3 קינוחים כשרים לפסח

קינוחים טעימים, יפים וחגיגיים שמתאימים לשולחן החג, לרגע שמחפשים משהו מתוק. קבלו את המתכונים מהספר החדש של מירי ארזי – "מתוקה"

קינוח שוקולד כשר לפסח

"מתוקה" הוא הספר הראשון של מירי ארזי שהקימה את רשת מתוקה לפני 17 שנה, הספר כולל מתכונים מגוונים – מאפים מתוקים/מלוחים, משקאות אלכוהוליים בייצור ביתי, וכמובן הבסט סלרס של הקונדיטוריה. הספר מחולק לפי קטגוריות: יומולדת, מתכוני רושם (עוגות שירשימו כל אורח), החייל חוזר הביתה וכו'.

קבלו 3 מתכונים נבחרים שמתאימים גם לפסח:

עוגת מייפל

עוגת מייפל. צילום: שרית גופן

מצרכים:

2 תבניות אינגליש קייק באורך 25 ס"מ או תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ

1/3 כוס (40 גרם) אגוזי פקאן שבורים גס

4 ביצים

1 כוס (200 גרם) סוכר חום כהה

1/4 כוס מייפל

3/4 כוס שמן

3/4 כוס מיץ תפוזים

1 כפית תמצית וניל אמיתית או גרגרים מחצי תרמיל וניל

1 כוס (85 גרם) שקדים מולבנים טחונים

1/3 כוס (35 גרם) קוקוס טחון

1 3/4 כוס (240 גרם) קמח ללא גלוטן כשר לפסח

1 שקית אבקת אפיה

קורט מלח

אופן ההכנה:

1. קולים את אגוזי הפקאן בטוסטר על 180 מעלות או על מחבת.

2. מערבלים את הביצים והסוכר במיקסר בעזרת וו גיטרה עד שמתקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מנמיכים את המהירות ומוסיפים בהדרגה את סירופ המייפל, השמן,  המיץ והווניל ומערבלים לתערובת אחידה.

3. בקערה אחרת מערבבים יבשים: את השקדים עם הקוקוס, מחצית כמות הפקאנים הקלויים, הקמח, אבקת האפיה והמלח. מוסיפים בהדרגה לתערובת הביצים, תוך כדי ערבול.

4. מרפדים את התבניות בנייר אפיה, מוזגים את התערובת וזורים את אגוזי הפקאן הנותרים.

5. אופים בתנור שחומם מראש ל165 מעלות כ-45 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

קוביות פאדג' על מקל

קוביות פאדג'. צילום: שרית גופן

מצרכים ל-60-40 יחידות:

5 ביצים

1/2 כוס (מאה גרם) סוכר

100 גרם חמאה

500 גרם שוקולד מריר

לציפוי ולקישוט:

300 גרם שוקולד מריר או חלב

124 גרם חמאה

סוכריות קטנות, אגוים מקורמלים, קוקוס- כיד הדימיון

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור ל-150 מעלות. מרפדים תבנית אפיה חד פעמית בלבנית בגודל של 20X30 ס"מ ביריעת נייר אפייה. מקציפים את הביצים והסוכר בקערת המיקסר כ-5 דקות במהירות  גבוהה.

2. מניחים את השוקולד וחמאה בקערת זכוכית וממיסים אותם במיקרוגל בפעימות של 20-30 שניות, תוך ערבוב אחרי כל פעם, עד שמתקבלת תערובת דלילה.

3. מאיטים את פעולת המיקסר למהירות בינונית נמוכה ויוצקים את תערובת השוקולד אל הביצים בבית אחת. עוד דקה ערבול, המסה הפכה לשוקולדית. באמצעות לקקן הורידו שוקולד מצדי קערת המכסה.

4. יוצקים את התערובת לתבנית ומיישרים את פניה. אופים במרכז התנור 20-25 דקות או עד שהשכבה העליונה מתייבשת והשוליים מתרוממים מעט. מוציאים מהתנור, מצננים חצי שעה לפחות ומעבירים למקפיא למשך כמה שעות או לילה.

5. מוציאים מהמקפיא, מניחים את התבנית הפוכה על קרש חיתוך ומושכים את קצוות נייר האפיה בעדינות על מנת שהפאדג' יירד לקרש החיתוך, מקלפים את נייר האפיה וחותכים לקוביות בגודל 2.5 ס"מ או גדולות יותר. לחיתוך מדוייק יש להשתמש בסכין שף לא משוננת וכבדה (או בגלגלת חלקה) ולטבול במים רותחים בין החיתוכים. נועצים מקל בכל קוביה ומעבירים למקפיא לשעה לפחות.

6. להכנת הציפוי: ממיסים את השוקולד עם החמאה במיקרוגל בהפסקות, תוך כדי בחישה מדי פעם. טובלים את קוביות הפאדג' הקפואות בציפוי החם, מנערים קלות מעודפי השוקולד ומניחים לייבוש על רשת. אחרי כדקה, כשהתייבשו קמעה, טובלים אותן בסוכריות, קוקוס, אגוזים.

מקרון אלפחורס

מקרון אלפחורס. צילום: שרית גופן

המקרונים הן עוגיות סנדוויץ' צרפתיות על בסיס אבקת שקדים שזוכות לפופולריות רבה בשנים האחרונות. האלפחורס הן עוגיות כריך דרום אמריקניות עם מלית נהדרת של ריבת חלב. שידוך בין השתיים מוליד עוגיות נפלאות, נטולות קמח (וגלוטן) וקלות להכנה.

החומרים (לכ-50 עוגיות):

4 חלבונים

3 כפות סוכר

50 גרם קוקוס טחון

50 גרם שקדים מולבנים טחונים

2 כוסות (250 גרם) אבקת סוכר

למלית:

1 צנצנת ריבת חלב

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור לחום נמוך (130 מעלות). מרפדים תבנית רחבה בנייר אפייה.

2. מקציפים את החלבונים במיקסר עד שמתחילות להופיע בועות. מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה עד שמתקבל קצף רך.

3. מניחים את הקוקוס והשקדים הטחונים בקערה, ומנפים עליהם את אבקת הסוכר ומערבבים. מקפלים את התערובת בקצף החלבונים בתנועות קיפול רחבות, כדי לא "לשבור" את הקצף.

4. מעבירים את התערובת לשק זילוף ומזלפים על הנייר תלוליות  בקוטר 2 ס"מ במרחק של 3-2 ס"מ האחת מהשנייה.

5. אופים 25-20 דקות. המקרונים מוכנים כשהם ניתקים בקלות מדף האפייה. אם הם עדיין נדבקים, ממשיכים לאפות עוד דקה-שתיים.

6. מצננים היטב את העוגיות ומסירים מנייר האפייה. מזלפים (או מורחים) ריבת חלב על צדן השטוח של חצי מהעוגיות ומדביקים עוגייה נוספת. מגישים רק אחרי כמה שעות כדי לאפשר לבסיס המקרון להתרכך מעט. שומרים בכלי אטום.

מתוקה