5 סיבות טובות לכורכום

הכורכום נכנס לחיינו מהמון סיבות, הוא נוגד דלקת, מסייע למערכת החיסון ושומר על בריאות העור, כל הסיבות שיגרמו לך לצרוך כורכום על בסיס יומיומי

22/02/2017
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

שורש כורכום מלא צבע, ארומה וגם נוגדי חמצון (צילום: שאטרסטוק)

כולם מדברים על כורכום. הצמח שכבר נמצא בשימוש קולינרי אלפי שנים, זוכה לקאמבק מרשים. מלבד טעם וארומה, לכורכום גם חשיבות רבה בפעילות נוגדת דלקת. תכונתו העיקרית כבעל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון היא הסיבה העיקרית לכניסתו המחודשת של הכורכום לחיינו.

השימוש בו מגוון החל מסיוע למערכת הקרדיווסקולרית ועד לעיכוב תהליך החמצון של תאי הגוף. אלה הפכו אותו כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת למושא מחקר וכבר למעלה מ- 8,000 מחקרים פורסמו בנושא. מאז נכנס הכורכום גם לתוך המיינסטרים ומכל הסיבות הנכונות.

מה יש בו בכורכום?

בשפה מדעית בשורש הכורכום חומרים פעילים רבים, ובשמם המדעי פיטוכימיקלים מסוג פלבונואידים, בשם כורכומינואידים. הפיטוכימיקל כוכרכומין, הוא מקור למחקר בשל השפעותיו החיוביות שככל הנראה מסייעות למערכת החיסון.

הכורכום עדיין נחקר, אך רופאים ומטפלים רבים ממליצים להשתמש בכורכום, אם כתבלין, כתרופת סבתא ביתית או בתוספי מזון מכיוון שזהו מזון פונקציונאלי שהשימוש בו בעל השפעה מיטיבה על המערכת החיסונית.

מכיל סלניום המסייע ליצירת קולגן לעור בריא ויפה יותר (צילום: שאטרסטוק)

חמש סיבות לצרוך כורכום על בסיס יומי:

כורכום לעור בריא וגמיש – העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ומושפע מכל תנאי חיצוני, חום, קור, לחות, יובש וזיהום אוויר. חשוב לשמור על העור לא רק מסיבות אסתטיות אלא בעיקר כי הוא החומה החיסונית ראשונה שלנו. הכורכום מכיל, בין היתר, ריכוז גבוה של סלניום, שידוע כמסייע ליצירת קולגן החיוני לגמישות העור ובריאותו.

תמריץ למערכת החיסון וסיוע בהתמודדות עם תסמיני תחלואות החורף – ריכוז האנטי-אוקסידנטים הגבוה בכורכום הופך אותו למסייע למערכת החיסון. האנטי-אוקסידנטים, ובעברית נוגדי חמצון, מסייעים בנטרול הרדיקלים בגוף, שעשויים לפגוע במערכת החיסון. על מנת להגיע לאחוז משמעותי של אנטי אוקסידנטים שמקורם בכורכום ניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון בטבליות.

לריכוז גבוה של כורכום ניתן להגיע גם באמצעות תוספי מזון (צילום: שאטרסטוק)

נוגד דלקת טבעי – הכורכום הוא מזון אנטי דלקתי טבעי. במטבח הוא נחשב בחירה טבעית למניעת קלקול המזון. לכורכום, עשויה להיות השפעה מיטיבה בתהליכים דלקתיים גם בבני אדם והנושא ממשיך להיות מושא של מחקרים שונים הבוחנים את מידת הסיוע במצבים דלקתיים שונים ובעיכוב גורמים מתווכי דלקת.

מסייע בשמירה על המשקל – הרכיבים הפעילים, פוליפנולים, בכורכומין עשויים לסייע בשמירה על רמות האינסולין בגוף. מחקר מאוניברסיטת בוסטון הוכיח כי תוספת של כורכומין מסייעת בשמירה על משקלם של עכברים למרות תוספת מזון לתפריט היומי.

מזון למוח – מחקר שנעשה בשנת 2014 הוכיח כי הכורכומין עשוי לסייע בהפרשת חלבון BDNF, שהוא מעין הורמון גדילה החיוני למוח. ועם כל הסיבות האלה השאלה הנשאלת היא בעצם למה לא להוסיף כורכום לתפריט היומי? נקרא לזה חומר למחשבה, מומלץ להגיש עם כורכום בצד.

שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם, ממליצה “לשלב את הכורכום במטבח איפה שניתן, וניתן לצרוך אותו גם בצורת תוסף תזונה. ”

תוספי תזונה של כורכום (צילום יחצ)

 בתמונה: משמאל: C3 של לייף

למעלה מימין: תוסף הכורכום של אלטמן, למטה מימין תמצית שורש כורכום של סולגאר

 

תוספי המזון אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה