3 בשמי בוטיק שאתן חייבות להכיר

בעולם האופנה כבר הבינו שבשמי נישה או בשמי בוטיק הם הדבר הגדול הבא. היכרות עם שלושה מיצרני הבשמים הכי מעניינים בתחום היום

06/09/2018
שחר קיסינג'ר קבלו עדכונים משחר
  • RSS

ריחות של שינוי: בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בארץ ובחו"ל מחליפות את הבשמים הידועים והפופולריים בבשמי בוטיק או "בשמי נישה", ונהנות מריחות מסעירים, מיוחדים ומרעננים שלא תוכלו למצוא ברשתות הפארם המוכרות. בשמי הנישה שוברים את המוכר והצפוי ומעניקים אקסקלוסיביות וייחודיות לכל אישה שמתהלכת איתם. כמובן שאין כל רע במותגי הבשמים הטובים והוותיקים, אולם בזמנים בהם כולנו מנסות למצוא בעצמנו את הייחוד שלנו, אין דבר מהנה יותר מלדעת שלפחות כשזה מגיע לריח, לא נהיה כמו כולן.

לאורך השנים בשמי הבוטיק שבו בקסמם לא מעט סלבריטאיות חובבות בישום, נשים שמתעניינות בניחוחות שאינם רגילים, בלוגריות ביוטי ואספניות בשמים אנינות טעם, ולא בכדי: מדובר בבשמים יוקרתיים שנרקחים מחומרי הגלם האיכותיים והעמידים ביותר. הריחות עצמם פורצי דרך במקוריותם, והם אידיאליים לכל מי שמבקשת לצאת מהמוכר והצפוי, ולגבש לעצמה זהות ייחודית משלה. טרנזי, מונטלה וקריד הם שלושה בשמי בוטיק כאלו, וזהו סיפורם.

בושם קריד (צילום: באדיבות ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי)

Terenzi: דור שלישי של קסם נוסטלגי

כבר 40 שנה שמשפחת טרנזי (Terenzi) עומלת על רקיחת תערובות בשמים ייחודיות שמבוססות על חומרי גלם טבעיים, תוך שימת לב לפרטים. הסבא וסבתא, גוגיללמו ולואיג'יאנה, התחילו את העסק במעבדה קטנה אותה טיפחו בבית המשפחה. בהמשך הועברו הסודות הריחניים לבן אוולינו ששמר על המסורת מחד, אך גם העז לקחת אותה למחוזות חדשים של קסם, ואילו בשנים האחרונות מנוהל העסק על ידי הדור השלישי של המשפחה, ילדיו של אוולינו, טיזיאנה ופאולו, שמתייחסים לכל רקיחת בושם חדש כאל נזר הבריאה, ממש כמו חיים חדשים שנכנסים למשפחה. את הבשמים של טיזיאנה טרנזי תוכלו למצוא בג'יימס ריצ'רדסון בניחוחות נוסטלגיים שחוזרים לבית הילדות של הנכדים, לצד ניחוחות חייתיים, מיסטיים, מסוכנים ואינטנסיביים.

בושם בוטיק של מייסון מרטין מרג'יאלה (צילום: באדיבות יח"צ דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון)

Montale: הישן והמסורתי עם החדש והעדכני

ראשיתו של הסיפור על בשמי הבוטיק של מונטלה מתחיל אי אז ב-1991, כשרוקח בשמים צעיר בשם פייר מונטלה עבר מפריז לערב הסעודית, והחל להגות ולרקוח שלל בשמים וניחוחות עבור המלכים והאצילים במדינה. את ההשפעות המזרח תיכוניות שספג, החליט פייר להביא עמו בחזרה לפריז, שם פתח שנה מאוחר יותר את החנות הראשונה שלו.

למעשה, פייר היה הראשון שהצליח לשלב את האוריינטלי עם הצרפתי ואת הישן והמסורתי עם החדש והעדכני, כשהשאיפה שלו תמיד היתה לחזור למקורות. כלומר, להתחבר לבסיס הכי ראשוני של החומרים והרכיבים שבהם בחר להשתמש. התוצאה היתה בשמים פירותיים, פרחוניים ומתובלנים, עם ניחוחות כמו שזיף, ורד ומאסק לבן, או עלי פטשולי אינדונזיים עם מנדרינה, מאסק ועלי כותרת של ורד. תערובות מיוחדות אלו הן עמידות ואיכותיות, נשארות לאורך זמן ונחרטות בזיכרון. ומאחר שפייר הוא איש של הפרטים הקטנים, אפילו הצבעים של הבקבוקים קשורים ישירות באישיותו, ומספרים שהוא מחליט עליהם בכל פעם בהתאם למצב רוחו.

CREED: הטכניקה העתיקה ששבתה את האצולה

לבשמי הבוטיק של קריד יש חתיכת היסטוריה שחוזרת 250 שנה אחורה, אל המלך ג'ורג' השלישי שביקש שירקחו לו תערובת מתוחכמת במיוחד שכללה ענבר, מנדרינה ושמן עץ אלמוג, והיה המום מהתוצאה העשירה ומהפנטת. במובן מסוים, המלך ג'ורג' היה הראשון לזהות את הכישרון המשפחתי, שכן מאז הצליחה משפחת קריד לגרום למשפחות האצולה הבריטית לדורותיהן יחד עם פוליטיקאים ומלכים ממדינות שכנות, להתמכר לריחות המשכרים שרקחה, והכל תוך מעטה סודיות אקסקלוסיבי עליו ידעו רק ה"מי ומי" של אותם ימים. ה"ניים דרופינג" של המתמכרים לריחות הולך מהמלכה ויקטוריה ומגיע עד מלכת ספרד, מריה כריסטינה. אפילו ווינסטון צ'רצ'ל היה לקוח מרוצה, וכך גם הנשיא קנדי.

בושם קריד (צילום: באדיבות ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי)

סוד הקסם של הבשמים של כריד, אותו סוד שעובר מאב לבן כבר 250 שנה, מבוסס על טכניקת אינפוזיה בת 4,000 שנה שמאפשרת לשמר בצורה האיכותית ביותר תמציות של שמנים אתריים טבעיים. את החומרים הללו מערבבים עם אלכוהול חם במשך חודש שלם, בסיומו התרכובות מסוננות ביד, נבדקות ונאטמות. הריחות המסעירים ביותר של קריד נעים מריח גברי דומיננטי לגברים ששואפים להיות מנהיגים, ועד ריח חושני של קסם פראי ואוריינטלי. את כולם ניתן להשיג בג'יימס ריצ'רדסון.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה