5 סיבות לחיות חיים אקטיבים

את מקפידה על תזונת הילדים שלך, מעודדת אותם ללכת לחוגי ספורט ומפרגנת לבן הזוג את קבוצת הריצה, אבל מה איתך? לנו יש 5 סיבות שיעזרו לך לפרגן לעצמך חיים פעילים ובריאים

1. להכיר חברות ולא רק בגינת המשחקים

ליגת מאמאנט ישראל (צילום: אינסטגרם)ליגת מאמאנט ישראל: חברות לחיים ולמגרש (צילום: אינסטגרם)

אימונים קבוצתיים, כדוגמת ליגת הכדורשת 'מאמאנט', מוסיפים אלמנט חברתי ומחזקים את תחושת השייכות וההתמדה בקבוצה (את לא רוצה שהחברות ישחקו בלעדיך). כמו כן הוכח כי פעילות גופנית קבוצתית משפרת את הביצועים ועוזרת לנו להתמיד בשגרת כושר.אחרי יום ארוך, מעייף ומלא במשימות, הדבר האחרון שאת רוצה זה לזוז אבל למעשה זה בדיוק מה שיעזור לך לצאת מהשגרה, להוציא קצת מתחים ולעשות משהו לעצמך. בזמן פעילות גופנית משתחררים במוח הורמונים המפחיתים תחושות של סטרס וחרדה, לאחר אימון הגוף מוצף באדרנלין שגורם לתחושה אנרגטית ושמחה.

2. כי לילדים שלך מגיע אמא אקטיבית

שאטרסטוק

זה לא סוד שהילדים שלנו לא מתעמלים מספיק, יושבים שעות מול מסכי המדיה ומוקפים במזון מתועש ולא בריא. לא פלא שבכל שנה עולה מספר הילדים הסובלים מהשמנת יתר. בין אם ילדייך במשקל תקין ובין אם לא, חשוב להעביר להם מסר חיובי לגבי פעילות גופנית וחשיבותה בחיים למען הבריאות. אז בפעם הבאה שאין לך כוח להתעמל תהפכי את זה ליתרון, צרפי את הילדים להליכה נמרצת בשכונה או למשחק כדור שגם שובר את שגרת המחשב-טלוויזיה-סמרטפון שלהם, וגם מעניק לכם זמן איכות משפחתי מהנה. סבבה-

3. כי מגיע לך להרגיש טוב יותר

אחרי האימון את אולי תרגישי נמרצת ושמחה, אבל בלילה, את עשויה לישון הרבה יותר טוב. מחקר של המכון האמריקאי לחקר שינה מצא כי 67% מהנשאלים, שהיו מתאמנים על בסיס קבוע ולא באופן מקצועי, העידו כי בימים שבהם הם מתעמלים שנת הלילה שלהם טובה יותר והם מתעוררים רעננים. כשמסיימים את היום בידיעה שעשית משהו למען עצמך, הוצאת קצת אנרגיה והענקת לגוף את האימון שהוא זקוק לו, קשה שלא להירדם עם חיוך.

4. כי הגיע הזמן שתאמיני בעצמך

deltainstegramהגיע הזמן להרים לעצמך לא? (צילום: דלתא אינסטגרם)

אנשים שמתמידים בשגרת כושר מעידים כי ספורט משפר את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. למה? כי היכולת לעמוד באתגרי הכושר, להשתפר ולהגיע למטרות שהצבת לעצמך מעצימים ונותנים תחושה של סיפוק והצלחה. מחקר של עמותה אמריקאית לעידוד נערות לעסוק בספורט בבית הספר מצא כי נערות שהיו פעילות במהלך לימודיהן במגמות ובקבוצות הספורט פיתחו ביטחון עצמי גבוהה יותר וסבלו פחות מדימוי גוף בעייתי, שמרו על משקל תקין ומדדי גוף מאוזנים ונחשפו למעגלי חברה רחבים יותר.

5. כי תכל'ס? מגיע לך וזהו

אם הסיבה שלך לעשות כושר היא ירידה במשקל (כמו כולנו), זה כמובן מבורך. הוכח כי פעילות גופנית בליווי דיאטה מאוזנת הביאו לירידה באחוזי השומן בגוף תרמו לשיפור המצב הבריאותי. אבל פעילות גופנית תורמת לא רק לירידה במשקל, היא גם מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ, בסוכרת ואפילו בסוגים שונים של סרטן. ההפרשה הקבועה של ההורמונים המשמחים והממריצים מפחיתה את הסיכוי ללקות בדיכאון, וחיזוק וחיטוב השרירים תורם להפחתת כאבי גב ושרירים שנגרמים לא פעם בגלל אורח החיים היושבני שסיגלנו ואינו מתאים כלל לאנטומיה של הגוף.