5 נשנושים בריאים וטעימים

כשהרעב תופס באמצע היום, כולנו מחפשים משהו קטן וטעים שיסגור פינה. 5 נשנושים מצוינים לארוחה קטנה, בלי לצאת מתזונה מאוזנת

21/01/2015
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

כולנו מכירות את זה, קצת לפני שעת צהריים, מתעורר רעב קל שלא מתכוון להיעלם. מרבית הדיאטניות ימליצו על אכילה של כ3 ארוחות קטנות ושלוש ארוחות עיקריות ביום, באופן כזה האנרגיה הזמינה לגוף נשארת מאוזנת, כך שאין התקפי רעב קיצוניים והסיכוי להיקלע לבולמוס אכילה ללא שליטה פוחת.

לארוחות הביניים חשיבות גדולה למניעת תחושת רעב קיצונית לפני הארוחה הבאה, ולכן רצוי לבחור מזונות בריאים, עשירים בסיבים שיתרמו לתחושת שובע, "חשוב להקפיד על מינון וכמויות בארוחת הביניים. באופן כזה שנשבע עד ארוחת הצהריים", מסבירה אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה ב"אסם".

 5 מזונות מומלצים לארוחות הביניים

פירות טריים

פירות טריים נשנוש (צילום: שאטרסטוק)

פירות טריים הם מתוקים, מרעננים ומלאים בויטמינים וסיבים. הם נשנוש מומלץ במיוחד וניתן לגוון את אכילתם: סלט פירות, שיפודי פירות, פירות יבשים אורגניים ועוד.

כמויות הסיבים הגבוהות שבפירות תורמות לתחושת שובע לאורך זמן., מומלץ לצרוך כ 2-3 מנות פרי ביום.

כריך מקמח מלא

סנדוויץ בריא (צילום: שאטרסטוק)

כריך שעשוי מלחם מלא שמכיל כמות גדולה של סיבים, בשילוב מעט טחינה גולמית ודבש לגרסה מתוקה, או רבע אבוקדו, או כף גבינה. שילוב של ירקות טריים הופך את הכריך לארוחה של ממש.

עוגיות פיטנס

עוגיות פיטנס מעולות לנשנוש (צילום: יח"צ)

עוגיות מדגנים מלאים עשירות בסיבים. הן תורמות לתחושת שובע לאורך זמן. במארז של 3 עוגיות יש כ 115-118 קק"ל ו ככפית סוכר, לכן הן מצוינות גם למי שנמצאות בדיאטה ומחפשות תחליף בריא ומתוק לממתקים השונים.

בנוסף, העוגיות ארוזות באריזה מדודה, שתמנע מכן להתפתות לאכול יותר מ2-3 עוגיות.

מעדני חלב

מעדני חלב (צילום: שאטרסטוק)

מעדני חלב הם מקור מצוין לסידן וחלבון. ניתן לשלב פירות ביוגורט בטעם טבעי, או לבחור מראש ביוגורט בטעמי פירות. הכמות המדודה שבגביע היוגורט תורמת לאכילה במינונים נכונים ללא הפרזה, מומץ להעדיף יוגורט המכיל חיידקים פרוביוטיים התורמים לבריאות מערכת העיכול.

דייסת שיבולת שועל

דייסת קוואקר טעימה (צילום: שאטרסטוק)

מנה של דייסת קוואקר עם מים רותחים ומעט חלב, קינמון וכפית דבש), בשילוב פירות טריים הם מנה מחממת ומשביעה. השילוב בין הפירות לדגנים יוצרת ארוחה מלאה ומשביעה, שטובה גם כארוחת בוקר.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה