11 שיטות מפתיעות להישאר צעירות לנצח

הצרפתיות יודעות להיראות בכל גיל שיקיות, אנינות, מטופחות וגם – צעירות. איך הן עושות את זה? ליקטנו כמה טיפים מוכחים מהפריזאיות

הצרפתיות יודעות שאפשר לאחר את הזיקנה. במיקרה שלהן לא מדובר בדבר תיאורטי, שאולי יקרה אם הן יחלמו מספיק חזק, אלא בעניין מעשי בהחלט, שצריך פשוט לפעול כדי להשיג אותו. ממש כמו לצחצח שיניים. כן, הצרפתיות נראות צעירות בממוצע עשור מגילן הכרונולוגי (בשבע שנים ליתר דיוק). אבל אולי זה המקום לספר שאין פה קסמים, אלא הרגלים שהוטמעו בחייהן בגיל צעיר, מוצרי טיפוח שנבחרים בפינצטה והרבה שמחת חיים ולייפסטייל משובח. רוצות קצת מכל הטוב הזה בחיים שלכן? בואו נתחיל.

הצרפתיות רצו מאז ומתמיד להיראות צעירות יותר, אבל בואו ניקח את המספר הזה, עשר שנים, עשור, בכל זאת, מדובר בכמות זמן בלתי מבוטלת. 10 היא ספרת קסם שמבחינת הצרפתיות היא לא עניין דמיוני אלא שגרת טיפול וטיפוח יומיומית, שהפכה לחלק מהחיים שלהן. הן כבר לא שמות לב אליה וברגע שמסגלים אותה, היא בהחלט עוצרת את הזמן. אני זוכרת את הרגע שבו הפנמתי את השגרה היומיומית הזאת כשחייתי בפריז, ופתאום, הכל נכנס לתהליך של שינוי. דברים נראו אחרת. החיים נראו מסודרים יותר, כאילו הקסם מתרחש בעצמו. למרות, שכאמור, אין פה קסם. הרעיון הוא לשמר לאורך כל החיים את אותם רכיבים שגורמים לעור להיות צעיר, מתקנים פגמים ומעכבים את מגבירי וזרזי ההתבגרות.

1. התחילו מוקדם

אם זה לא מאוחר מידי, אל תמתינו לקמט הראשון. החל מגיל 25 אישה מאבדת אחוז אחד של קולגן בשנה. מיום ליום לא מדובר בשינוי נראה לעין אבל במצטבר זהו שינוי משמעותי בפנים של אישה. איך הצרפתיות נלחמות בשינוי הקיצוני הזה? הן מתחילות להשתמש בקרם אנטי אייג'ינג בגיל צעיר בשילוב עם קרם בעל מקדם הגנה גבוה, ישנות מספיק, שותות הרבה מים ומנסות למנן את כמות האלכוהול שהן צורכות. הן משתדלות גם לא לעשן ולא להילחץ- לחץ לא טוב לעור הפנים ובטוח לא טוב אם את לא רוצה קמטים. מצד שני, הן חיות בצרפת, אז זו לא משימה מאוד מורכבת. אחרי הכל, אחת ההחלטות היומיומיות הקשות שתוקפות אותן, היא לאיזו חנות כדאי ללכת קודם כדי להתחיל את עונת הסיילים. היום ידוע שחלק ניכר מההזדקנות נובע מאורח חיים והצרפתיות זזות מבלי להתאמץ וטורחות לחיות בקצב איטי יותר (Slow Living) ולדאוג להתפנק.

2. בועה מנטרלת שמש

חשיפה יומיומית לשמש, אפילו קטנה, זו שאתן סופגות במכונית בדרך לעבודה או אפילו כשיוצאות מהרכב וצועדות עד הבית, יוצרת סטרס תמידי לעור. את חופשת הקיץ בה צלית את עצמך לפני עשר שנים אולי כבר שכחת, אבל העור שלך לעולם לא ישכח. לזה תוסיפו את זיהום האוויר, התחממות גלובלית ואת החור באוזון והנה לכן מגבר לתהליך ההזדקנות הטבעית של העור. אז נכון, בריז'יט מקרון, אשתו של הנשיא הטרי, חושפת את עצמה לשמש ולמכונות שיזוף (רע מאוד! מאוד!) וכך גם צרפתיות נוספות, אבל רוב הצרפתיות יוצאות לפגוש את השמש כשהן מכוסות לחלוטין. לא מדובר בכיסוי נראה לעין אלא במעין בועה שמנטרלת את נזקי השמש בעזרת קרם הגנה מספר 50, אותו הן מחדשות כל שעתיים (ומורחות אותו 10 דקות לפני היציאה מהבית). הן גם מרססות את הפנים מידי פעם בתרסיס מים מרענן לדוגמת  AVENE או EVIAN (כזה שאינו מורח את האיפור ואפילו מקבע אותו). מיד אחרי שהן מתרעננות הן מחדשות את מקדם ההגנה.

בחורה בפריז

3. לחות, לחות, לחות

 הצרפתיות משקות את הגינה או בעגה שלהן- מורחות קרם לחות בנדיבות. עד היום קרם לחות נחשב לאנטי-אייג'ינג האפקטיבי ביותר וכדי שהוא יעבוד טוב הן מקפידות על פילינג נגד זיהום אוויר פעם בשבוע ופילינג נגד בקטריות פעם אחרת באותו השבוע. הן מורחות סרום, בימים חמים ג'ל לחות (במקום קרם לחות) ובימים פחות חמים קרם לחות. הן נוגעות בעור ויודעות אם הוא צמא וכך הן מרוות אותו.

4. מסאז' לפנים

 אחת השיטות להשיג עור צעיר וזוהר באופן יומיומי הוא הספורט החביב על הצרפתיות "יוגה לפנים". זוהי סדרת תרגילים שהצרפתיות עושות פעמיים ביום (בוקר וערב) במשך פחות מחמש דקות. התרגילים האלה מעודדים זרימת דם לאיזורים שונים בפנים. הן גם עושות מסאז' לפנים בעזרת קרם לחות ואצבעות או מכשירים קטנים שנועדו לכך, אותם הן רוכשות בבית המרקחת. הרוקחת שלי בפריז לימדה אותי שני תרגילים: אחד בעזרת האגודלים, אותם לוחצים במתינות מתחת לסנטר לאורך קו עצם הלסת עד האוזניים; השני הוא בעזרת אגרופים שמונחים סגורים על הלחיים ובעדינות מעסים את העור במעגלים כלפי מעלה.

5. לאכול נכון

 יותר מידי סוכר, יותר מידי שומן וארוחות גדולות מזרזים את ההזדקנות. איפוק, הימנעות וצריכה מודעת של קלוריות בפירוש הורגים את שמחת החיים, אבל מעודדים את ההזדקנות האיטית של העור. שינויים קיצוניים במשקל גרועים לעור. במצב של חוסר בויטמינים מתחילים להזדקן במהירות. המצב הכי טוב לעור הוא המצב המאוזן, בו התזונה מגוונת, טבעית ובריאה ומביאה לכך שנהנה משנים ארוכות של מראה צעיר

6. פעילות אנרגטית

בואו נחשוב לרגע על כל המרכיבים שקיימים במוצרי הקוסמטיקה בהם אנחנו משתמשות. אם תקחו ליד בקבוקון מקרי תראו שהוא מכיל דבש, ויטמין E, פפידים, ארגן, תה, פרחים, סויה גליצרין ועוד. זה לא מקרי. אם החומרים האלה חוזרים ומופיעים בקרמים, אפשר להבין שהם משפיעים על העור. לאחרונה הצטרפו למסיבה כמה חומרים לדוגמת חומצה הילארונית (שהאפקט שלה מיידי ומהיר אבל כך גם אורח החיים שלה בתוך העור), רטינול (חומר נגד קמטים שגם מתקן את העור, וצריך לדעת להשתמש בו במידה כדי לא להזיק לעור) ו- ויטמין C (ברמה קבועה ומדוייקת עושה את עבודת הבהרת כתמים, אנטי מחמצן ומעניק בוסט של קולגן ).

7. אוצרות הים

בכל ספא בו ביקרתי ברחבי צרפת, היו טיפולים על בסיס כל הטוב שיש לים להציע. הצרפתים גאים בים שלהם ובאוצרותיו, והצרפתיות משתמשות בו כדי להיראות צעירות יותר. ברוב בתי הספא יש טיפולים על בסיס אצות, יוד, ואפילו פירות ים. כך הצרפתיות מציעות לעור אמבטיית ויטמינים ממקור טבעי ונראות אחרי הטיפול סמוקות ומאושרות כמו אחרי יום מהנה על החוף.

8. שינה יעילה

מתעוררות לטפל בתינוק בוכה באמצע הלילה? עובדות מול המחשב עם אור קטן עד שעה מאוחרת ועיניים מכווצות מול המסך? ישנות עם הסלולרי על השידה סמוך למיטה וקופצות עם כל אימייל או הודעה שנכנסת בשעות לא שעות? אתן פוגעות באיכות השינה שלכן- ולה יש השפעה אדירה על המראה שלכן. בצרפת, הרגע בו אישה יולדת, הוא רגע הפינוק האולטימטיבי בחייה האישה. במחלקת יולדות לעולם לא יעירו אישה באמצע הלילה כדי להניק, משום שכדי שהיא תהיה אמא טובה יותר, היא זקוקה לשעות השינה שלה. כשהסברתי את זה לאחיות מחלקת יולדות בישראל, אחרי שילדתי את שני ילדיי, הן בהו בי בתדהמה וביקשו, שוב, לוודא: "אז לא להעיר אותך?" התשובה: "לא. אני אמא שאוהבת לישון בלילה". הילדים שלי למדו את זה מהלילה הראשון לחייהם וכך למדו גם הם לאהוב לישון. סיבה טובה נוספת לישון טוב בלילה, ואפילו בשעה מוקדמת (יש לי חברה שמקפידה ללכת לישון פעם בשבוע בשעה שמונה בערב) היא שהעור מתקן את עצמו בשעות השינה. הצרפתיות הולכות לישון עם "ערכות שינה", שהן מסכות שמכילות שמנים וחומרים שמזינים את האפידרמיס, ומתעוררות כאילו ישנו שנה שלמה, לא לילה אחד בודד.

מאיה גז צילום רמי

9. מסכות

חברתי הפריזאית הלן, אחת המטופחות שראיתי בחיי, סיפרה לי לפני שנים שכל הנשים למעשה משתפות פעולה עם השוביניזם הגברי. "מי זו אישה מטופחת?" היא שאלה וענתה: "היא על עקבים, אז היא לא יכולה ללכת, יש לה ציפורניים ארוכות ומטופחות אז היא לא יכולה להרים שום דבר, והיא מאופרת לחלוטין-כלומר עוטה מסיכה". ולמרות כל זאת, רובנו משתפות עם זה פעולה, לא רק כדי למצוא חן בעיני גברים, אלא בעיקר כדי למצוא חן בעיני עצמנו. נשים אוהבות להיות מטופחות. זה גורם להן להרגיש טוב. והצרפתיות מובילות את תנועת הטיפוח ומשוגעות על מסכות. למעשה, הן מורחות על עצמן מסכות על בסיס יומי. אם פעם מסכת יופי עלתה תועפות, היום אפשר להשיג מסכות מסוגים שונים (לעור זוהר, לעור עייף, להבהרה, לפיגמנטציה…) כמעט בכל מקום, בין אם בבית מרקחת או בחנות בבתי מלון.

10. חייכו

קוקו שאנל נהגה לומר ללקוחות הרוטנות שהגיעו לחנות שלה כשהן לובשות דאק-פייס "חייכו, מדמואזל!" משום שהאמינה שקמטוטי החיוך הם התכשיטים היפים ביותר שאישה יכולה להעניק לעצמה. ואכן, לחיוך יש אפקט מצעיר באופן מיידי. גם אם לא מתחשק לכן, הכריחו את עצמכן לחייך חמש פעמים ביום באופן מזויף. לפעמים הזיוף גורר אחריו הרגל של אמת.

11. סבלנות

 חושבות שתיישמו כמה עצות מהרשימה הזאת במשך יומיים ותראו צעירות בעשר שנים? תשכחו מזה. נכון, זה מעצבן, אבל הסוד הוא להיעזר בסבלנות ולהמשיך ברוטינה קבועה לאורך תקופה כדי לראות תוצאות ריאליות שיש להן השפעה לאורך זמן. קחו בחשבון שהריטואלים הללו אמורים לחלחל לתוך שגרת החיים שלכן ותתחילו לראות תוצאות תוך חודש עד שלושה חודשים. והכי חשוב? תהיו יקרות לעצמכן, כי אתן הכי חשובות בעולם.

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לתרבות צרפת. להרצאתה הבאה על צרפת והצרפתיות- כתבו לה mayaguez.co.il