4 שיטות שיעזרו לכם לשתות יותר

רוב גופנו מורכב ממים ונוזלים הם חלק חשוב ביותר בתפקוד הגוף. תמיד חשוב לשתות מים אבל בקיץ כדאי להקפיד יותר. 4 שיטות שהתאמנו לטיפוסים שונים שיעזרו לכם לשתות מים

11/06/2016
שני רז קבלו עדכונים משני
  • RSS

איך לשתות יותר מים? (צילום: שאטרסטוק)

מים הם נוזל החיים, רוב גופנו מורכב ממים, רק המוח עצמו מורכב מ- 75% מים. "כל תהליך בגוף נעשה בסביבה נוזלית,  לכן כאשר הגוף רווי במים התהליכים נעשים באופן מהיר. אם הגוף מיובש הכל הופך ליותר איטי, כולל המפרקים, תפקוד המוח, התגובות שלנו. זה ממש ניכר שהדם סמיך יותר כשהוא מיובש מנוזלים". מסבירה טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל.

תמיד חשוב לשתות, אבל בקיץ קצב איבוד הנוזלים מתגבר בגלל שאנחנו מזיעים יותר וחשוב להשלים לגוף את החוסרים, " ההמלצה היא לשתות 2 ליטר מים ביום לנשים ולגברים 2 וחצי ליטר. אם עוסקים בפעילות גופנית נוסיף חצי ליטר נוזלים לכל שעת פעילות".

מה אפשר לשתות? מים כמובן, אבל גם סודה, תה ירוק וחליטות צמחים יעשו את העבודה. "הגוף יודע לגזור את המים גם ממשקאות דיאט ומנוזלים נוספים אבל צריך לעשות שיקול עד כמה כדאי לשתות מהם כי יש במשקאות האלה גם תוספי סוכר או ממתיקים מלאכותיים אחרים ודברים שעלולים להזיק".

עוד סוגייה שדרזנר מעלה היא בלבול בין רעב וצמא. רבים מאיתנו איבדו את ההבדל בין התחושות וגם כאשר הם צמאים הם יחוו את זה כרעב ויתחילו לנשנש, לכן אם אתם מרגישים רעבים בשעה לא אופיינית (למשל מיד אחרי ארוחת צהריים), שתו קודם כוס מים והמתינו כמה דקות לפני שתתפנו לאכול.

אז לשתות זה חשוב, אתם הרי יודעים את זה ממזמן, אבל לא תמיד מצליחים להתמיד. איך נזכרים ומצליחים בכל זאת להקפיד? יש לנו כמה שיטות.

כשיושבים כל היום מול המחשב

איך לשתות יותר מים? (שאטרסטוק)

למי זה מתאים: לאנשים שעובדים בעבודה משרדית (רובנו), ויושבים מול המחשב קל מאוד לשכוח מכוס מים אחת לשעה, לפעמים אנחנו עמוסים כל כך שגם את הארוחות נאכל מול המחשב ונסיים את היום עם מעט מאוד נוזלים.

מה השיטה: פשוטה. מצטיידים בבקבוק או כוס רב פעמית שכיף לשתות ממנה (אלה עם הקש, בכלל קש הוא אמצעי נפלא לשתייה מוגברת), ופשוט מתחילים לשתות. בכל משרד תמצאו לכל הפחות קולר עם מים קרים. ממלאים את הבקבוק הראשון בבוקר ביחד עם הקפה, משתדלים לשמור איתו על קשר עין - לא בתיק, לא על המדף, אלא בסביבת העבודה ממש ולשתות כמובן.

יתרונות: יחסית קל להתמיד בשיטה הזאת וכאשר אנחנו יושבים באותו מקום בדרך כלל ולא נאלצים להתרוצץ ההרגל מוטמע מהר. חוץ מזה, שתייה מרובה תקרא אתכם לשירותים לעיתים קרובות יותר או למילוי חוזר של הבקבוק, והרווחתם גם הליכה מדי פעם במקום ישיבה ממושכת ומעייפת. הבקבוק או הכוס נוחים למדידה ואנחנו יכולים לעקוב בדיוק אחרי כמויות המים ששתינו היום.

חסרונות: למלא את הבקבוק זה לא מספיק, חשוב גם לרוקן אותו. עשו לעצמכם כלל: למלא את הבקבוק לפחות 3 פעמים ביום עבודה.

לעסוקים עד מעל הראש

למי זה מתאים: לגננות, נהגות, אנשים שעובדים בחוץ בעבודה דינאמית או אנשים עסוקים מאוד שמתרכזים בעבודה כל כך עד שהם שוכחים מכל השאר.

מה השיטה: תזכורות. היום לכל סמארטפון אפשר להוריד אפליקציות המזכירות לשתות מים בכל שעה או זמן מוקצב, מורידים לנייד ומקפידים לא לפספס אף תזכורת. אפשר לרתום את החברים לעבודה, שבוודאי כמוכם גם הם עסוקים מאוד, לעשות הפסקות שתייה יזומות בכל שעה לפחות.

יתרונות: הטכנולוגיה עוזרת לנו להקפיד יותר. הפסקות שתייה יזומות טובות לא רק כדי לצרוך מים אלא כדי להפעיל את הגוף, לשנות אווירה ותנוחה ולאוורר את המחשבה.

חסרונות: כמו כל דבר שהטכנולוגיה מביאה לנו, אנחנו עדיין חייבים לשתף פעולה כדי שזה יצליח. לא מספיק לזכור שצריך לשתות מים, שתו מים באמת.

לאלה שלא אוהבים מים

לאלה שלא אוהבים מים (צילום: שאטרסטוק)

למי זה מתאים: לאנשים שבטוחים שמים זה לא טעים ומשעמם. מכורים כבדים לשתיה מתוקה או מוגזת שיסכימו ללגום כוס מים אולי רק אחרי פעילות גופנית מאומצת, שגם עליה, בואו נודה לא תמיד מקפידים.

מה השיטה: מכניסים קצת טעם למים. הוסיפו למים קוביות מלפפון טרי, עלי נענע, פרוסות לימון, פלחי תפוח ירוק או כמה ענבים שיעניקו למים טעם מתקתק ועדין. אם תהפכו את המים לסודה כבר קיבלתם גזוז טעים. גם תה ירוק וחליטות צמחים יעשו את העבודה, אבל חשוב להקפיד לא להגזים עם כמויות הסוכר או תחליפי הסוכר למשקאות אלה. לאוהבי החריף כדאי לשלב בארוחת הצהריים מנה חריפה שתגביר את הצורך במים.

יתרונות: טעים יותר שותים יותר. ככל שתקפידו על השיטה גם תוכלו למצוא לעצמכם טעמים נוספים שיעזרו לכם להקפיד על שתייה.

חסרונות: חשוב להקפיד על הטעמים המוספים. עלים, ירקות ופירות טריים, או שתייה לא ממותקת זה נפלא, אבל בסירופ או משקאות שמוסיפים להם ממתיקים מסתתרים סוכר וחומרים נוספים שבצריכה גדולה יזיקו לגוף.

לילדים וילדים בנפשם

למי זה מתאים: לילדים, או לכאלה שנשארו ילדים הרבה אחרי יומולדת 10. למי שאוהבים משחקים קטנים, וגאדג'טים מצחיקים.

מה השיטה: משחקי שתייה - חובה לשתות כוס מים בכל פעם שקוראים בשם שלי, חובה לשתות כוס מים כל פעם שאני מסתכלת על הסמארטפון, "טריוויה מים" - על כל תשובה נכונה, שותים כוס מים וכן הלאה. הופכים את המים למשחק ובכך מעודדים את כולם לשתות. אפשר להיערך מראש עם כוסות שתייה צבעוניות ומעניינות או קשים מסולסלים שילדים אוהבים.

היתרונות: הילדים נהנים ממשחק נחמד ושובר שגרה וההורים מרוויחים ערך חינוכי ובריאותי ויוצרים "משמעת מים" אצל הילדים (ועל הדרך כנראה ישתו כמה כוסות מים בעצמם).

החסרונות: לא תמיד נוכל להקפיד על משחקים שכאלה, אבל תמיד חשוב לשתות מים. בשורה התחתונה השיטה מעוררת מודעות אצל ילדים (ומבוגרים) לשתות, כך שבפעם הבאה ניקח כוס מים באופן אוטומטי, ולא רק כחלק ממשחק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה