5 טעויות דיאטה שלא מאפשרות לנו לרזות

אנחנו באמת ובתמים מנסות, רושמות, סופרות ומתמידות – והגוף לא משתף פעולה. למה זה קורה?

29/09/2015
דיאטה ותזונה קבלו עדכונים מדיאטה ותזונה
  • בדואר
  • RSS

5 דברים שהורסים לך את הדיאטה (צילום: שאטרסטוק)

1. אנחנו מרעיבות את עצמנו

לפעמים, מרוב שאנחנו בעניין, אנחנו מוותרות על מזון מתוך מחשבה שגויה שאם נחסוך בקלוריות עוד ועוד, נצליח לרזות מהר יותר והרבה יותר. מדובר בטעות.

טופז דרזנר, דיאטנית ראשית שומרי משקל, מסבירה: “הרעבה גורמת לגוף לעצור את הירידה במשקל. הגוף אינו מבחין בין דיאטה מכוונת לרעב, ולכן מפסיק את פירוק רקמת השומן ומאט את קצב ההוצאה האנרגטית.”

בנוסף, כמובן שקשה להתמיד בדיאטה לא מאוזנת וגרוע מכך, מדובר בנזק לבריאות.

2. אנחנו מדלגות על ארוחת הבוקר

לא סתם אומרים שארוחת הבוקר חיונית כל כך. הוויתור על ארוחת בוקר מייצר רעב כך שאנחנו מגיעות לארוחה הבאה רעבות יותר, ולכן אוכלות הרבה יותר ממה שהיינו אוכלות בשתי ארוחות מסודרות ומאוזנות. לא באמת חסכנו ארוחה ויצא שכרנו בהפסדנו.

3. אנחנו לא שותות מספיק מים

הגוף שלנו מורכב מ 60-70% נוזלים, וכל התהליכים בגוף נעשים בסביבה מימית. ללא שתייה מספקת אנחנו מאטים את שריפת האנרגיה ומקשים על עצמנו לרדת במשקל.

כמובן שרצוי לשתות מים בלבד ולא משקאות ממותקים, ובנוסף – אנחנו לפעמים מבלבלים בין צמא לרעב. כדאי לשתות ולהגיע לתחושת רוויה ולחדד את תחושת השובע האמיתית.

4. אנחנו אוכלות רק סלט בארוחת הערב

אין צורך להסתפק רק בסלט בערב וכדאי ומומלץ להוסיף מנת חלבון. כך נוצרת ארוחה משביעה, מאוזנת ובריאה. כזו שלא תגרום לכם לשוטט בלילה ולחפש אחרי משהו משביע על מנת להצליח להירדם ולישון טוב.

5. אנחנו נשקלות בתדירות גבוהה מדי

אין צורך להישקל כל יום וגם לא כל יומיים. זה לא נותן אינדיקציה נכונה ועלול לייצר תסכול שיגרום לנו לזנוח את הדיאטה. ההמלצה: להישקל אחת לשבוע כדי לשמור על המסגרת ולקבל תמונה אמיתית של הירידה במשקל.

>> אל תחכי לאחרי החגים, הצטרפי לשומרי משקל!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה