3 רעיונות מפתיעים לארוחת עשר

לקראת תחילת שנת הלימודים, חיפשה הגרגרנית רעיונות לארוחות חגיגיות, מגוונות, טעימות ובריאות שתוכל לשלוח עם החבורה הפרטית שלה בילקוט. נכנסה למטבח, רקחה וניסתה, והתוצאה לפניכם

24/08/2014
הגרגרנית קבלו עדכונים מהגרגרנית
  • RSS

הצעיר שבחבורה עולה לחטיבת ביניים. נדמה שכבר סוכם, לפחות בינינו ההורים, שהחופש הגדול יכול היה להסתיים מוקדם יותר. למשל עכשיו. אלא שהנער עדיין טרוד בהרהורים עקרוניים כמו צבע הילקוט שיקנה והאם יספיק קלמר אחד או שצריך שניים. מה שבטוח, קופסת האוכל כבר נקיה ומוכנה. הילד התחייב בינו לבינו, עוד בבית הספר היסודי, לשמור על הסביבה ולכן הס מלהזכיר שקיות ניילון.

אותי מטרידה השאלה איזה סנדוויץ' חגיגי אכין לו לארוחת העשר של היום הראשון. אם זה היה תלוי בבחור הצעיר, ממרח שוקולד לימים א', ב', ג', ד' ו-ה׳ היה משמח אותו, אבל לנו כהורים יש אג׳נדה אחרת. לא ששוקולד זה רע, אבל בטח לא ברמה יומיומית. אני מחפשת פתרון בריא יותר, עם פחות סוכר ואחוזי שומן, קצת סידן לחזק את העצמות הצעירות ואפילו, לא תאמינו - ירקות! מבחינתי יש עוד עניין עקרוני והוא הגיוון וההתנסות בטעמים חדשים ולא מוכרים.

הנה אני משתפת אתכם בכמה רעיונות לארוחת העשר של ילדינו. אפשר לשנות, להוסיף מרכיבים ולהוריד אחרים, אבל הרעיון הוא העושר. האחד בספטמבר ממש מעבר לפינה.

1. באגט גבנ"צ מעוך

טרה ארוחות עשר. צילום: הגרגרנית

טרה ארוחות עשר. צילום: הגרגרנית הסנדוויץ׳ הזה הוא טייק הפוך על הפוך על הסנדוויץ׳ שנמעך לנו בטעות, כי אנחנו מועכים אותו בכוונה מלכתחילה. המעיכה מאחדת טעמים ומרקמים ויש פה אחלה טעמים. אל תפחדו לתת לילדים להתנסות בדברים חדשים! תחשבו על טוסט גבינה צהובה עם תוספות, אבל בלי טוסטר. כמה שיותר מעוך, יותר טעים!

החומרים

• 1/3 באגט, עדיף מקמח מלא

• פסטו

• עלי חסה (אני הכי אוהבת את העלים הצעירים של הלב)

• גבינה צהובה "נעם" קלאסית של טרה

• עגבניה, פרוסה

• בצל סגול, פרוס

• שמן זית

• חומץ בלסמי

• מלח ים אטלנטי

אופן ההכנה

• מרחו את הבאגט בפסטו והערימו עלי חסה, פרוסת גבינה, פרוסות עגבניה ופרוסות בצל.

• טפטפו מעל מעט שמן זית וחומץ בסלמי ותבלו במלח גס.

• סגרו את הכריך ועטפו אותו בניילון נצמד. עכשיו מגיע תור המעיכה. בלי להתבייש. אפשר בתוך הספר הכי גדול בילקוט. וזהו, הסנדוויץ' השווה הזה מוכן!

2. לחמניה עם גבינה לבנה

טרה ארוחות עשר. צילום: הגרגרנית

מדובר פה בסנדוויץ' שליווה את הילדות הפרטית שלי. לכולנו, מסתבר, נעים לחזור למוכר ולאהוב. הסוד הוא בפשטות. ובכל זאת, כדי לעורר את התיאבון, אפשר "לצייר" על הסנדוויץ' עם הירקות. מכירים את זה שבזמן החופשה מחכים ללימודים ובזמן הלימודים מחכים לחופשה? אז ככה - סנדוויץ׳ שהוא געגועים לחוף הים ולחופשת הקיץ הבאה.

החומרים

• לחמניה

• גבינה לבנה 5% של טרה

• מלפפון

• מלח דק

אופן ההכנה

• בחרו לחמניה טעימה במיוחד, עם דגנים, גרעינים או פשוט בצורה שונה, כמו הקרואסון בתמונה.

• מרחו את הלחמניה בגבינה לבנה 5% של טרה.

• בעזרת סכין, חתכו פרוסות מלפפון וקרצו מהן צורות של דגים. אפשר גם כוכבים, עיגולים או כל צורה אחרת.

• תבלו מעל במלח דק וסגרו את הסנדוויץ'. עטפו בנייר עטיפה לסנדוויצ'ים כדי שלא יתייבש והכניסו לקופסת ארוחת העשר.

3. ארוחת עשר בלי סנדוויץ'

טרה ארוחות עשר. צילום: הגרגרנית

הנה פתרון לארוחת עשר לילדים שלא אוהבים לחם (יש כאלה!) או לכאלה שרגישים לגלוטן. בעצם, הוא מתאים לכל הילדים שאוהבים גיוון. מבחר ירקות ויוגורט טבעי וטעים ללא סוכר. בריאות! זר ירקות העונה או משחק דוקים אכיל? כל אחד והדמיון שלו. לא לשכוח לשלוח גם כפית!

החומרים

• יוגורט לבן BIO טבעי של מולר, 2.8% שומן

• מלפפון, פרוס לרצועות

• גזר, פרוסות לרצועות

• פלפל בכמה צבעים, פרוס לרצועות

• גריסיני (אופציונאלי, למי שאינו רגיש לגלוטן)

אופן ההכנה

• ארזו בקופסה רצועות ירקות וכמה גריסיני ובנפרד את היוגורט של מולר וכפית. זהו! כמה קל, ככה פשוט.

בתיאבון ובהצלחה בשנת הלימודים הקרובה!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה