15 שניות לבד בשירותים, זה כל מה שצריך

15 שניות, זה הזמן שעבר מרגע שבנו של רועי נכנס לשירותים במסעדה יוקרתית ועד שרועי הבין שמשהו חריג קורה וזינק לעזרתו. את הסיפור הזה כל הורה חייב לקרוא

לכל ההורים שביננו,

חשבתי רבות לפני כתיבת הפוסט הזה אבל הגעתי למסקנה כי זוהי לא בחירה לכתוב את זה אלא חובה.

מתוך מחקר קצר שעשיתי בשבוע האחרון התברר לי שכמעט כולנו נותנים לילדינו (בנים או בנות) ללכת לבד לשירותים כשאנחנו נמצאים במקומות ציבוריים.

אז סיפור קצר, בסוף השבוע האחרון לקחתי את הבן שלי לסופ״ש בנים במדריד. בערב יום שישי היינו במסעדה (מאוד יוקרתית). כרגיל, בשנייה שמתיישבים הבן שלי בן ה 8.5 ביקש ללכת לשירותים. בד״כ הייתי שולח אותו לבד אבל באותו הערב בגלל שהיינו במקום שהוא לא מכיר, במדינה זרה, הלכתי איתו.

פתחתי את דלת חדר השירותים בשבילו, הצצתי פנימה ונתתי לו להיכנס. הוא מיד נכנס לאחד התאים. אני חיכיתי במסדרון.

לבן שלי לוקח בערך 5 שניות לעשות פיפי כך שכעבור כ 15 שניות מאז שהוא נכנס, החלטתי להציץ פנימה כדי לראות למה הוא לא יוצא ואז ראיתי את מה שממש לא רציתי לראות – גבר עומד בתוך תא השירותים בו הבן שלי היה קודם וקורא לבן שלי להצטרף אליו בכדי ״להראות לו איך נועלים את התא״ (זאת לאחר שהבן שלי כבר עשה פיפי והיה בדרכו לצאת מהשירותים אל המסדרון). הבן שלי, בתמימות של ילד בן 8.5, הצטרף אליו לתא והבחור התחיל לסגור את הדלת. בשלב הזה הבנתי מה קורה כאן, ופשוט עברתי מ 0 ל 100 בפחות משנייה, ללא שום שיקול דעת או מחשבה, זינקתי בבעיטה על הדלת, שלפתי את הבן לי מהתא ותפסתי את הבחור בשתי ידיים, לאחר שהכאבתי לו קצת (ממש קצת מדי לצערי), תוך כדי שאני מצמיד אותו לקיר, התקשרתי למשטרה. למשטרה לקח 45 דקות להגיע (ספרד אחרי הכל). השוטרים הבהירו לי שבשביל שהם יוכלו לטפל בנושא אני צריך להגיע, עם הבן שלי, לתחנה ולהגיש תלונה וגם לקחת בחשבון שנצטרך להישאר בספרד שבוע נוסף לצורך חקירה.

אל תשאירו אותם לבד, אפילו לא 15 שניות (צילום: שאטרסטוק / Drop of Light)

לאחר שיחה עם הבן שלי, שלשמחתי לא ממש הבין את חומרת האירוע, החלטתי לוותר על הגשת התלונה והעניין נסגר (יכול להיות שבדיעבד זו היתה טעות).

הרגשתי חובה לכתוב את זה רק בשבילנו, האבות בעיקר, שקצת מקלים ראש בעניין ולא מבינים את חומרת הסכנה. המקום לא צריך להיות מפוקפק, והאדם המסוכן אינו בעל כל מאפיינים מסוימים, זה יכול להיות כל אחד! בכל מקום!
זה אפילו לא משנה אם זה בן או בת, סטטיסטית, עד גיל 12 מספר הנפגעים בין בנים לבנות זהה.

בבקשה אל תקלו ראש בנושא, אם הייתי מגיע 3 שניות (!!!) יותר מאוחר, הדלת של תא השירותים כבר היתה נעולה עם בני בתוכו וסיטואציה אחרת לגמרי להתמודדות.

חומר למחשבה.

התפרסם לראשונה בפרופיל הפייסבוק של רועי מנור