5 פעולות יומיומיות שידחו את הזדקנות העור

הטבע עושה את שלו והעור שלך מתחיל לאבד מגמישותו וממראה צעיר. 5 פעולות יומיומיות שידחו את הזדקנות העור. בתור התחלה, תשכחי מבוטוקס

08/02/2016
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

5 דברים שיגנו על עור הפנים

באופן טבעי כולנו מתבגרות והסימנים נראים קודם כל על הפנים. רבות מאיתנו מרגישות פער בין המראה המבוגר לנפש הצעירה ופונות לטיפולים שמבטיחים להחזיר אותנו כמה שנים לאחור.

סימני ההזדקנות מופיעים כחלק מתהליך ולא נראים לעין ביום אחד. ככל שתקדימי לעשות פעולות פשוטות שמיטיבות עם עור הפנים, כך התהליך יהיה איטי יותר ותוכלי לשמור על מראה עור צעיר ורענן לאורך זמן ולחסוך את הצורך בהזרקות.

מהן 5 הפעולות החשובות ביותר לשמירה על עור צעיר?

1. שתיית מים

שתיית כמות מספקת של מים מדי יום (כ-8 כוסות), היא אחד התנאים ההכרחיים לשמירה על העור. המים מעשירים את כמות הנוזלים בגוף, מעודדים חידוש תאי עור ורקמות ועוזרים למראה עור בריא וקורן. עור מיובש כתוצאה ממחסור במים בגוף, מאבד מהאלסטיות שלו ונראה דהוי ומחוספס. מומלץ לשתות מים מסוננים או מים מינרלים.

חשוב להדגיש - גם עור שמן יכול להיות מיובש. יש להבחין בין עור יבש הדורש טיפול מותאם בתכשירים למריחה, לבין עור מיובש הנגרם ממחסור בנוזלים.

בחורף, אנחנו לרוב פחות מקפידות על שתיה, אבל דווקא בתקופה זו בה אנחנו נמצאות זמן רב בחדרים ממוזגים, העור סובל מיובש מוגבר שבו אנחנו נוטות לטפל באמצעות קרמים עשירים, ללא מודעות לעובדה שהיובש מתחיל מבפנים.

היום קיימות אפליקציות שונות שמטרתן להזכיר לנו לשתות במהלך היום. מומלץ להתקין אחת כזו במכשיר הנייד שלך. אם את מתקשה לשתות כמות גדולה של מים, את יכולה להמיר את חלקה בתה צמחים ללא קופאין.

2. מריחת מקדם הגנה

חשיבות מריחת מקדם הגנה על העור כבר אינה מוטלת בספק. למרות זאת נשים רבות עדיין לא מקפידות מספיק.

ידוע שקרינת השמש היא אחד הגורמים העיקריים להזדקנות מואצת של העור. די לנו לצפות בעורן הנפלא של נשים המתגוררות במהלך כל חייהן במדינות קרות, כדי להבין את עוצמת הנזק של החיים במדינה חמה כשלנו. לא השתכנעתן? צפו בסרטון שמציג את ההשפעות שהשמש גורמת לפנים, גם אם הן עדיין לא נראות במראה.

את קרם ההגנה יש למרוח מדי יום, בכל עונות השנה ובכל יציאה מהבית. חשוב לבחור במוצר המספק הגנה מפני קרינת UVA שנזקיה מצטברים ובאים לידי ביטוי מאוחר בקמטוטים ופגמי פיגמנטציה.

3. הקפדה על תזונה

העור הוא איבר בגוף ולכן מושפע באופן טבעי ממה שהגוף צורך. כפי שתזונה משפיעה על כל אחת מהמערכות בגופנו, כך היא משפיעה ישירות גם על מראה ובריאות העור.

ישנם מזונות שמיטיבים עם מראה העור ונחשבים כבעלי תכונות "אנטי אייגינג" טבעיות, ביניהם מזונות עשירים בויטמין A (לדוגמא: גזר, בטטה, דלעת, משמש, תירס ואגוזים), מזונות עשירים בויטמין B2 (לדוגמא: אפונה ירוקה, אבוקדו, עדשים, נבטים, ברוקולי, כרוב ושקדים), מזונות שעשירים באומגה 3 (לדוגמא: דגים טריים, זרעי פשתן טחונים ואגוזי מלך), מזונות עשירים בויטמיןE (לדוגמא: שמן זית, אבוקדו, אגוזים ושקדים לא קלויים) וירקות מכל הצבעים.

מאידך, הפחיתו בכמויות הסוכר, הקפאין ומזונות מעובדים.

4. טיפול לילה

בעוד במשך היום העור עסוק בלהגן על עצמו מנזקי הסביבה, הלילה מוקדש לשיקום. בלילה מתחזקים מנגנוני הריפוי הטבעיים של העור ומתבצעת התחדשות אינטנסיבית של תאים החיוניים למראה בריא ורענן.

בשעות השינה שלנו העור סופג טוב יותר את החומרים שמניחים עליו ולכן מומלץ לבחור בקרמים עשירים ברכיבים פעילים המסייעים בהחדרת לחות, החלקת קמטים, מיצוק וטיפול בפיגמנטציה, ביניהם ויטמינים, רטינול, חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, תמציות צמחים ושמנים ארומטיים.

5. התעמלות לפנים

בפנים ובצוואר שלנו יש 57 שרירים. ברבים מהם אנחנו משתמשים פחות ופחות ככל שעוברות השנים. בדיוק כמו שמבצעים פעילות גופנית על מנת לשמור על מוצקות השרירים בגוף, כך מומלץ לבצע תרגילים מחזקים לשרירי הפנים. שרירים גמישים ופעילים יובילו למראה מוצק יותר ויפחיתו קמטים.

צפו ב-8 תרגילים פשוטים לשמירה על מוצקות וחיטוב שרירי הפנים והצוואר:




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה