5 דברים שהורסים לך את השיער

את (והספר שלך) יודעים איך לגרום לו להיראות טוב, אבל השיער שלך הכי יפה כשהוא בריא. כך תהפכי את השיער שלך לעשיר ומטופח

27/06/2016
עמית עומר קבלו עדכונים מעמית
  • RSS

לשמור על השיער שלך, גם בקיץ (צילום: שאטרסטוק)

עם יד על הלב: כמה את משקיעה בשיער שלכך מדי חודש? רבות מאיתנו חוטאות ומתייחסות לשיער שלנו כאל אביזר. המובן מאליו שכדאי לציין הוא שהשיער שלך הוא חלק מהגוף, וככזה הוא ראוי לאותו יחס שאת מעניקה לפנים, לשיניים או לכל איבר אחר. כמו שאר הגוף, גם השיער תלוי בתזונה, נפגם מהשמש או מטיפולים מלאכותיים.

כפי שאת מקפידה לצחצח שיניים ולמרוח מקדם הגנה כדי להגן על הפנים, זה הזמן לשאול את עצמך – מה עשיתי לאחרונה כדי לשמור על השיער? כל רופא יגיד לך שבריאות מתחילה במניעה – ואנחנו כאן כדי לעזור בעניין ולהעניק לשיער שלכן את מה שהוא צריך. איך עושים את זה? התשובות לפניכן.

עם היד על הדופק: בריאות השיער מתחילה במניעה. איך עושים את זה?

פן/מחליק שיער – החבר שהוא אויב

הפן, ידידו הטוב של כל אישה, הוא גם חרב הפיפיות שלה. כשם שהוא אחד המשפיעים ביותר על מראה השיער, הוא גם אחד האחראים ביותר להרס שלו, ולכך שבגיל מסוים הוא נהיה קשה ושבור. הסיבה העיקרית היא החום הגבוה: פן ממוצע פועל על חום של 230 מעלות וזה המון. לעיתים ניתן ממש להריח את ריח השיער השרוף.

הפתרון: קודם כל השתמשו באביזרים שאינם פועלים על חום גבוה. ככל שהטמפרטורה של מכשיר ההחלקה נמוכה יותר כך נגרם פחות נזק לשיער ולכן עדיף להחליק באמצעות מכשיר שמצליח להגיע לתוצאות טובות ב-185 מעלות כמו מברשת החלקת שיער. כמו כן, לפעמים ייבוש השיער באמצעות מגבת יכול לפתור את העניין.

חכמות בשמש

הימים שבהם היינו מורחות שמן גזר ושוכבות תחת השמש עברו מזמן. רובנו מודעות כיום לנזקים שגורמת השמש לעורנו בטווח הקצר ובטווח הארוך, ולכן מורחות קרם שיזוף ומקפידות לשהות בצל. מי שלא זוכה לאותה הכרה הוא השיער שלנו, שנותר חשוף תחת השמש, מתייבש ונפגם. למרות שהנזקים לא תמיד נראים בטווח המיידי (בניגוד לכוויות בעור), חשוב להיות מודעות לנזק שגורמות קרני השמש לשיער, שהופך לאורך השנים מרך ועשיר לקשה ושביר.

הפתרון: קרם הגנה לשיער הוא עדיין לא משהו שנמצא בתיק הים של כל אחת מאיתנו (ולמה בעצם?) אבל מה שאתן כן יכולות לעשות הוא להקפיד על חבישה של כובע. בעניין הזה ניתן לקחת דוגמא מאנשי המשקפיים, שהפכו אותן לאביזר אופנתי.

כובע. הפכו אותו לאביזר אופנתי

טיפולי שיער אגרסיביים – ליופי יש מחיר

יצאת מהספר אחרי החלקה כימית. השיער שלך חלק ויפה, אבל מה עם העתיד? רבים מהטיפולים שנועדו לגרום לשיער להיראות טוב יותר בצורה מלאכותית (החלקה כימית, הלחמת שיער ושאר טיפולים אגרסיביים) מזיקים לו מאד. קשה יותר לשים לב לכך בגיל 20-30, אבל לאורך השנים חשיפה של שיער באופן תכוף לחומרים כימיים הופכת אותו ליבש, קשה ושבור. השורה התחתונה: היופי שאתן נהנות ממנו היום בא על חשבון היופי העתידי שלכן.

הפתרון: השתדלו לצמצם למינימום את הטיפולים המלאכותיים. החלקת שיער ניתן לבצע בבית באמצעות מחליק או מברשת החלקה חשמלית, ולעיתים אפשר לתת לשיער להיראות טבעי כפי שהוא. מי יודע, אולי הוא יפתיע אתכן.

כלור ומלח – פחות זה יותר

המילים כלור ומלח הולכות יד ביד עם המילה קיץ, והן חלק אינטגרלי ממנו. למרות הנזקים ששני אלה גורמים לשיער (ולא רק לו), אף אחת מאיתנו לא תוותר על בילוי בים או בבריכה, וטוב שכך. הכלור פוגם במעטפת החיצונית של השיער וגורם ליובש ולהיעדר הברק, והמלח מייבש את הקרקפת ואת השיער.

הפתרון: פשוט מאד במקרה הזה – לצמצם את החשיפה לשני המזיקים הללו – אבל בלי לפגוע בכיף. איך עושים את זה? בשתי דרכים עיקריות:

לפני: בטרם הכניסה לבריכה או לים, יש לשטוף את השיער ולהרוות אותו במים. הפעולה הזו תגרום לשיער לספוג בעיקר את המים ללא הכלור, ולאחר שהוא רווי הספיגה של הכלור תהיה מועטת יותר. ואפשר גם לחבוש כובע ים.

אחרי: השתדלו לחפוף מוקדם ככל הניתן. נכון, זה דורש להתגבר על העייפות והרצון לנוח ולהרגע מיד עם ההגעה הביתה, אבל את אלו נוכל לעשות אחרי המקלחת, עם הרגשה הרבה יותר רעננה וטובה.

מומלץ לצמצם את משך החשיפה של השיער לכלור ולמלח

תזונה לקויה – לא בבית ספרנו

גם במקרה הזה הבעיה דומה: שלא כמו בשאר הגוף, את ההשפעה של תזונה לקויה על השיער קשה לראות באופן מיידי. היעדר המודעות לעניין מונע מאיתנו לעשות את הקישור בין שיער יבש ופגום לבין התזונה שלנו. תזונה לקויה מביאה למחסור בוויטמין B ו-C, אשר מחליש את השיער, וגורם לשבירתו, לנשירה ולעיכוב הצמיחה.

הפתרון: אכילה בריאה ומאוזנת – הימנעו ככל הניתן מאכילת מזון מעובד ותעשייתי, הקפידו להעניק לגוף שלכן את כל הוויטמינים והרכיבים התזונתיים הנדרשים לו, והימנעו מדיאטות רצחניות המבוצעות ללא ייעוץ של דיאטנית, או מטרנדים אופנתיים כאלו ואחרים שמונעים מהגוף את אבות המזון הנדרשים לו. כדאי לכלול בתפריט דגים, בשר עוף (רצוי רזה), בטטות, ביצים (מבושלות), יוגורט, תרד, פירות, וכן מזונות המועשרים בברזל.

dafni727062016-5




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה