5 טיפים מנצחים לירידה במשקל

הרבה אנשים רוצים לרדת במשקל אבל איך אפשר להבטיח תוצאות ולהישאר בריאה? הקפידי על הטיפים המעולים שאספנו עבורך

24/01/2018
גוף ונפש קבלו עדכונים מגוף ונפש
  • RSS

מאת מאי מור, מאמנת כושר אונליין

כולנו רוצות להיראות טוב וחטובות וכמובן שיחמיאו לנו על המראה שלנו. הדעה הרווחת היא שירידה במשקל היא שילוב של תזונה נכונה ואימוני כושר. אבל כמו שאתן כבר יודעות, זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע, נכתב או נראה. החלטת להתאמן? לאכול בריא? המטרה שלך היא לרדת במשקל? לפני שאת מתרכזת בכמות האימונים שיש לבצע בכל שבוע ומה הכמות הנכונה לאכול בכל ארוחה, קבלי מספר טיפים חשובים ביותר על מנת להצליח לרדת בצורה נכונה במשקל:

את הטיפים יש להתאים ברמה האישית, לקחת מהם את מה שמתאים לך ובמינון הנכון לך:

1. תמיד לאכול ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, מכיוון שאחרי שינה ארוכה ללא צריכת שתייה ומזון, הגוף שלך זקוק לארוחה מזינה על מנת שתצליחי לתפקד במהלך היום. אם תפסחי על ארוחת הבוקר, חילוף החומרים בגופך עלול להיות איטי יותר וזה ישפיע על מה שתאכלי במהלך היום ואף עלול לגרום  לאכילת יתר.

יכול להיווצר מצב שבו תרגישי חסרת אנרגיות באימון (סחרחורת, בחילה), מה שיגרום להפסקת האימון ויוריד את המוטיבציה. ארוחת הבוקר שלך צריכה להיות בריאה, בטח לא קפה ועוגייה.

2. הציבי לעצמך יעדים ומטרות שבועיים

ההחלטה על ירידה במשקל היא קשה והמימוש קשה ומתיש עוד יותר. מה גם שלשנות הרגלים ישנים ונוחים זה לא פשוט כלל. הפתרון הוא לפרק את המשימה הגדולה שהיא- ירידה במשקל,  למספר משימות קטנות עם טווח זמן קצר יותר ועם יעדים שקל יותר להגיע אליהם. כך זה יהיה פחות מתסכל וקל יותר למימוש.

איך? תציבי לעצמך משימות שבועיות עם יעדים ומטרות שתוכלי לעמוד בהם וברגע שתצליחי לעמוד בהם, זה ייתן לך המון מוטיבציה להמשיך. למשל, אם את רגילה לשתות הרבה משקאות מתוקים במהלך היום, הציבי לעצמך מטרה כל שבוע להפחית את כמות המשקאות המתוקים שאת שותה לכוס אחת, עד שלא תצרכי אותם בכלל. כך לא תרגישי בחסרונו של המשקה בבת אחת וגם תצליחי לאחר תקופה לא לשתות משקאות מתוקים בכלל.

מאמנת כושר מאי צילום יחצ

3. אל תהי קשה עם עצמך וחשבי חיובי

לרדת במשקל זה לא דבר שבא בקלות לכולם, קל מאוד להיכנע לרגשות שליליים ולהרים ידיים. נכון שחשוב מאוד להשקיע באימונים, להתמיד, להזיע המון ולאכול נכון אבל כל אלו לא יעבדו אם לא תחשבי חיובי ותהי אופטימית וסלחנית לעצמך (לא סלחנית עד כדי ויתור על אימונים רבים).

המחשבות הן חלק חשוב ועיקרי בתהליך הירידה במשקל, אם עבר עליך שבוע קשה, אין לך חשק להתאמן ואכלת יותר מדי מתוקים - לא נורא, זה לא סוף העולם. תוותרי הפעם לעצמך. את יכולה לשלוט במחשבות שלך ולהציף את עצמך במחשבות חיוביות ואופטימיות. אין  ספק שזה ייתן לך מלא כוח ומוטיבציה להמשך לקראת שבועות בהם תהי יותר במיטבך.

4. שימי לב ל"אכילה רגשית"

רבות מאיתנו שבויות של "אכילה רגשית" מבלי לשים לב לכך. אכילה רגשית יכולה להיות גורם משמעותי התורם לעלייה במשקל, במיוחד אם את אוכלת במצבי לחץ או שעמום כגון: מבחן, תקופה לחוצה בעבודה או סתם בישיבה מול הטלוויזיה. במצב כזה אנו אוכלות בכמויות גדולות מהרגיל ובעיקר מאכלים משמינים, גם אם אנו לא באמת רעבות.

התחילי להיות קשובה ומודעת לעצמך ולגופך והימנעי מאכילה שלא נובעת מצורך אמיתי. שימי לב לסימנים של אכילה רגשית: שעמום, לחץ, תחושת רעב שלא מגיעה מהבטן אלא מהעיניים / ראש, חשק למשהו ספציפי ונסי להתגבר עליהם. בדרך זו, תמנעי מעצמך עלייה מיותרת במשקל.

5. הכי חשוב – לא לוותר!

אחד הדברים שהכי משפיעים לרעה על ירידה במשקל הוא חוסר סבלנות. לעיתים רבות קורה שאנו שומרים באדיקות על תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית למשך תקופה מסוימת, נניח שבועיים, שבסופה אנו לא רואות תוצאות ומוותרות. בטוח זה קרה גם לך, מה שגרם לך להתייאש ולהתלונן: "זה לא עובד", "אני לא יורדת במשקל"!. לצערנו, ירידה משמעותית במשקל לא מתרחשת בין לילה, וגם לא תוך שבועיים או שלושה, במיוחד אם את מחפשת לרדת במשקל ולשמור על המצב לאורך זמן.

אל תתייאשי ואל תוותרי! המשיכי והתמידי בתזונה ובאימוני הכושר ואת תרגישי בשינוי. לשם מעקב, צלמי את עצמך במקום לעלות על המשקל. כך לא תתייאשי מירידה לא משמעותית במשקל אך כן תראי את השינוי לטובה בגופך!

זכרי, ירידה במשקל זהו תהליך שדורש זמן, התמדה והמון סבלנות. זאת ריצת מרתון ארוכה ולא ספרינט קצר וסיימנו! בצעי את התהליך בדרך ובקצב הנכון לך, קחי את הטיפים הנכונים לך במינון המתאים רק לך, אל תוותרי לגופך אך גם אל תתישי אותו, כך הוא יחזיר לך באותו מטבע...

** הכותבת, מאי מור, היא מאמנת כושר אונליין

www.maymor.tv

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה