5 פריטים שהפריזאיות לובשות בחורף הזה

לפני כמה ימים אפילו יצא לי להסתובב בעיר בלי מעיל. והעיר מתאימה את עצמה לנשים היפות שלה, כי בפריז, כל אישה הופכת להיות הכי יפה. חוץ ממעיל מחמיא, מהם פריטי החורף שהם חובה?

כל חורף מסתיר בתוכו הבטחה חדשה. וכל הבטחה כזאת היא התרגשות, כשצועדים בפריז. אני טיפוס של חורף. בפריז הכי אהבתי להתכרבל במיטה ולהקשיב לגשם מקיש על הגג, מודיע על בוא העונה היפה ביותר של העיר. העונה בה הפריזאיות משחקות תפקיד מרכזי בתפאורה הגדולה והמלכותית הזאת שקוראים לה פריז.

ההבטחה הזאת מתגשמת מחדש כל חורף אבל בכל שנה היא קצת אחרת. האופנה משתנה, הטרנדים מתחלפים, לעתים חוזרים על עצמם, הצבעים של החורף מגוונים והטקסטורות של הבד מרהיבות. כל חורף נראה אחרת בפריז. בחורף הזה חזרתי לעיר שלי וגיליתי, לראשונה שלא קר כמו פעם בפריז בחורף. לפני כמה ימים אפילו יצא לי להסתובב בעיר בלי מעיל. והעיר מתאימה את עצמה לנשים היפות שלה, כי בפריז, כל אישה הופכת להיות הכי יפה. הנה חמישה פריטים שהפריזאיות לא יוצאות בלעדיהם מהבית בחורף הזה:

1. מעיל חום ארוך

ואנסה פראדיס צילום: Pierre Suu/Getty Images

אחד המראות היפים בפריז מתרחש ביום הראשון של החורף, אז העיר מתמלאת בשלל צבעי מעיליה. בימים הראשונים הפריזאיות מטופפות על עקבים גבוהים ורגליהן מציצות מבעד למעילי טרנץ' אנגליים, שבשנים האחרונות אימצו צבעים עזים. כך הם צובעים את העיר האפורה בצבעוניות משמחת. ככל שהופך להיות יותר ויותר קר, מעילי הטרנץ' מתחלפים במעילי פוך (שבצרפת מכנים אותם בשם החמוד "דודון") או במעילי צמר יקרים למראה עם ביטנה. הצבע החביב על הפריזאיות כבר שנים הוא שחור. לפני תקופה הצטרף אליו הצבע האפור. השנה ראיתי את פריז מתכסה במעילים בגוונים שונים של חום-שהוכתר בכל מגזיני האופנה הצרפתיים כצבע של החורף.

2. נעלי עיר

נעלי סניקרס צילום:  oneinchpunch

 בפריז יש קוד לבוש אבל גם קוד הנעלה. לכל מקום יש את הנעל שלה. בבוקר יוצאים לעבודה עם נעלי עבודה, אחר הצהרים מסתובבים עם נעלים נוחות יותר ובערב עם נעלי ערב. ספורט, אגב, עושים עם נעלי ספורט, אבל לא נועלים אותן בשעות האחרות. פריזאיות נוהגות לחרוש את העיר עם "נעלי עיר". אלה נעלים נוחות, לעתים עם שרוכים ולעתים בלי, אבל מה שבטוח, אלה נעלים שמתאימות כמעט לכל מראה, שכדאי יותר לצעוד איתן ברגל מאשר עם מגפיים חמות, עכשיו, כשהמעלות לא כל כך נמוכות.

3. כובע

אשה עם כובע בראש שאטרסטוק By Roman Kosolapov

 בין אם מדובר בברט צרפתי צבעוני שעושה קאמבק משעשע (היי מחלקת האקססוריז של H&M) או בכובע מעוצב יותר בסגנון רטרו של שנות העשרים, הכובע הוא פריט בלתי נפרד מהמלתחה של הפריזאית גם בחורף הזה. מעבר לאפקט המחמם שלו, שמגן על האוזניים, הוא חלק מהמלתחה כולה והפריזאיות משלבות אותו על שלל גווניו וצורותיו במראה הכללי שהן מנסות להשיג. לעומת זאת: כובע גרב מצמר-גם אם הוא צבעוני ומעוצב, חובשים רק בחופשת סקי, ולא נהוג לחבוש אותו בעיר.

4. צעיף השמיכה

צעיף קאשמיר צילום: By tomertu

 אמא שלי נמשכה אליהם מיד, תלויים בחנות אחד סמוך לשני, עם ריבועים צבעוניים, רכים למראה וענקיים. "ממש כמו פעם" היא אמרה ורק אז הבנתי שצעיף השמיכה עושה קאמבק. מדובר בצעיף אדיר ממדים אבל קליל במשקלו (לרוב עשוי מקשמיר), צבעוני וצמרירי, שאפשר להתעטף בו אם ממש קר. בימים כתיקונם הצעיף מונח על הצוואר כששני הקצוות שלו משתלשלים מעל דש המעיל. פריזאית שתגיע ליעדה, תפשוט את המעיל ותעטוף עצמה בצעיף.

5. שפתון

ואנסה פראדיס צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

 זהו לא פריט לבוש בעיני הישראליות אבל פריזאית לא תראה את פניה ברחוב מבלי למשוח על שפתיה שפתון. "האקססורי המוחלט" מכריזים המגזינים, ומכתירים את השפתון (בחורף הזה- הכהה בעיקר) כאקססורי היחידי שהפריזאית לא תסיר מעליה, מהרגע בו היא קמה מהמיטה ועד הרגע בו היא הולכת לישון.

מאיה גז סוודר רמי זרנגר

 ** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לצרפת ולתרבות צרפת, מרצה וחוקרת באוניברסיטת תל-אביב ובמכללת הדסה בירושלים. להרצאותיה ולמסלוליה בצרפת ניתן לכתוב לה ל- mayaguez.co.il  סדרת ההרצאות החדשה שלה "פרנקופיליההסודות הצרפתיים" תתקיים במכון אבשלום החל מ-7.3 בשעות 19:30-18:00.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית