3 מדיטציות שיהפכו את החיים שלכם לנעימים יותר

בתוך אוקיינוס המידע והגירויים שהיום-יום מכיל בתוכו, החלטנו להקדיש את הכתבה הבאה כדי למצוא קצת שקט בראש ובלב. 3 סוגי מדיטציות קלות ופשוטות שישדרגו את איכות חייכם

27/06/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • בדואר
  • RSS

מדיטציות. צילום: שאטרסטוק

השימוש במילה ''מדיטציה'' יכול להעלות אסוציאציה של ישיבה ממושכת ומאתגרת בשתיקה. בפועל, מדובר בתרגול פשוט ועתיק יומין של עבודה עצמית, שנולד מתורת היוגה. "מדיטציה היא טכניקה להתחבר לעצמכם, או דרך להגיע למקום של שקט", מסבירה טליה חושן שיטרית, הומאופתית קלאסית ומודטת מושבעת. "מדיטציה יכולה להוביל אותנו להתבונן, לא כמי שמזדהה עם כל מה שקורה לו, אלא כמי שיכול לשבת בשקט, להיות נוכח ולצפות בדברים מלמעלה. מדיטציה יכולה להעניק פרספקטיבה רחבה הנוגעת לדברים שאנחנו עוברים, או חווים, כמו גם יכולת התמודדות קלה יותר עם החיים. זכרו, אין נכון או לא נכון, אמצו לחיקכם את מה שמרגיש לכם טבעי ונוח ולכו על זה".

בחרנו 3 מדיטציות קלות אבל אפקטיביות, שיכולות לעשות לכם את החיים קלים ונעימים יותר:

המדיטציה שתעשה לכם ריסטארט: מקלחת אור

הוראות הפעלה: שבו בנינוחות, עצמו עיניים ודמיינו מקלחת של אור במרחק מטר, או שניים מעליכם. אפשר לראות את האור בלבן, צהוב, זהב, מנצנץ, בוהק - איך שרוצים העיקר שתראו אור ששוטף אתכם מלמטה עד למעלה ומנקה את כולכם, כולל איברים ועד רמת התא. שמרו על נשימות עמוקות תוך כדי שאתם מתבוננים באור שלכם שוטף אתכם. אם עולות מחשבות או תחושות לא נעימות, הביטו באור הזה לוקח אותן ושוטף אותן מעליכם. כל מה שאין בו צורך נמוג ונמס אל תוך האור הזה או יורד אל האדמה.

לאיזו מטרה? כשמרגישים שצריך לעשות ריסטארט או להתחיל מנקודה "נקייה"; לקראת סיטואציות חדשות ולא מוכרות, כמו למשל כשצריך לדבר מול קהל, או להביע את עצמכם, לפני מבחן, אם קרה אירוע נקודתי לא נעים, אם יש כל מיני דברים קטנים ומציקים שרוצים לנקות ולשחרר אותם.

מקור: גל צ'ארו ויילר, מורה לתטא הילינג והילרית.

טיפ: קל ונעים לעשות את המדיטציה הזו ביום קריר לאור שמש - פתחו חלון, תנו לקרן אור להסתנן והרגישו אותה.

מדיטציות. צילום: שאטרסטוק

המדיטציה שתפיג כעסים: ניקוי צ'אקרות

הוראות הפעלה: יושבים בשקט ובנינוחות (אפשר גם לשכב, אבל שימו לב שאתם לא נרדמים בטעות) ועוצמים עיניים. עוברים צ'אקרה צ'אקרה ובעזרת הדמיון, מדליקים אור, או צובעים את הצ'אקרה בצבע שלה. מתחילים עם הצ'אקרה הראשונה, הנקודה שעליה אנחנו יושבים (בין איבר המין לבין עצם הזנב), צבעה אדום כהה. אנחנו מתרכזים במקום ורואים איך הוא חי, נושם, רוטט או מסתובב. אפשר לדמיין את הצ'אקרה כמו תקליט מסתובב, או כמו אובניים ומביאים לשם את הצבע האדום הכהה, התרכזו עם המחשבה במקום לכמה רגעים, בזמן שאתם מדמיינים את שטיפת הצבע ונשמו לשם. כשאתם מרגישים שהמקום רווי בצבע ואתם רואים אותו בבירור עברו לצ'אקרה הבאה.

הצ'אקרה השנייה נמצאת בבטן התחתונה, מתחת לפופיק וצבעה כתום, נשמו ארבע או חמש נשימות עמוקות למקום ודמיינו את הצבע שוטף אותו. הצ'אקרה השלישית נמצאת בין הצלעות, באזור שנקרא מקלעת השמש וצבעה צהוב, אפשר להניח את כפות הידיים על המקום ולהמשיך את אותו קו פעולה. עולים לצ'אקרה הרביעית, צ'אקרת הלב, בחלק העליון של בית החזה וצבעה ירוק תפוח, הרגישו את הלב נשטף בירוק. עלו לצ'אקרה החמישית, שנמצאת בגרון וצבעה כחול או טורקיז וגם לשם הביאו את תשומת הלב. עלו לצ'אקרה השישית, שנמצאת במקום שנקרא העין השלישית - בין הגבות וקצת למעלה, צבעה סגול והביאו לשם את המודעות. הצ'אקרה האחרונה נמצאת בקדקוד הראש, היא נקראת גם צ'אקרת הכתר וצבעה לבן או זהב. דמיינו מזרקה שנשפכת מקדקוד הראש החוצה ועוטפת את כל הגוף.

לאיזו מטרה? בדרך כלל במצבים של בלבול גדול, או סערת רגשות (כשנעלבנו ממישהו או כשאנחנו כועסים), או תחושה שיצאנו מאיזון (רמה רגשית או פיזית).

מקור: אוריה שילו, מורה רוחנית ומיסטיקנית.

טיפ: על מנת לזכור את הצבעים הסתכלו על דגל הגאווה.

המדיטציה שתפקס אתכם: שורשים למטה, ראש למעלה

הוראות הפעלה: בישיבה נינוחה מדמיינים כיצד מהחלק התחתון של הגוף שלנו, מאזור האגן והבטן התחתונה, יורדים שורשים: עוברים את הרצפה, את האדמה, את כל שכבות כדור הארץ עד שמגיעים לבטן הכדור וננעצים במעמקי האדמה ואנחנו מקורקעים, יציבים ונוכחים בתוך הגוף שלנו.

בו זמנית, דמיינו כיצד מהראש, יוצא חוט דק וארוך למעלה שחוצה את השמיים ואת האטמוספירה ואת כל החלל ומגיע למקום שכל אחד מגדיר אותו אחרת; אם זה אלוהים, אור האינסוף, הבורא, או גן העדן ולשם אנחנו מחוברים. כשאנחנו מצליחים להשתמש בשני הכוחות אלה במקביל, משתררת תחושה ממרכזת, מחברת ומחזקת.

לאיזו מטרה? כשרוצים להתחבר לאינטואיציה, כשמרגישים תלושים, או מעופפים וצריך לעשות משהו משימתי, כמו למשל, לנהוג, להיכנס לפגישה חשובה. במצבים בהם אנחנו צריכים ליישם את הכישורים ואת היכולות שלנו.

מקור: קורס הילינג של יונינה ג'ייקובס ורעות דג, ואוריה שילו.

טיפ: Fake it till you make it.

מדיטציות. צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה