5 ענפי הספורט החדשים והלוהטים שאתן חייבות להכיר

אנחנו נורא רוצות להיות בכושר אבל מה לעשות שהספורט הכי אהוב עלינו הוא להשתעמם מספורט?היינו בזומבה, TRX, ריקוד על עמוד ומה לא – באנו, ניסינו, מיצינו. כדי שזה לא יקרה, ריכזנו עבורכם את הטרנדים הכי לוהטים בכושר,שיעלו לכ את הדופק

29/05/2016
נופית לוי-איתן קבלו עדכונים מנופית
  • בדואר
  • RSS

פאונד

צילום: האינסטגרם של poundfit

מה זה? בדיוק כמו שזה נשמע – לחבוט. פאונד הוא בעצם סוג של אירובי משוכלל עם מקלות תיפוף ייעודיים, בו מדמים תנועות תיפוף לצלילי מוזיקה מקפיצה. פאונד מפעיל את כל הגוף ועובד על כל קבוצות השרירים, ומשלב גם תנועות מעולם הפילאטיס והיוגה. בקיצור, כמו גיטר הירו למתופפים.

אנחנו גם רוצים כי: פאונד לא רק מחטב ומעצב שרירים אלא גם שורף עד 900 קלוריות ב-45 דקות, שזה מלא, אם לא ידעתם. אם זה לא מספיק, אז פאונד עובד גם על קואורדינציה, שזה באמת כל מה שאפשר לבקש מספורט.

אקווה סייקלינג

כמו ספינינג אבל מתחת למים. צילום: שאטרסטוק

מה זה זה: כמו ספינינג, אבל תחת מים. למרות שזה נשמע אינטנסיבי מדובר בפעילות בעצימות נמוכה יחסית שעובדת על שרירי הרגליים, הבטן, הישבן והזרועות. אין צורך להגביר מהירות, ההתנגדות של המים כבר עושה עבורכם את העבודה. למים יש אפקט תרפויטי והם הופכים את האקווה לאימון שמתאים גם לאנשים שעברו פציעה או לנשים אחרי לידה. אגב, לא צריך לדעת לשחות, או להיות בכושר-על – פשוט לבוא לבריכה ולהתחיל לדווש.

אנחנו גם רוצים כי: אימון אקווה שורף כ-800 קלוריות, משפר את זרימת הדם בגוף ואפילו נלחם בצלוליטיס ובדאעש. כאילו, בדאעש אולי לא, אבל בצלוליטיס המאוס, שלא רבים יכולים לו, דווקא כן.

 

 גרוב

מה זה? לרקוד בסבבה שלך. בשונה מאימוני כושר אחרים הכוללים ריקודים, בגרוב לא מצפים מכם ללמוד תנועות מורכבות ורוטינות מרהיבות, אלא רק לרקוד בחופשיות, איך שאתם רוצים. בהיותו האימון הזורם שהוא, הגרוב מאכלס מוזיקה קצבית וסוחפת ומדריכים שמדגימים תנועות בסיסיות שלא חייבים לחקות.

אנחנו גם רוצים כי: למרות שזה לא נשמע כמו אימון אינטנסיבי, גרוב הוא בעצם סשן אירובי ממושך, שלא מצריך יכולות או ביצועים. מה כן צריך? שמחת חיים וגישה כללית של “בכיף”. אין נכון או לא נכוןואין אלמנט של תחרותיות עם הזאתי שעומדת בשורה הראשונה צמוד למדריכה. הכי סבבה.

אימון חבלים

מה זה? אימון חבלים כמו שמעולם לא ראיתם. תשכחו מלקפוץ בדילגית כמו שעשינו בילדותנו, פה החבלים הם אינקוויזיציה מהסוג האפקטיבי. החבלים הם כבדים במיוחד ומשמשים כמשקולות לגוף העובד איתם ונגדם, ומנסה לפתל אותם מעלה ומטה. הרעיון הוא ליצור תנועות גליות עם החבלים באמצעות הגוף, וזה הרבה יותר קשה ממה שזה נשמע.

אנחנו גם רוצים כי: אימון עם חבלים כאלו עובד על כל השרירים בגוף, ובעיקר על שרירי הליבה. החבלים גם מפתחים סיבולת לב-ריאה ומשפרים את הקואורדינציה. בנוסף, מדובר באימון בעצימות נמוכה יחסית כך שהוא מתאים גם למתחילים שחבלים עשו להם עד כה בעיקר אסוציאציות אובדניות.

 חתירה ללא סירה או משוטים. צילום: שאטרסטוק

חתירה

מה זה? אותה חתירה שאתם מדמיינים בסירה, רק במכון כושר במקום בנהר. זה ספורט קבוצתי, כך שלמרות שכל אחד יושב ליד מכונת חתירה משלו האימון הוא קבוצתי גם כן. אין איזה הפעלות מתוחכמות או טוויסט, פשוט חותרים. מה שכן, גם זה ספורט בעצימות נמוכה יחסית כך שהוא מתאים גם למתחילים.

אנחנו גם רוצים כי:ק ודם כל, כי כל אחד יכול. שנית, למרות שמדובר באימון בעצימות נמוכה אימון חתירה הוא אינטנסיבי במיוחד ועובד על כ-85% (כן, כן) מהשרירים הקיימים בגוף. ואולי הכי חשוב, היות ומדובר על חתירה קבוצתית נוכל להתבדח על זה שכולנו באותה סירה, והחיוך שלנו, גם אם דבילי, כבר יהיה שווה את זה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה