5 סיבות טובות לכורכום

הכורכום נכנס לחיינו מהמון סיבות, נחשב כמסייע בשמירה על העור, בתפקוד המערכת החיסונית וכבעל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון כל הסיבות שיגרמו לך לצרוך כורכום על בסיס יומיומי

22/02/2017
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

שורש כורכום מלא צבע, ארומה וגם נוגדי חמצון (צילום: שאטרסטוק)

הכורכום יצא בשנים האחרונות מגבולות המטבח, ולא מעט אנשים מקפידים לצרוך אותו על בסיס יומיומי כתוסף מזון. מה יש בו בצמח הכתמתם שהפך אותו לכה פופולרי? הכורכום בעל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, המסייעים לפעילות תקינה של מחזור הדם והאטת  תהליך החמצון של תאי הגוף.

הכורכום נחקר מזה שנים לא מעטות, משנות ה-30 של המאה הקודמת, ועד עתה התפרסמו למעלה מ-8,000 מחקרים הקשורים לצמח זה. שורש הכורכום מכיל חומרים פעילים רבים, המסייעים למערכות שונות בגוף. לכן, ממליצה שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם, לשלב אותו במטבח איפה שניתן, ומזכירה כי ניתן אף לצרוך אותו כתוסף תזונה.

מה יש בו בכורכום?

בשפה מדעית בשורש הכורכום חומרים פעילים רבים, ובשמם המדעי פיטוכימיקלים מסוג פלבונואידים, בשם כורכומינואידים. הפיטוכימיקל כוכרכומין, הוא מקור למחקר בשל השפעותיו החיוביות שככל הנראה מסייעות למערכת החיסון.

הכורכום עדיין נחקר, אך רופאים ומטפלים רבים ממליצים להשתמש בכורכום, אם כתבלין, כתרופת סבתא ביתית או בתוספי מזון מכיוון שזהו מזון פונקציונאלי שהשימוש בו בעל השפעה מיטיבה על המערכת החיסונית.

מכיל סלניום המסייע ליצירת קולגן לעור בריא ויפה יותר (צילום: שאטרסטוק)

חמש סיבות לצרוך כורכום על בסיס יומי:

כורכום לעור בריא וגמיש – העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ומושפע מכל תנאי חיצוני, חום, קור, לחות, יובש וזיהום אוויר. חשוב לשמור על העור לא רק מסיבות אסתטיות אלא בעיקר כי הוא החומה החיסונית ראשונה שלנו. הכורכום מכיל, בין היתר, ריכוז גבוה של סלניום, שידוע כמסייע ליצירת קולגן החיוני לגמישות העור ובריאותו.

תמריץ למערכת החיסון וסיוע בהתמודדות עם תסמיני תחלואות החורף – ריכוז האנטי-אוקסידנטים הגבוה בכורכום הופך אותו למסייע למערכת החיסון. האנטי-אוקסידנטים, ובעברית נוגדי חמצון, מסייעים בנטרול הרדיקלים בגוף, שעשויים לפגוע במערכת החיסון. על מנת להגיע לאחוז משמעותי של אנטי אוקסידנטים שמקורם בכורכום ניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון בטבליות.

לריכוז גבוה של כורכום ניתן להגיע גם באמצעות תוספי מזון (צילום: שאטרסטוק)

נוגד דלקת טבעי – הכורכום הוא מזון אנטי דלקתי טבעי. במטבח הוא נחשב בחירה טבעית למניעת קלקול המזון. לכורכום, עשויה להיות השפעה מיטיבה בתהליכים דלקתיים גם בבני אדם והנושא ממשיך להיות מושא של מחקרים שונים הבוחנים את מידת הסיוע במצבים דלקתיים שונים ובעיכוב גורמים מתווכי דלקת.

מסייע בשמירה על המשקל – הרכיבים הפעילים, פוליפנולים, בכורכומין עשויים לסייע בשמירה על רמות האינסולין בגוף.

מזון למוח – מחקר שנעשה בשנת 2014 הוכיח כי הכורכומין עשוי לסייע בהפרשת חלבון BDNF, שהוא מעין הורמון גדילה החיוני למוח. ועם כל הסיבות האלה השאלה הנשאלת היא בעצם למה לא להוסיף כורכום לתפריט היומי? נקרא לזה חומר למחשבה, מומלץ להגיש עם כורכום בצד.

שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם, ממליצה "לשלב את הכורכום במטבח איפה שניתן, וניתן לצרוך אותו גם בצורת תוסף תזונה. "

תוספי תזונה של כורכום (צילום יחצ)

 בתמונה: משמאל: C3 של לייף

למעלה מימין: תוסף הכורכום של אלטמן, למטה מימין תמצית שורש כורכום של סולגאר

 

תוספי המזון אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה