3 ארוחות קלילות ובריאות לבית הספר

כך תציידו את הילדים בכל בוקר בארוחות קטנות, טעימות ומזינות שיעשו להם חשק לאכול. להכניס לילקוט, להוסיף בקבוק אישי עם חליטת צמחים ופירות קרה ולשלוח אותם ליום חורפי בריא וטעים

23/12/2014
  אביגייל פולק כהן קבלו עדכונים מ  אביגייל
  • RSS

ויסוצקידס סנדוויצ'ים בריאים. צילום: שאטרסטוק

המודעות ההולכת וגוברת לשמירה על בריאות המשפחה גורמת לנו לרצות להגן על ילדינו, כבר מגיל צעיר, מפני התוצאות הבעייתיות שעלולות להיות לצריכה של "ג'אנק פוד" - אוכל שאיננו מכיל את אבות המזון החשובים לגדילה והתפתחות תקינה, לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה וריכוז ולמניעה של מחלות שונות בעתיד.

באחרונה אנחנו נעשים מודעים יותר ויותר גם להשפעתם המזיקה של המשקאות הממותקים, בהם משקאות חלב, מיצים ושתיה מוגזת, המכילים כמויות עתק של סוכר ועלולים לגרום להשמנה ולבעיות בריאותיות נוספות.

כדי לעשות את המעבר לחיים בריאים יותר, עלינו ליצור עבורנו ועבור הילדים הרגלים נכונים, בהם שתייה מרובה ככל האפשר, הימנעות או הפחתה של צריכת משקאות ממותקים ויצירה של תפריט מאוזן ומגוון.

גם במהלך הימים הארוכים בהם מבלים הילדים בגן ובבית הספר, ימים שלפעמים מסתיימים רק בשעות הצהריים המאוחרות, עם חוגים או חברים, חשוב לנו שהם יהנו מתזונה מאוזנת ובריאה ויקפידו על שתיה מרובה, לכן מומלץ לצייד את הילדים בבקבוק אישי צבעוני וחמוד, ממולא בחליטת צמחים ופירות לילדים ללא קפאין וללא סוכר. לחליטה מתיקות טבעית מעודנת הנובעת מהצמחים והפירות בה לכן ניתן לשתות ללא סוכר כלל או להוסיף מעט סוכר או דבש בהתאם לטעם האישי. לחליטה שאנו מכינים יש יתרון מובהק על פני המשקאות המוכנים בבקבוקים – ההורים שולטים בכמות הסוכר שילדיהם צורכים.

ויסוצקידס בקבוקים לתה. צילום: קרין ל"פבקבוקים צבעוניים בבית התה של ויסוצקי בתל אביב. צילום: קרין לויט פרידריך
.

דרך ההגשה של הארוחה לילדים חשובה לא פחות מהתוכן שלה. גם כשאין לנו המון זמן בבוקר, נכין ארוחות שלא דורשות מאיתנו המון עבודה, אבל שהתוצאה שלהן כיפית לילדים, צבעונית, עושה להם חשק לאכול ולשתות הרבה והכי חשוב מבחינתנו - עוזרת להם לשמור על תזונה נכונה ושתיה מרובה ולנו - לדאוג להם טיפה פחות.

שתפו את הילדים בהכנת הארוחות - הם יכולים לחתוך לצורות יפות את הכריכים, לקלף את הפירות, להציב את הירקות ולשלב את טעמם האהוב בארוחה.

ארוחה #1: סנדוויץ' עם אבוקדו, פלפלים ופרי הדר

ויסוצקידס סנדוויצ'ים בריאים. צילום: אביגייל פולק כהן

נוכל להכין לילדים לחמניית דגנים עם חסה ואבוקדו ולצידה נוסיף קופסה קטנה עם מבחר פלפלים בשלל צבעים או מלפפון. זו עונת ההדרים - לצרף פרי הדר יהיה נפלא, צבעוני ובריא.

ארוחה #2: פסטרמה, ירקות ובננה

ויסוצקידס סנדוויצ'ים בריאים. צילום: אביגייל פולק כהן

נמרח לחמניית דגנים במעט ממרח חומוס, נוסיף 2 פרוסות פסטרמה ומלפפון חמוץ. גם כאן נשלב קופסה עם מבחר ירקות בשלל צבעים והפעם נבחר פרי נוסף מפירות העונה, מזין ובריא: בננה.

 ארוחה #3: כריכוני טחינה, ירק ופרי

ויסוצקידס סנדוויצ'ים בריאים. צילום: אביגייל פולק כהן

מומלץ מאוד לא להסתפק רק בכריכים כפי שהם ולהכין לילדים ארוחה בקופסה בה יהיו כריכונים קטנים מלחם דגנים. בכל כריכון נמרח טחינה גולמית ופרוסות מלפפון או עגבניה. תא נוסף של הקופסה יהיה לירקות והתא האחרון לפרי קלוף.

בתיאבון!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה