3 שמלות נצחיות של אודרי הפבורן וטיפ הזהב שלה

הקשר המוצלח בין מעצב האופנה המנוח, הובר דה ג'יבנשי, למוזה הנצחית שלו, אודרי הפבורן, הניב כמה מהשמלות הכי יפות ונחקקות בעולם

מותו של מעצב האופנה הובר דה ז'יבנשי בשבוע שעבר העלה לכותרות לא רק אותו, אלא גם את המוזה האלמותית שלו, השחקנית אודרי הפבורן. אחרי שהשניים נפגשו בפעם הראשונה, הם הפכו לחברים קרובים כל כך, עד שהקריירות שלהם והחיים שלהם לא הפסיקו להשיק זה לזו.

זיבנשי הודה בראיונות שכל עיצוביו נועדו להבליט את פניה היפים של הפבורן ולהחמיא לעיניה. מבחינתו הוא נדרש "להקיף" את הפבורן בבגדים שידגישו את הפנים שלה. הוא אמר שהיו לה האלגנטיות, היא ידעה איך לצעוד בצורה שהחמיאה לה, ולמרות שבאותה תקופה הגזרה העסיסית של מרילין מונרו היתה באופנה, הפבורן ידעה לנצל את גזרתה השדופה (כתוצאה של הרעב ממנו סבלה בתקופת הכיבוש הנאצי על הולנד).

הנה שלוש שמלות מיתיות שהכניסו ז'יבנשי והפבורן לאופנה וגם טיפ אופנה קטן (עם משמעות גדולה) של אודרי הפבורן עצמה.

1. שמלה מסובבת הראשים בנשף של "סברינה"

אודרי הפבורן

 סרטי פרמונט התקשרו לז'יבנשי והודיעו לו ש"מיס הפבורן" תגיע להסתכל על בגדים לסרט "סברינה" שעמדה לצלם עבורם. ז'יבנשי היה בטוח שלסטודיו תיכנס השחקנית קתרין הפבורן והופתע למדי כשדלת הסטודיו נפתחה ולחדר נכנסה נערה צנומה לבושה במכנסיים קצרים ובחולצת טריקו. ז'יבנשי, שפעל באותה תקופה כבר שנתיים והפך למעצב עולה, הודיע להפבורן, שבשל כמות החייטים הקטנה שהוא מחזיק, לא יוכל לתפור עבורה שמלה במיוחד. הפבורן בחרה בשמלה לבנה עם פרחים שחורים גדולים וז'יבנשי החליף את החלק העליון של השמלה לסטרפלס. השמלה הפכה כמובן למיתוס ולמרות שמעצבת התלבושות של הסרט זכתה באוסקר, השמלה של ז'יבנשי היתה הזכורה ביותר.

2. שמלת הכלולות ב-Funny Face

אודרי הפבורן בשמלת כלולות

אודרי הפבורן שמלת כלולות

הובר דה ז'יבנשי היה עסוק מידי כדי לעצב עבור חברתו הטובה את שמלת הכלולות לחתונתה הראשונה, אבל הוא עיצב לה שתי שמלות כלולות לשתי חתונות אחרות. הראשונה לתפקידה בסרט ,Funny Face שם לבשה הפבורן שמלה צמודה בחלקה העליון, נפוחה בחלקה התחתון, שאימרתה מסתיימת מעל גובה הנעל. לחתונתה השניה של הפבורן הקדיש לה החבר ז'יבנשי זמן נאות כדי לעצב לה שמלה מרהיבה. 

3. שמלה שחורה קטנה ומשקפי שמש כהים ב"ארוחת בוקר בטיפאני'ס"

אודרי הפבורן ארוחת בוקר טיפניס אינסטה

אודרי בארוחת בוקר בטיפניס אינסטה

שיתוף הפעולה בין הובר דה ז'יבנשי לאודרי הפבורן נסק לגבהים אחרים כשהמעצב עיצב עבורה את השמלה השחורה הקטנה, משקפי השמש הכהים ושרשרת הפנינים בכמה קומות עבור הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני'ס". הסרט, שמבוסס על סיפור קצר מאת טרומן קפוטה, עסק בנערת ליווי שחולמת על החיים הזוהרים והטובים אבל אוכלת את הלחמניה שלה לארוחת הבוקר מול חלון הראווה של חנות טיפאני'ס בניו-יורק. קפוטה רצה לתפקיד הראשי לא פחות מאשר את מרילין מונרו, אבל הפבורן הוכיחה שגם היא יכולה להיראות סקסית במיוחד.

 טיפ של הפבורן: להחליש בבגדים, להגביר באקססוריז. הפבורן היתה אישה קטנטנה ודקיקה עם עיני איילה גדולות. היופי שלה היה כל כך מובהק, שגם היא הבינה, שאפשר פשוט "לנקד" ולהבליט אותו. במקרים רבים היא לבשה שמלת גופיה לדנה עם כתפיות דקיקות, והגבירה את האקססוריז לדוגמת עגילי יהלום צמודי אוזניים, מטפחת על הראש מעל תסרוקת מעניינת או כובע קש גדול וכפפות. לא הכל ביחד, כמובן. הכל במינון ההפבורני המפורסם שדוגל באיפוק.

אודרי הפבורן ארוחת בוקר בטיפניס אינסטה

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לצרפת ולתרבות צרפת. להרצאותיה על צרפת ניתן לכתוב לה ל- mayaguez.co.il

תמונת קאבר של אודרי באתר