשים ושומות ובחשיפה ממושכת לאורך זמן גם לסרטן העור. לכן מומלץ לפני יציאה בחוץ וחשיפה לשמש למרוח מקדם הגנה איכותי ועמיד על אזורי הגוף החשופים (כן, גם בחורף) כמו כן כדאי להימנע משיזוף יתר כאשר העור מגיע למצב של כוויה והוא אדום ומגורה. יחד עם זאת, הימנעות מוחלטת מהשמש גם היא עלולה להזיק ולהוביל למחסור בוויטמין D המיוצר בגוף ע"י חשיפה לקרינה אולטרה סגולה המגיעה מהשמש.חשיפה מבוקרת בשעות אחר הצהריים או הבוקר המוקדמות, כאשר השמש לא בשיאה היא המומלצת ביותר.

2. אי שתייה כרונית

כדי להשיב את הלחות האבודה לעור ולהקנות לו מראה חיוני ובריא לא מספיק רק למרוח קרם לחות, חשוב לשתות והרבה. המים אחראים בגופינו על הולכת חומרים והנעת תהליכים חיוניים בתאים. בשכבת האפידרמיס, השכבה האמצעית של העור, יש נוכחות של נוזלים האמונים על ליחוח העור והגברת הגמישות והחיוניות של התאים, ירידה במאזן הנוזלים בשכבה זו יכול להביא לירידה בגמישות העור ובמראה החיוני. מומלץ לשתות בין 10-12 כוסות מים ביום לפחות. האינדיקציה הטובה ביותר לשתייה מספקת היא תכיפות מתן שתן וכאשר צבע השתן בהיר מאוד עד שקוף.

שתיית מים חשובה למראה העור. צילום: שאטרסטוק

3. לישון עם איפור

חזרת גמורה מבילוי סוער וכל מה שבא לך הוא לשכב מיד לישון, את הפנים תשטפי מחר. טעות. שינה עם איפור מזיקה לעור משום שחומרי האיפור עשויים לשמש מצע לחיידקים ומכאן הדרך לעור שומני ופצעונים קצרה מאוד. בנוסף, במהלך הלילה העור מחדש את שכבת העור הראשונה ומשקם את עצמו מהיום שהיה. כאשר העור לא נקי ונמצא במיטבו תהליכים אלה נפגעים. ודבר אחרון ולא פחות חשוב, גם אם תשטפי ותנקי את פנייך ביסודיות בבוקר שאחרי, הציפית והסדינים יוותרו מזוהמים והעור עשוי להיפגע שנית. הפתרון: תמיד מורידים את האיפור ביסודיות, זה ישתלם לכן.

4. תזונה לא מאוזנת ודלה

אם התזונה שלך מורכבת בעיקר מג'אנק פוד, פחמימות וסוכרים ומעט מאוד פירות וירקות ומזונות טבעיים את כנראה בבעיה. כיום יודע המדע לזהות כי הגורם המשפיע ביותר על הזדקנות העור הם הרדיקלים החופשיים המחמצנים את התאים. כדי למזער את נזקי הרדיקלים מומלץ להרבות בתזונה טבעית, להפקיד על אכילה של פירות ירקות, אגוזים שונים ומזונות טבעיים ולא מעובדים שרובם עשירים בנוגדי חמצון שונים המנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים. בנוסף, תכשירי קוסמטיקה מתקדמים במיוחד פותחו על מנת לחדור לעור ולשפר את פעילות התאים שכבר ניזוקו, כדאי להכיר אותם ולהקפיד על שימוש קבוע.

5. מחסור כרוני בשינה

רובנו לא ישנים מספיק בלילה. ההמלצה הרשמית להקפיד על שמונה שעות שנת לילה איכותית כמעט שלא מיושמת ורובנו ישנים כ-6 שעות בממוצע.

אלא שלחוסר שינה כרוני יש השלכות על הגוף ובמיוחד על העור. במהלך שנת הלילה מופרשים אל מחזור הדם הורמונים וחומרים המחדשים ומנקים את העור, מפיגים מתחים וחרדות שנצברו במהלך היום ועוזרים לחידוש הרקמות. בנוסף, מחקרים מצאו כי מחסור קבוע בשינה גורם לעלייה בהורמון הקורטיזול, שאחת מהשפעותיו השליליות היא פירוק קולגן, הוא החלבון הבונה את רקמות החיבור בעור. ירידה ברמת הקולגן בעור מביאה למראה נפול וצניחה של העור, מאפיינים קלאסיים של עור בוגר.

הפחיתי בשתיית אלכוהול. צילום: שאטרסטוק

6. שתייה מופרזת של אלכוהול

מחקרים מוכיחים כי כוס יין ביום טובה ללב, בצריכה מתונה אלכוהול מסתבר, יכול אפילו לתרום.

אלא ששתייה מופרזת ובמיוחד של משקאות כהים כמו וויסקי וקוניאק, משפיעה על העור לרעה ובגדול. הגוף מתייחס לאלכוהול כסוג של רעל ועומל קשות על פירוק החומר הפעיל, תוצרי הפירוק של האלכוהול הנקראים מטבוליטים והם מצטברים בשכבות העמוקות של העור ומביאים להצטברות בצקות באזור העיניים ובעור הפנים בכלל. לאנשים ששותים הרבה יש מראה אופייני של התכהות העור סביב ארובות העין ולהופעת נימי דם על האף ובאזור הלחיים.

7. חוסר בפעילות גופנית

אם עד עכשיו נחת על הספה זה הזמן להתחיל לזוז. פעילות גופנית קבועה תורמת לבריאותנו, זה לא מיתוס. אבל מעבר לשיפור תפקודי הלב והריאה, לשמירה על משקל תקין ואפילו להעלאת מצב הרוח, פעילות גופנית מיטיבה עם העור. פעילות גופנית משפרת את קצב חילוף החומרים של הגוף, מגבירה את כמות החמצן בדם ותורמת לסילוק רעלים מהגוף דרך ההזעה. במהלך הפעילות משתחררים לדם הורמונים דוגמת אנדרנלין ואנדרופינים המנטרלים את השפעות הורמון הסטרס קורטיזול (שפגשנו בסעיף 5). ותורמים למראה עור זוהר ובריא יותר. בנוסף פעילות גופנית מעודדת שתיית מים שאחד מתפקידיהם הוא לשפר את תהליך סילוק הרעלים מהגוף.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה