5 פתרונות קלים לעצירות

מי מאתנו לא שהה ממושכות בנוחיות עקב עוצר ביציאות? כנראה שרובנו כי עצירות היא אחת התופעות השכיחות בעולם המודרני. הרכבנו עבורכם 5 פתרונות שיהוו את צו השחרור שלכם

29/08/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • בדואר
  • RSS

עצירות. צילןפ: שאטרסטוק

מומחים קבעו שלאדם בריא יהיו 1-3 יציאות ביום. אבל כולנו מכירים את ההרגשה הזו, כשאנחנו נאלצים לבלות זמן ממושך בנוחיות ובעצם לא באמת נוח לנו. עצירות היא אחת התופעות השכיחות בעולם המודרני. עצירות מתקיימת אם לפחות שני המצבים מתוך הבאים מתרחשים:

  • שלושה חודשים רצופים מתוך חצי שנה אחרונה, שבהם היה מצב של מיעוט יציאות בשבוע (עד ארבע יציאות).
  • תחושה של ריקון חלקי.
  • כאבי בטן וגזים עלולים להתלוות, אבל זה לא מחייב והרגשה כללית רעה.

הסיבות השכיחות לתופעה תלויות באורח החיים - לחץ יומיומי עם מתח נפשי גבוה, ובסגנון החיים - תזונה ופעילות גופנית. ופה אתם נכנסים לתפקיד, כי יש מה לעשות ובעיקר על מה להקפיד. בעזרתה של אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם קיבצנו חמישה פתרונות לרשימה אחת.

1. הפחתת לחץ: באופן מעשי, מי שנכנס לשירותים עם רצון גדול מאוד להשתחרר, לא פעם עלולה לעשות את הפעולה ההפוכה. לעיתים, הרצון להשתחרר עשוי לגרום ללחץ נוסף. לכן, לא פעם, הפתרון של שימוש בעזרים מסיחים, כמו עיתון, ספר, תשבץ, יכולים להוות פתרון טוב. ילדים לפעמים נוהגים להתאפק כי הם חוששים מחוסר נוחות. עוד דבר, כשיש איזשהו רצון ללכת לשירותים, עדיף לממש אותו ולא לדחות אותו.

2. תזונה: אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת יציאות אלו סיבים תזונתיים בתפריט. ההמלצה היא לגוון את מקורות הסיבים; פירות וירקות וגם דגנים מלאים (לחם מלא, קוואקר, אורז מלא, דוחן, כוסמת). על פי הגישה הסינית: מזונות שמעודדים את ייצור הליחה בגוף, כמו חלב ומוצריו, מזונות מטוגנים ומעובדים, קמח לבן ושוקולד - עלולים להאט את קצת התקדמות הצואה במעיים.

3. מים: סיבים תזונתיים ללא גיבוי של מים, לא יועילו ולכן, חשוב להקפיד לשתות. דרך אפשרית לחשב את כמות המים הנדרשת לגוף בימים חמים במיוחד הוא להכפיל את משקל הגוף ב-35 עד 40 מיליליטר. למשל, אישה ששוקלת 65 ק"ג, נכפיל ב-35 והתוצאה היא כשני ליטר.

4. גוף פעיל: הן בעזרת פעילות ספונטנית, כמו הליכה ממקום למקום, או עלייה במדרגות במקום במעלית, והן בעזרת פעילות גופנית יזומה כמו הליכה קבועה בפארק או חוגים. כאשר יש פעילות כללית של הגוף כל השרירים, גם השרירים במעי מופעלים ובכך מזרזים את תהליך העברת המזון ובסופו של דבר את היציאה הנכספת.

מוצרים לעצירות. צילום: יח"צ

5. "אם לא הצלחתם לצרוך מספיק סיבים בתזונה", מוסיפה שירלי קטרון רוקחת מוסמכת מבית סופר-פארם, "אז אפשר להשתמש בתוסף שמכיל סיבים: 'בסטפייבר' של לייף, 'בנופייבר', או תוסף על בסיס סיבי פסיליום. אלו תוספים שבאים בצורת של אבקה וניתן להוסיף אותם למזונות רכים, כמו יוגורט, שתייה, או מרק. עקבו אחר ההוראות, היות ויש לצרוך את הסיבים הללו עם נוזלים".

"ישנן תרופות ללא מרשם בצורת אבקה עם פעולה דומה; 'רגולקס', 'נורמלקס' או 'פגלקס' - יש להוסיף לכוס מים ולשתות. חשוב לדעת: אם לוקחים תרופות או תוספי תזונה אחרים, אז מומלץ ליטול בנפרד את התרופה נגד העצירות. שימוש יומיומי יאפשר לכם לחוש בשיפור בתוך מספר ימים. אם אין שיפור, יש להיוועץ עם רוקח".

טיול בפארק. צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה