5 טיפים כדי לחוות גן עדן – כאן ועכשיו

הסופרת אניטה מורג’ני (“מתה להיות אני”) בדקה כיצד מונעים מאיתנו המיתוסים התרבותיים שלנו לחוות אושר עילאי. הנה 5 טיפים, מתוך ספרה “גן עדן – כאן ועכשיו” לחיים טובים יותר מתוך ספרה החדש

13/09/2017
גוף ונפש קבלו עדכונים מגוף ונפש
  • בדואר
  • RSS

לאחר שעברה חוויית סף-מוות וחלקה איתנו את סיפורה ברב המכר של “הניו יורק טיימס”, “מתה להיות אני”, אניטה מורג’ני מכירה היטב את האמיתות הקיימות המקובלות על רובנו. כשהייתה בת 43 חלתה בסרטן אלים, איתו התמודדה כארבע שנים שבסופן קרסו כל מערכות גופה והיא האמינה שזה הסוף. הוריה ובני משפחתה נקראו להיפרד ממנה. 30 שעות היא הייתה במצב של תרדמת ובסופן היא התעוררה. 5 ימים לאחר מכן התכווצו הגידולים הסרטניים ולאחר 4 שבועות נעלם הסרטן לגמרי מגופה ללא טיפול.

הרבה מהתובנות שלה על החיים היא הכניסה לספרה הראשון “מתה להיות אני” וכעת בספרה השני, “גן עדן – כאן ועכשיו” היא כותבת על אחת התובנות המעמיקות ביותר שהעניקה לה חווית סף המוות. לדעתה, אנחנו יכולים להפוך את החיים לגן עדן, אם רק נבין כיצד הם פועלים ומה עלינו לעשות כדי לברוא את גן העדן הזה כמציאות.היא הקדישה הרבה מזמנה על מנת לחקור את המיתוסים התרבותיים המושרשים בחיי היומיום שלנו. מהאמונה שאנו קוצרים את מה שאנו זורעים ועד לרעיון שעלינו לחשוב תמיד בצורה חיובית, נתפשים פעמים רבות כאמיתות, ואיש אינו מערער על כך.

מורג’ני קובעת שהגיעה העת לפקפק בהם, כדי לעזור לנו להגיע לאני האותנטי והמודע שלנו. היא בוחנת את המיתוסים הנפוצים האלה, כפי שהם קיימים בעולם האמיתי ומציגה דוגמאות מחייה היא, החושפות את השקר שמתחת לפני השטח. לטענתה, אם נשתחרר מהציפיות המקובעות הללו נוכל לפרוץ נתיב כן שיוביל אותנו לחיים כפי שאנו אמורים לחיותם.

גן עדן כאן ועכשיו

טיפים מתוך הספר “גן עדן – כאן ועכשיו”  מאת אניטה מורג’ני

“אי אפשר לאהוב מישהו באמת לפני שנלמד לאהוב קודם כול את עצמנו, אהבה ללא תנאי. המיתוס שאהבה עצמית היא אנוכית הוא ההיפך הגמור מהאמונה שאנחנו צריכים לאמץ כדי לחיות את חיינו בצורה מלאה ומאושרת באמת.”

1. כתבו בכל יום חמש תכונות חיוביות שלכם. אתם יכולים לכתוב כל דבר חיובי, למשל כיצד אתם מתמודדים עם מצב קשה, הדאגה שלכם לבני משפחתכם, כישרון כלשהו שבורכתם בו או אפילו תכונה גופנית שאתם מעריצים בעצמכם. שמרו את הרשימות האלה ביומן, כדי שתוכלו להביט בהן שוב בשלב מאוחר יותר. אנחנו נוטים לבקר את עצמנו ביקורת דרך קבע, ומטרת התרגיל הזה היא ללמד את תודעתנו לשבור את ההרגל ולראות את התכונות החיוביות שלנו במקום את התכונות השליליות.

2. היאבקו בדחף לתת כדי לקבל. הבינו שנתינה אמיתית אינה כרוכה בציפיות והיא משוללת כל אנוכיות.

3. כשאחרים מתייחסים אליכם רע או אינם מעריכים אתכם מסיבה כלשהי, הבינו שמחשבותיהם ופעולותיהם מעידות עליהם הרבה יותר מכפי שזה מעיד משהו עליכם. לא משנה מה טוען אדם אחר, או עד כמה הוא מתנגד, אתם אינכם אחראים לרגשותיו או  להתנהגותו.

4. התאמנו להפגין יותר חמלה כלפי אדם שאתם שופטים רק במידה מעטה; כשתחושו נוח לפתוח את ליבכם ולקבל יותר את האדם או את פעולותיו, הרחיבו את החמלה שלכם והפנו שפטתם ביתר חומרה. בכל פעם שתחושו נוח להרחיב את החמלה שלכם, התקדמו אל השלב הבא – והמשיכו להתקדם.

5. אם אתם מתקשים להגיע למקום של אושר ושמחהף קודם כל קבלו את המקום שאתם נמצאים בו כעת. אחרי הקבלה נסו למצוא שלווה במצב הנוכחי. לאחר שמוצאים שלווה קל יותר לפסוע הלאה, אל הכרת התודה, ומשם קל יותר להגיע לאושר. אושר בא בשל הכרת תודה והערכה למצב שאנו נמצאים בו כעת. בחנו חוויה כואבת מהעבר ונסו לזהות כמה דברים שזכיתם בהם כתוצאה ממנה – גדולים וקטנים. נסו לחוש הכרת תודה על המתנות האלה.

** אניטה מורג’ני היא מחברת רב המכר “מתה להיות אני” (שיצא לאור באופוס). הספר מתאר את מאבקה בסרטן, שנמשך כמעט ארבע שנים, בסופו עברה בשנת 2006 חוויית סף-מוות מרגשת ומרתקת ששינתה את השקפתה על החיים מן הקצה אל הקצה. הספר, שהגיע לרשימת רבי המכר של “הניו יורק טיימס”‘ כשבועיים אחרי שראה אור ונשאר שם תשעה שבועות, תורגם מאז ליותר מארבעים וחמש שפות ונמכר ביותר ממיליון עותקים ברחבי העולם. בפברואר 2015 קנתה חברת ההפקה סקוט פרי, בבעלותו של המפיק הנודע רידלי סקוט, את הזכויות להפיכתו של “מתה להיות אני” לסרט באורך מלא.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה