4 עצות לפרידה בניחוח צרפתי שתשאיר אותך עם כבוד עצמי

אין פרידות שמחות אבל אפשר לקום וללכת בסטייל, כמו הנשים הצרפתיות. ליקטנו 4 עצות זהב שיעזרו לך להגיד "להתראות" בשיא האצילות

יקום הדינמיקה הזוגית בצרפת שונה מזה שבכל מקום אחר. הפיתוי שונה, התשוקה זרה, השפה אחרת, וגם הפרידה, כשהיא מתרחשת, קורית במעין מפץ גדול שאחריו לא נשאר אפילו גרגר אבק אחד ויחיד. הצרפתיות כל כך בטוחות בעצמן, כל כך גאות במי שהן, עד שלא מזכות את האהוב של עד לפני שניה בהתייחסות נוספת.

היה זה דווקא ידיד ישראלי שלי בפריז טבע בי את הפרידה בסגנון הצרפתי. אחרי שלוש שנים ביחד, בזמן שאכלו ארוחת ערב במסעדה, הוא הודיע לזוגתו, דוגמנית פעילה, שהוא חושב שהם צריכים להפרד. היא קמה ממקומה, סטרה לו, השאירה את המנה שלה חצי אכולה על השולחן, ויצאה משם. הוא לא ראה אותה יותר והיא גם לא ענתה לו לטלפון.

זוג בפריז

סיגלתי את הרגלי הפרידה של אותה דוגמנית חכמה שלא מאמינה בפרידות מסטיק בלתי נגמרות. בהזדמנות הראשונה שהיתה לי, כשבחור שמצא חן בעיני ישב אצלי בסלון הדירה הפריזאית ואמר לי אחרי חודש ביחד שהוא לא חושב שכדאי שנמשיך להפגש, קמתי ממקומי ליוויתי אותו אל הדלת ואיחלתי לו בהצלחה בהמשך.

"רגע," הוא תקע את הרגל בין הדלת למשקוף. "את לא רוצה שנדבר על זה?" לא ממש, עניתי וסגרתי את הדלת. כי בינינו, אם הוא לא רוצה, על מה יש לדבר?

עטיפת ספר

הוכחה כתובה לקור הרוח למראית עין של הצרפתיות אפשר למצוא בספר "רכבת הבוקר לפריז" של ז'אן-פיליפ בלונדל, שיצא עכשיו בעברית. הספר מגולל בטרנד הספרותי החדש, הצד שלו- הצד שלה, את תודעתם של ססיל ופיליפ, שנפגשים במיקרה ברכבת הבוקר לפריז ויושבים זה לצד זו אחרי שלא התראו במשך כמעט עשרים שנה אחרי מערכת יחסים שהסתיימה בסצינה מהגיהינום (ברור שמבחינתה). עכשיו, שנים מאוחר יותר, היא נראית נהדר, מצליחה מקצועית ומרופדת בבטחון עצמי ובמשפחה מקסימה. והוא? החתיך שהיה ברור שיצליח להשיג את כל מה שהוא רוצה, נאבק לסגור את כפתורי החולצה מבלי שיתפקעו ומכה על החיים שחי וגם על מה שעשה לססיל באותו לילה ששניהם היו רוצים לשכוח.

מאיה גז

הנסיעה הארוכה הזאת ברכבת, מוקדם בבוקר, במקצב המונוטוני של שקשוק הגלגלים על הפסים, מלווה את חשבון הנפש שעושה כל אחת מהדמויות, שמנתחת את הדרך שעשתה בשנים הללו. כל אחד מהם חושב על התחנות שבהן עצר והמחשבה על יעדים שהיו יכולים להגיע אם רק היו עושים את הדברים אחרת. כל זה עד שהם מגיעים אל היעד הסופי שלהם ושל הרכבת. יעד שהתחנה הסופית שלו היא הרבה מעבר לעיר האורות.

הנה כמה עצות מפיהן של חברותי הצרפתיות לפני, בזמן ואחרי פרידה.

1. שמרי דברים לעצמך

 את המידע שאת לא מוסרת לגבר שלך- הוא משלים לבד בראש. וזה תמיד לטובתך. ולרעתו. ותמיד יש בסנריו שהוא מדמיין לעצמו גברים אחרים שהם לא הוא. עדיף שתשמרי לעצמך כמה סודות קטנים. בן זוג לא צריך לדעת את הכל.

2. אל תחקרי

גם אם את מתה לדעת איפה הוא היה, אל תשאלי. זה מאוד לא שיק לחקור. אם הוא לא רוצה לספר-לא צריך, אבל את לא שואלת כלום. הוא לא יבין איך יכול להיות שאת לא רוצה לדעת, ולרוב, בסוף-יספר בעצמו.

3. השתיקה כמכשיר ריגול

 שתיקה היא מפציץ בליסטי בהחלטות פנים זוגיות. אם במקום לספר על עצמך תשבי, תשתקי ותקשיבי למי שנמצא מולך, תגלי כל מיני דברים שאת רוצה לדעת, ולא תדעי לעולם אם לא תשתקי. יש גברים שלא מרגישים נוח כששותקים לידם והם ממלאים את האויר בדיבורים על דברים שחשוב שתדעי. רק אל תשכחי לחייך ולהעניק אוזן קשבת באוירה טובה.

4. בלי פרידות מסטיק

 אם מישהו שיצאת איתו כמה שבועות מסיים איתך את היחסים, אין על מה לדבר על זה. אם הוא לא רוצה אותך, לא תשכנעי אותו, ובדיעבד, רק תצטערי על כל "השיחות" והתחנונים המיותרים. כדאי שתמצאי את עצמך עם מישהו שנלחם כדי להיות איתך. הרצון הבסיסי הזה הוא הבסיס לכל זוגיות. את הרי לא רוצה להיות עם מישהו "ששיכנעת" אותו להיות ביחד. קחי את הרגליים שלך ולכי משם. אל תאפשרי לו אפילו את התענוג שב"שיחת הסיכום" שמאדירה, לרוב, בעיקר אותו.

 ** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לתרבות צרפת. להרצאתה הבאה על הנשים הצרפתיות- כתבו לה mayaguez.co.il

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית