4 המלצות שיכינו אתכן לקיץ

ענת הראל לא נכנעת לתרצת הנפוצה, לחום, ללחות, לשמש הצורבת, ומייעצת איך ממשיכים להתאמן גם כשהטמפרטורה עולה. עוברים למשמעת קיץ

23/05/2012
ענת הראל קבלו עדכונים מענת
  • RSS
» ענת הראל, צילום: עידו לביא

יותר מאשר עונת שנה, הקיץ הישראלי מזכיר משהו שדומה לפיגוע אקולוגי. החום הבלתי נסבל והלחות, שמתחרים בכבוד בכל מדינה טרופית על המפה, דורשים הערכות מוקדמת – אם לא פיזית אז לפחות נפשית.

תרוצים, תרוצים

הרי אנחנו רק מחכים לתירוץ מספיק עמיד בשביל להסביר לעולם ובעיקר לעצמנו, מדוע אנחנו עדיין לא עוסקים בפעילות גופנית כלשהיא.
רק מגיע הקיץ לפיתחנו, מיד מזנקים עליו כתירוץ האולטימטיבי- שהרי מי יתווכח איתך כשתגידי שקשה לך להתאמן בגלל החום. והרי ידוע, שגם אם את מתאמנת בתוך מכון הכושר הממוזג, אז החום הנוראי שספגת לאורך כל היום התיש אותך לגמרי הותיר אותך מחוסרת אנרגיה לחלוטין.

יש רק בעיה אחת! משימוש בתירוצים טובים לא זוכים ב: גוף חטוב/ ירידה במשקל/ מצב בריאותי משופר/ איכות חיים (מחקו את המיותר. בעצם, אל תמחקו הכל תקף). אז סיבות "למה לא" – תמיד יהיו. ובכל סיטואציה בחיים תפגשו את אלו שמספרים סיפורים ומתרצים תרוצים ומולם יהיו את אלו שבלי לבלבל את המוח פשוט עושים! עכשיו נחשו מי משיג יותר בחיים? שהרי לצאת מתחום הנוחות, הוא בדיוק הדבר אותו צריך לעשות בכדי להשתפר – כספורטאי (מקצועי וחובב כאחד) בפרט וכאדם בכלל. כמעט  בכל סיטואציה בחיים היציאה מתחום הנוחות היא שלוקחת אותנו צעד אחד קדימה.

.
לכן, אל תחכו שזה יהיה נוח, נעים ומתאים למצב הרוח. הקפידו לשמור על שגרה של פעילות גופנית לפחות פעמיים, שלוש בשבוע. מצב הרוח והתחושה הנעימה – כבר יגיעו אחר כך.

זהירות, שמש!

לקראת גיל 20, אחד התחביבים הפופולריים בסביבתי היו צלייה איטית ומומשכת על חוף הים תוך התמרחות מסיבית בשמן, ההשתרעות על חוף הים היתה כאשר הפנים מופנות לשמש. נראנו כמו חבורת חמניות אחרי חורף קר במיוחד.

/
למזלי הרב, ממש באותה תקופה, קוסמטיקאית אסרטיבית אליה הגעתי, הודיעה לי חגיגית כי אם לא אגן על עצמי מפני השמש, אמצא את עצמי בגיל 30 עם עור פנים מתאים למישהי המבוגרת ממני לפחות בעשרים שנה. שלא לדבר על סרטן עור (טפו, חמסה, חמסה ).זה כנראה היה מספיק מפחיד, משום שמאותו רגע לא יצאתי לשמש ללא מקדם הגנה וכובע. האמת היא שאני עדיין לא נחשבת מספיק זהירה, משום שאימוני הריצה בכל זאת מאלצים אותי חשיפה לשמש, אבל לא תמצאו אותי ללא כובע ומקדם הגנה של לפחות 30 spf .

m
השמש והלחות יחד עושות שמות בעור הפנים שלנו והמעט שאפשר לעשות כדי להנות מעור גמיש וצעיר יותר לאורך זמן הוא להגן עליו באופן יומיומי ולא רק כאשר הולכים לים או לבריכה. כל הליכה ברחוב היא חשיפה בעייתית לשמש. אז מה, לא נצא? נצא ועוד איך. אבל בדיוק כמו שלא תצאו ביום חורפי קר וגשום ללא מעיל ומטריה, גם בקיץ לא כדאי לצאת ללא מקדם הגנה מיוחד לעור הפנים. ואם אפשר כובע רחב שוליים אז בכלל נפלא. הכי סאן טרופה שיק.

רדו לי מהעצבים

הפחתת הסטרס בחיינו, היא ללא ספק אחד הדברים החשובים לשמירה על הבריאות - בטווח הארוך, ועל איכות החיים - בטווח המיידי.

בקיץ, כל העניין הופך בעייתי יותר. כמו כל דבר שתזרקו לסיר רותח, גם המצב הנפשי שלנו עומד במבחן לא פשוט כשמדובר בקיץ הישראלי חסר הרחמים. בתנאי החום והלחות הבלתי נסבלים, כל סיטואציה הדורשת מעט אורך רוח וסבלנות, הופכת בקלות רבה לאפיזודת עצבים שמטריפה את דעתנו. כל ארוע שכזה, משפיע על מצבנו הנפשי במשך שעות רבות לאחר שהתרחש. הקללה העסיסית שקיללנו ברוב להט את הנהג ש"חתך" אותנו, מייצרת אצלנו מתח וכעס שנשארים זמן רב אחרי שאותו נהג נעלם מהאופק.

o
אותם מתח וכעס משפיעים עלינו באופן הרבה יותר נרחב ממה שנדמה, וכאשר אפיזודות כאלו חוזרות על עצמן מידי יום הנזק כבר אינו רק לסובבים אותנו (הסובלים את מצב רוחנו הבלתי נעים בעליל), אלא גם לנו עצמנו שכן הוא משפיע על מצבנו הבריאותי.

"מפחיתי הסטרס" באים בצורות שונות: נשימות עמוקות, פעילות גופנית, האזנה למוסיקה, זיכרון של ארוע נעים ועוד - כל אחת ואחד מאיתנו והעדפותיו. נסו לשים את האצבע קצת יותר על הדופק (תרתי משמע) ולפתח את היכולת לבחור ממה אנחנו מתעצבנים וממה לא. כי האמת היא, שיש המון מצבים ואנשים שפשוט לא שווים את זה ולתת להם לקלקל לנו את היום ואת הבריאות – זו תעודת עניות לנו בלבד.

תזונת קיץ

בחודשים החמים רובנו מעדיפים מזון קל יותר לעיכול, ונוטים לאכול פחות אוכל מבושל. הדבר עלול לגרום לנו לוותר על מוצרי מזון מסויימים החיוניים לנו. גם אם סלט מרענן וטרי היא מנה קייצית מועדפת, עדיין חשוב להקפיד לשלב בתזונה שלנו את כל אבות המזון.

חם נורא ולא בא לכם אוכל מבושל? אין בעיה! הוסיפו לסלט שלכם רצועות עוף קר או טונה או ביצה קשה, כתוספת של חלבון, וכדי לספק לגוף גם פחמימות אפשר לשלב בסלט שלנו גם בורגול או רצועות בטטה, או אפילו לחם לצד הסלט.

העניין הוא להיות מודעים לצרכים של הגוף ואז לספק לו אותם באופן שמתאים לנו. הפחמימות, החלבונים והשומנים שהגוף זקוק להם יכולים לבוא בצורות שונות- בחרו את זו המתאימה לכם.

שיהיה לכולנו קיץ קליל
ענת

http://www.anatharel.co.il/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה