5 דברים שכל אישה צריכה לדעת על גברים

אמנם גברים הם ממאדים ונשים מנוגה אבל עדיין אנחנו צריכות להבין אותם על הפלנטה הזו. כל כך הרבה ריבים, תסכולים ועצבים מתבזבזים על אי הבנות שיכולות להיפתר אם נבין מאיפה הצד השני פועל

כל כך הרבה פעמים במהלך חיי ניסיתי להיכנס למוח הזכרי ותהיתי "למה התכוון הגבר?". זה קרה לי בתהליכי חיזור, אחרי ריבים עם בני זוג ובעיקר אחרי פרידות. ברור לי בשלב זה שגברים הם ממאדים ונשים מנוגה, אבל פעם אחר פעם אני מצפה שיבינו אותי בלי מילים ושבעיקר יתנהגו כמוני, דבר חסר היגיון בעליל.

פעם אחר פעם אני מבינה שאנחנו, הנשים, בנויות אחרת ולא ניתן באמת לצפות מגברים שיחשבו או יפעלו בדיוק כמו נשים במצבים שונים. לא מזמן נתקלתי במאמר מאתר "A New Mode", שכתבה סברינה אלקסיס, שכותרתו "הדברים שנשים צריכות לדעת על גברים". אלקסיס כותבת הרבה על זוגיות ויצא לה להכיר הרבה זוגות, לקרוא מחקרים ולענות לשאלות של גולשים.

לאורך השנים היא שמה לב להבדלים בין המינים ולפערים ביניהם שיוצרים כל כך הרבה אי הבנה, בלבול ותסכול. לאחר קריאת המאמר שלה אתן תרגישו שגברים קצת יותר מובנים לכן.

זוג על רקע שמיים

1. לא אכפת לו מההודעות (וגם לך לא אמור להיות!)

פעם גברים כתבו מכתבי אהבה עם נוצה, אחר כך הם עברו לדבר איתנו בטלפון והיום חצי מהקשרים שלנו מתנהלים בוואטסאפ. הרבה מהתסכולים שלנו הם סביב "למה אינו עונה?", "למה הוא נעלם?" ו"למה ההודעות שלו פחתו?". אתן תופתעו לגלות עד כמה גברים לא מתארים לעצמם כמה אנרגיה נשים מקדישות להרגלי הטקסטינג שלהם. אין להם גם מושג כמה תסכול הם יוצרים אצל נשים כשהרבה מהן סופרת את השניות שחלפו מהודעה להודעה.

מתברר שגברים לא עושים מהודעות עניין. בהרבה מקרים, שליחת הודעות עבורם זה אפילו "מטרד". נכון, בהתחלה גברים נוטים לשלוח המון הודעות כדי "לכבוש אותך" אבל אחר כך הם יחזרו להרגלי שליחת ההודעות הטבעית שלהם. כאן מתרחש בדרך כלל משבר בין המינים. הבחורה מרגישה שהגבר "איבד עניין בה", כבר לא מתלהב ממנה ונסוג לאחור.

לפעמים בחורות צודקות באבחנות, אבל בהרבה מקרים הבחור פשוט מרגיש שהוא חיזר מספיק, יכול לחזור להתנהג רגיל ולא לסמס כל דקה ביום. בשלב זה הבחורה לא אמורה להיכנס לפאניקה או להניח שזהו, הוא לא מתעניין בה אבל בהרבה מקרים היא מתחילה להיות מעורערת ולהציף מולו פחדים.

גברים עדיין יחשבו הרבה על הבחורות שאיתן במהלך היום אבל הם לא רוצים שהתקשורת ביניכם תתחיל להרגיש לו כמו "עבודה".

כאן הרבה קשרים מתפרקים עוד לפני שהם המריאו כי הבחורה מתפרצת על הבחור ובאה בטענות על זה שלא ענה והיא דורשת הסברים על כל הודעה שהוא לא הגיב אליה. הטעות הקריטית כאן היא שרוב הנשים בטוחות בשלב זה שהוא איבד עניין אבל ברוב המקרים הוא פשוט חזר לרוטינה שלו.

לא ניתן למדוד קשר לפי כמות ההודעות או תכיפותן אלא לפי זמן האיכות ביניכם. נסו לנשום לפני שאתן שוקלות להתפרץ עליו בפעם הבא ותביני שהעובדה שאינו מגיב מיד לא אומר שאת לא חשובה. יש מצב שהוא פשוט תקוע במשימות ולא התפנה רגשית לשבת בשקט ולסמס לך.

2. גבר מבטא את עצמו דרך פעולות יותר מאשר עם מילים

הכותבת, אלקסיס, מספרת איך היא מקבלת הרבה שאלות מבחורות כגון: "הוא אמר לי שאני מדהימה, הדבר הכי טוב שקרה לו אבל אז הוא מבטל איתי פגישות כל הזמן, לא עונה להודעות ורואה אותי רק כשהוא רוצה" והן לא יודעות מה לעשות. הרבה גברים יודעים שנשים אוהבות לשמוע ולקרוא מילים יפות והם עלולים לנצל זאת לרעה.

ישנם מצבים שנשים מגלות פערים גדולים בין המילים למעשים של הגברים היוצאים איתן. אם הגבר שאת יוצאת איתו כותב לך כמה את מדהימה והוא מתגעגע אבל אז נעלם לך לשבוע בלי הסבר, כדאי לך להפנים שהוא לא ממש התכוון למילים שלו.  במקרים אחרים, גברים יכולים להראות לך כמה הם אוהבים אבל הם לא יגידו לך את המשפט "אני אוהב אותך" מתוך פחד שכל הקשר ישתנה בגלל זה. הם עלולים לחשוש שהם יאבדו את החופש שלהם ובמקרים מסוימים גברים עלולים להאמין שהאישה לצדם תשתנה לרעה ותיקח אותם מובן מאליו.

אם גבר אומר לך "אני אעשה הכל עבורך", אבל הוא לא מוכן אפילו לנסוע עד אליך אז כדאי לך להבין ש"הכל" אצלו זה יותר קרוב ל"כלום". עדיף למצוא מישהו שמראה לך את אהבתו בפועל מאשר כזה שיגיד לך הרבה על אהבתו הגדולה אליך ולא יבטא אותה. אם הוא מתחשב בך, עדין איתך, רגיש כלפיך, עושה עבורך דברים, מתעניין בך ורוצה להיות לידך – תדעי שהוא אוהב.  אל תתעלמי מהדברים היפים שהוא עושה עבורך מתוך תחושה שאם לא אמר לך שאוהב אז כל מה שהוא עושה חסר טעם.

זוג ליד המים

3. גבר רוצה לשמח אותך אבל לא תמיד יודע איך

הרבה נשים אולי לא יחשבו שזה נכון, אבל גם אם הגבר מתנהג מוזר, משגע אותך, ולא ברור לך בהתנהלותו – הוא הרבה פעמים רק רוצה לשמח אותך. הבעיה היא שבהרבה מקרים הוא פשוט לא יודע איך לעשות את זה. כאשר גברים רואים שהם מצליחים להצחיק ולשמח אותך הם מרגישים טוב יותר עם עצמם והביטחון העצמי שלהם עולה. עמוק בתוך נפשם הרבה גברים בסך הכל רוצים לדאוג לך ולגרום לך לחוש בטוחה ומוגנת.

הבעיה מתעוררת בהרבה מקרים כאשר נשים מצפות שגברים יבינו מה הן רוצות בלי שאמרו להם דבר. נשים רבות מתאכזבות כשהגברים לצדן לא שימחו אותן אבל הן שוכחות שלפעמים אין להם את כל הידע לדעת איך. בהרבה מקרים הגבר ירגיש אבוד כי אינו יודע מה לעשות בדיוק כדי לגרום לאישה שאיתו לחייך. הטריק הוא לגרום לו לעשות בשבילך דברים בלי לנדנד, להטיף מוסר ולהתפרץ עליו כי אז הוא משתבלל לתוך עצמו. לפעמים כל מה שצריך לעשות זה לתקשר ולא ישר להעביר ביקורת באופן שיוציא לו את החשק לעשות משהו עבורך.

4. הוא יתאפס על עצמו אם יחשוב שהוא מאבד אותך

כאן אלקסיס כותבת משהו מעניין בכל הנוגע להתנהגותם של גברים שעוד לא החליטו מה הם רוצים. לטענתה, ברגע שהגבר שאת יוצאת איתו יחשוב שהוא מאבד אותך הוא יתאפס ומהר מאוד יתחיל להתנהל יפה יותר. לפתע הוא כבר יצלצל בזמן, לא יבטל פגישות, ישכח מהאקסית המיתולוגית ויפגין כלפיך הרבה יותר אהבה ועניין. זה פחות קשור אליך ויותר לעובדה שהוא חושש למצוא את עצמו בקשר מחייב שיגזול ממנו את חירותו.

גברים רבים יחשבו כמו אנשי עסקים ולא יעניקו לך יותר אם הם יכולים לקבל אותך בפחות. למה שאדם יעשה יותר מאמצים עבור משהו אם הוא יוכל להשיג אותו במינימום מאמץ? אם הוא יודע שהוא יכול לבטל מפגשים ולהיעלם אבל את עדיין תחכי לו, למה שישתנה? אבל אם הוא יחוש שאת תנטשי אותו כי אינו מסוגל להתחייב, הוא יתחיל להתאפס ומהר.

אם גבר יודע שאת בחורה שווה הוא לא ירצה שמישהו אחר יקבל אותך והוא יכנס לאווירה תחרותית ברגע שיחוש לחץ שתלכי. כמובן, ישנם מקרים בהם הוא פשוט לא יעשה כלום ויתן לך ללכת אבל עדיין מומלץ להבין את הפסיכולוגיה הגברית כאן. בסופו של דבר, אל תתפשרי על הצרכים שלך ועל מה שחשוב לך בקשר. רוב הסיכויים הם שאם תעמדי על שלך – את תקבלי מה שאת רוצה. אבל אם את מגלה שהוא פשוט לא מסוגל לתת לך את מה שאת צריכה, עדיף לדעת זאת מוקדם מאשר מאוחר כשאת כבר עמוק בתוך הקשר ועלולה להיפגע.

5. החשש העיקרי שלו הוא לאבד את החופש שלו

מהמאמר של אלקסיס עולה שאם אתן באמת רוצות להבין גברים, כדאי להפנים שהחשש העיקרי שלהם הוא לאבד את חירותם. זה באמת יכול להישמע מגוחך וילדותי, אבל אם גבר ירגיש שהוא "כלוא" בקשר הוא יחפש לברוח. זו הסיבה שהרבה מהם חוששים מהתחייבות, נעלמים לאחר שקשר רומנטי מתחיל להתעמק, או מתנהגים מוזר כשפעם הם מתקרבים אליך ופעם הם יותר מתרחקים. האם זה אומר שהם רוצים לצאת ולשכב עם כל בחורה בחוץ? לא.

גברים פשוט רוצים להיאחז בתחושת החופש שלהם לכמה זמן שהם יכולים. הדבר היחיד שאת אמורה לעשות, עם ובלי קשר אליו, הוא לפתח את עצמך, לנהל סדר יום מלא ומספק, לא להיות תלותית ונזקקת ולדעת שיש לך חיים – איתו ובלעדיו. אל תתני לגבר לחשוב לרגע שהוא מרכז היקום שלך כי אם הוא ירגיש ככה הוא ילחץ ויברח. פשוט אל תתני לאף אחד להיות מרכז היקום שלך. גברים רוצים לראות שאת אישה עצמאית, עם חברים ונושאי עניין שלא כוללים רק אותם.

המסר הזה הוא עבור נשים שהופכות לתלותיות בקשר ושוכחות מכל העיסוקים והתחביבים שלהן ברגע שהן פגשו גבר הורס. לגבי נשים קרייריסטיות, שמנהלות לו"ז מלא ועשיר, הסעיף הזה פחות רלבנטי. אבל גם נשים שמנהלות סדר יום לחוץ ומלא עיסוקים יכולות למצוא את עצמן לפעמים שואלות את הגבר "למה לא צלצלת?", "למה לא ענית להודעה?", "היכן היית?" כשכולה עברו כמה דקות מהרגע ששלחת. הדבר הכי חשוב הוא לשמור על איזון ולזכור שגבר יכול לבוא וללכת אבל את נשארת עם עצמך.

צילום: שאטרסטוק