5 הטרנדים החמים של הפריזאיות לסתיו-חורף

הצרפתיות שמתכננות בימים איך יבלו את חג המולד בפריז כבר מתעדכנות בטרנדים הלוהטים ביותר שישלטו בארבעת החודשים הקרובים. מה מומלץ לאמץ?

אוויר קר נכנס לפריז ועוטף את העיר בפריזאיות שלו שמוכנות בדיוק לרגע הזה. הרגע בו העיר מתכוננת לחג המולד, החג הכי חשוב בשנה מבחינת הצרפתים ומיד אחרי ראש השנה האזרחי. אלו רגעים להם הפריזאיות ממתינות, בעיקר מאחר שלקראת סוף הקיץ, בואכה הסתיו, הן מתעדכנות בטרנדים הלוהטים ביותר שישלטו בארבעת החודשים הקרובים.

הנה הם לפניכם, חמשת הטרנדים החמים של פריזאיות שקר להן בחורף:

 1. נעליים בעלות עקב שטוח

אודרי הפבורן צילום אינסטגרם

לא עוד דיקטטורת העקבים בגובה 12 ס"מ של לובוטן. בחורף הזה תהלכי על שטוח. בין אם מדובר בנעליים בסיומת מחודדת, נעלי בלרינה, נעלי בית יוקרתיות ולבוש שיק-קוטור, אולסטארס, דוק מרטינס – הכל הולך, אבל עם עקב שטוח. החורף מתמזגים הנוחות והסטייל במסגרת שיעור אופנה שהצרפתיות מעמידות בו את העולם. לא מאמינות? הציצו בחשבון האינסטגרם של קארין רויטפלד, עורכת ה"ווג" לשעבר, מייסדת ועורכת מגזין CR כיום ואייקון אופנה. היא מתהלכת על שטוח, שזה אומר גם נעלי בירקנשטוק.

ייתכן שהיא קיבלה את ההשראה מאנה ווינטור, עורכת ווג USA, שנצפתה בנעלי נייקי אדומות וענקיות. הכי לא שיק? אולי נכון לימי העבר. אם הפריזאיות חשבו שזה וולגרי להסתובב עם נעלי התעמלות ברחוב, עכשיו הן מתחילות להגמיש את הכללים. למה? כנראה נמאס להן מכאבי גב ורגליים. אינס דה לה פרסאנז', הדוגמנית המיתית של המותג שאנל היא גבעולית וארוכה ולא זקוקה לנעלי עקב כדי להשיג סילואט דקיק. דה לה פרסאנז' ביקרה לפני שבועיים בארץ והעבירה את הביקור פה על שטוח. היא מבינה שלהיות נשית לא קשור עוד לעקבים גבוהים ואומרת שגם נשים נמוכות ממנה נועלות נעליים בעלות עקב שטוח.

2. צבע אחיד- מונוכרום

ג'יין בירקין אינסטגרם

אם בחורף שעבר ובקיץ ההדפסים הגרפיים רטטו לנו מול העיניים, החורף הזה ההתכנסות החמימה כוללת קיצוניות אורבנית של צבע אחיד- מונוכרום- שמעניקה מראה רציני לקווי הסילואט. אז בלי בלבולים- לכו על צבע אחיד, תמיד עדיף של חורף פריזאי- חום, אפור, שחור או לבן.

 3. שיטת השכבות

ג'ין דאמאס צילום אינסטגרם

רוצות להשיג מראה שיק פריזאי בשניות? ערבבו סוגי בדים בשיטת השכבות ובגוונים שונים של חום. ז'קט עור בחום כהה מעל סוודר בצבע חרדל מעל חולצת טריקו כותנה חומה בהירה, מכנסי בד חומים ועגילי נוצה זהובים. מישהי אמרה קיץ אינדיאני ולא קיבלה? המושג הזה, "קיץ אינדיאני", מתאר את הימים בין הסתיו לחורף, וכוללים את כל גווני החומים שמציפים את הבירה הצרפתית.

4. חולצה מכופתרת פתוחה ושרשראות מתכת שחוזרות ובגדול (אחרי עשור)

בחורה עם שרשרת צילום: אינסטגרם

כן מה ששמעת. זוכרת איך לפני בדיוק עשר שנים הן הכבידו על צווארינו? שרשראות המתכת, בעיקר בצבע זהב, מעורבבות זו על זו בסגנון "נהג מונית" של רוברט דה נירו חוזרות ובענק. לפני שלושים שנה הן היו הלהיט המנצנץ ביותר ואז נמאסו ונעלמו מהעין. הנה עתה הן חוזרות ובגדול. כמה פשוט- ככה גאוני: חולצה מכופתרת, לא משנה באיזה צבע, מעליה אפשר לשלב קרדיגן נחמד (יוניקלו סטייל) ועל הצוואר הן מבצבצות בערימה זוהרת השרשראות הללו (או גורמטים- אם תרצו). זה הזמן לפנות לסבתא ולבקש את כל מה שיש לה, בעיקר שרשראות זהב נוצצות.

5. יהלומים לבנים צהובים וורודים

יהלום ורוד צילום אינסטגרם

לכל האמור לעיל הוסיפי את נצנוצו הטבעי של מלך מלכי המלכים האבנים הלוא הוא היהלום. החורף הזה הוא ינצנץ מאוזניכן בצבעים לבן, צהוב וורוד.

 ** הכותבת, ד"ר מאיה גזהיא מומחית לתרבות צרפת. ספרה הראשון לילדים, "המגדל של גוסטב" על מגדל אייפל, רואה עתה אור בהוצאת "רימונים". לרכישת הספר ב-50% הנחה הכניסו את קוד הקופון "גוסטב". המבצע לזמן מוגבל.

מאיה גז צילום: רמי זרנגר

 


מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית