5 סודות של פריזאיות שמשדרגים את ההופעה החורפית

איך הנשים הצרפתיות משדרגות את הלוקים שלהן בעונה הקרה של השנה? בלי מאמץ, הרבה דיוק וגישה קולית שבאה להן באופן טבעי

כמה קור, כמה שכבות של בגדים, בעיר האפורה, החשוכה כמעט. אנשים מתכנסים בתוך עצמם בדממת הרחובות, בשקט שעוטף את פריז רגע לפני שמתחיל לרדת שלג. אם תרדו מתחת לאדמה לרכבות המטרו, גם שם תראו אותם, יושבים מכונסים במעילים העבים והמחממים, פריזאים בכובעים, צעיפים, מגפיים. מכוסים, מסתתרים מהקור. אבל הנה היא, אחת ועוד אחת ועוד אחת. הפריזאיות. כן, גם להן קר בחורף, אבל הן, בניגוד לאחרים, לא נראות כמו דב גריזלי שמסתובב ברחובות. הסיבה? הן יודעות לשדרג את ההופעה ולהיראות זוהרות גם בקור הכי גדול. כך הן עושות את זה.

תיק

תיק קטן אינסטגרם

את המצב הכלכלי של צרפת רואים על מסלולי האופנה, לפי גודל התיק: כשהדוגמניות מהדסות על המסלול עם תיק גדול, המצב הכלכלי טוב. כשהתיק הולך וקטן עד שמגיע לגודל של ארנק- כדאי להתחיל לדאוג. העניין משתנה בחורף. אם המעיל שלך גדול, ארוך ונפוח, כדאי שתבחרי בתיק קטן, כדי לאזן את ההופעה ולא להגדיל עוד יותר את הסילואט. אם המעיל ארוך ומהודק, ויוצר צללית ארוכה, תוכלי לבחור בתיק גדול יותר, לטובת האיזון. גם צבע ההופעה חשוב. אם, כמו הצרפתיות בחורף את בוחרת ללבוש שחור, כדאי להסתובב עם תיק צבעוני, כדי ליצור מראה רענן ושמח. אם גווני הלבוש נעים בין קרמל-בז' וחום, כדאי לבחור תיק בגוון משלים.

נעליים

נעלי עקבים אינסטגרם

הצרפתים יודעים שכדי לדעת את מעמדו של אדם, את מצבו הכלכלי ואת מה שהוא חושב על עצמו, צריך להסתכל על השעון ועל הנעליים (כשמדובר באישה- גם על כפות הידיים והציפורניים, שאמורות להיות מטופחות). בחורף, כשהמעיל מכסה את הגוף (ובמקרה של הצרפתיות המעיל, לרוב, שחור), כדאי להבליח עם נעליים מעניינות. יש לי חברה ישראלית, שעוסקת ביחסי ציבור, שהבינה לחלוטין את העניין. המלתחה שלה ייחודית בהחלט, אבל הכוכבות הגדולות הן הנעליים, אותן היא מתעדת בחשבון האינסטגרם שלה. מצב הרוח שלה מתבטא בנעליים. לא רק בצבע אלא גם בעיצוב. לנעליים, כך מסתבר, יש אישיות משלהן וגם תפקיד חשוב בכל מה שקשור בביטוי מצב הרוח והמראה הכללי הייחודי של כל אחת. לראות, להפנים וליישם.

אביזרי שיער

קשט בשיער שאנל אינסטגרם

בצרפתית מכנים אותו בשם "הטרנד הקאפילרי" (capillaire=קרקפת) ועתה התכשיטים עולים אל השיער. הרעיון הוא לתכשט את הראש, לא בנזר אלא בסיכות, גומיות וסרטים שלא נראים כאלה, אלא נראים כמו תכשיטים. תכשיטי השיער מצביעים גם הם על האופי המיוחד של זו שעונדת אותם. ובכל זאת, גם פה יש כללים: לכל אחת מתאימים התכשיטים שלה, שנגזרים מסוג השיער והצבע שלו. צריך גם להתחשב בפרופורציות של הפנים, לא לבחור תכשיט שירחיב פנים רחבות או יאריך פנים ארוכות. והכי חשוב: התכשיט צריך להיות נוח. כדי שהתכשיט יראה טוב לא כדאי לחפוף ראש ב-24 שעות לפני שעונדים אותו. אם ממש קשה להתמודד עם זה- אפשר לרסס מעט שמפו יבש.

עגילים וגרבונים

גרביונים צילום אינסטגרם

 טיפ מהמם: אם אתן לובשות שחור, צבעו את המראה בעגילים וגרבונים באותו הצבע. זה מאיר, מקורי ומושך תשומת לב מחוייכת.

וולקאם טו דה ג'אנגל

הדפס טיגריס צילום אינסטגרם

 הטרנד הנוכחי הוא הדפסים פראיים של טיגריס לאופרד שפלשו לג'ונגל העירוני. בתצוגות האופנה האחרונות שהתקיימו בפריז ההדפסים הללו בגוונים של חום, צהוב ואפור, שלטו לא רק על מסלולי התצוגות, אלא גם בקרב יושבות השורה הראשונה. אפשר להגזים (חולצה, או חצאית או מכנסיים, א ז'קט), אבל לא להגזים מדי (טוטאל לוק מנומר לא עובר). אפשר גם "לנקד" את המראה עם כיס מנומר, או נעליים מנומרות שיקרצו לטרנד.

** הכותבת, ד"ר מאיה גז, היא מומחית לתרבות ולאופנה צרפתית.

מאיה גז צילום רמי זרנגר