5 מזונות שאתם חייבים להוציא מהתפריט כדי לרזות

הדרך למשקל הרצוי כוללת שינוי תפריט והתאמתו לאורח חיים חדש ובריא יותר. קבלו חמישה סוגי מזונות שכדאי לוותר עליהם

29/06/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

בבואנו לרזות, לשמור, לאכול בריא אנחנו צריכות וצריכים להכיר את גופנו. מה עושה לנו טוב ומה לא. איזה סוגי אוכל ישביעו את גופנו ויתנו לו תחושת שקט ורוגע ומה יגרום לגוף שלנו לתחושה של רעב נוסף ויחבל בתהליך ובמטרה.

הכנתי פה רשימה שבעיני באופן אישי ומניסיוני כמאמנת היא "מה לא" - מה לא לאכול. אני יכולה לגלות גילו נאות שאת כל מה שתקראו ברשימה אינני אוכלת. אני יכולה לגלות גם שכשלא תאכלו את כל מה שרשום שם למטה תחוו חוויה מדהימה: כל הבצקים, השוקולדים, הלחמים, העוגות שנפשכם חושקת בהם היום, לא יעניינו אתכם יותר כהוא זה תוך תקופה של שבועות מעטים.

לא מאמינים? נסו ותראו.

חמישה מזונות שכדאי להוציא מהתפריט:

1. סוכר: סוכר בכמויות גדולות מדי הוא כמו סם למסומם. הוא מביא איתו עוד "חברים מסוכר". יכולת השליטה שלנו על החומר הזה כשהוא נכנס לגופנו בכמויות גדולות הולכת ויורדת. יום שמתחיל  בסוכר ייגמר בסוכר. סוכר משגע את הגוף ורוב האנשים לא יודעים לשלוט בו נכון.

סוכר. צילום: שאטרסטוק

2. קמח לבן: ופה, ממש בדיוק כמו הסוכר הלבן, לעשות "קופי פייסט". קמח לבן בכמויות גדולות מדי הוא כמו סם למסומם. הוא מביא איתו עוד "חברים מקמח לבן". יכולת השליטה שלנו על החומר הזה כשהוא נכנס לגופנו בכמויות גדולות הולכת ויורדת.

קמח לבן. צילום: שאטרסטוק

3. עם סייג גדול: לקטוז או סוכר החלב או בקיצור מוצרי חלב: פה זה עניין לבדיקה אישית משום שהרבה אנשים גופם לא מעכל טוב את החומרים הנ"ל והם גורמים להתנפחות. איך בודקים אם אתם "אלרגים" לחלב? פשוט מאוד - לא צורכים שום מוצר שיש בו חלב למשך שבוע ורואים האם הגוף השתנה.

נפיחות בבטן. צילום: שאטרסטוק

4. גלוטן: גם פה עם סייג גדול בדיוק כמו בחלב - יש אנשים שגופם איננו מפרק את הגלוטן נכון ואינני מתכוונת לחולי צליאק, שכן אצלם זו ממש מחלה קלינית. אני יכולה להעיד על עצמי שברגע שחתכתי גלוטן מהתפריט שלי ירדתי את שני הקילו האחרונים שהיו עליי וזאת על אף שאכלתי את אותו מספר קלוריות בדיוק כמו שאכלתי קודם. גם פה אפשר לנסות להיות שבוע ללא גלוטן ולראות את ההשפעה.

גלוטן. צילום: שאטרסטוק

5. בלאנק: בלאנק הוא הנעלם החסר. כולנו יודעים מה עושה לנו טוב לגוף ומה לא, מה ממכר אותנו ומה לא, מה המאכל שאין לנו יכולת לעמוד בפניו אם יגיע אלינו. אני חושבת שהוגן יהיה לשאול  למה? למה יש לנו אותו בבית אם הוא המאכל שפותח את האכילה הבלתי נשלטת? בואו ניקח את הבלאנק ונוציא אותו מהבית. בשלב מאוחר יותר של שליטה באוכל אני ממליצה להכניס ולאכול אותו בבקרה ובהדרגה.

כל הרשימה הזו היא סוג של "טיפים". מה כן ומה לא. העיקר הוא היכולת שלנו לעשות בקרה, להיות הוגנים עם עצמנו, לאכול בכמויות הנכונות ועל זה ואני אומרת מניסיון צריך להתאמן ולעשות. לעשות את הפעולות הנכונות שמגיעות בשלוב עם המחשבות והאמונות הנכונות.

*****

שרון יוגב היא מאמנת ואנלפיסטית הרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה