10 שיטות בטוחות להעביר את ההנגאובר

טיפה אחת יותר מידי והוא שוב איתנו – הנגאובר אכזרי מצפצף בראש, עושה בחילה, וגורם לנו להשבע שבחיים, אבל בחיים, לא נשתה שוב. ועד שזה יקרה, הנה 10 דרכים בטוחות להיפטר ממנו

תופעת ההנגאובר היא בעצם סוג של התייבשות (צילום: Shutterstock)

 

אם נכנסתם לכתבה הזו, כנראה שיצא לכם מתישהו לחוות את ספקטרום התענוגות המפוקפק שיש להנגאובר להציע.

תופעת ההנגאובר היא בעצם סוג של התייבשות, שנגרמת כשהגוף משתמש במאגרי המים כדי לפרק את האלכוהול, ומתאפיין בכאב ראש, חולשה גופנית והרגשה רעה כללית. האנגאובר, או בשמו העברי הסחי – חמרמורת, יופיע אחרי שרמות האלכוהול צונחות, לרוב בבוקרו של לילה שידע שתייה מרובה. התופעות וחומרת ההנגאובר משתנות מאדם לאדם בהתאם למשקל, לכמות האלכוהול שנצר, ולנטייה הגנטית.

כן הנגאובר הוא תופעה מרה, אבל הטיפה המרה מתוקה מכדי שנוותר עליה, אז הנה 10 דרכים להתמודד עם ההנגאובר ולהעביר אותו במהירות:

1. מספר דו ספרתי של שעות שינה:

הדבר הראשון שמסייע בהעברת הנגאובר הוא שינה עריבה. על מנת שתתאפשר שינה ברוכת שעות – שתבדיל מליל אירוע השתייה לבוקר שאחרי – כוונו את ערב ההילולה לסופש, ארגנו לכם יום חופש, או לפחות אפשרות להתעוררות מאוחרת. זמן שמוקדש לשינה מתוקה או למנוחה, הוא התרופה הכי טובה בעולם.

רוצים להתפטר מההנגאובר? תישנו (צילום: Shutterstock)

2. הזרקת וויטמינים:

לצד שלל פעילויותיו המבורכות, אלכוהול גורם לאובדן של ויטמינים, לכן, לאחר שתייה, הרבו באכילת ירקות ופירות מכל המינים ובכל המצבים; יש אסכולות שדוגלות באכילה מופרזת של מלפפונים קלופים . אנשים מספרים על שתיית מיץ עשב חיטה, תה מאצ'ה, או מיצים טבעיים, שעשירים בוויטמינים ועושים את עבודה. גם נטילה של מולטי ויטמין, או קומפלקס של ויטמיני B יעשו לכם רק טוב.

3. מים בששון:

מים הם לא פחות מה-תרופה להתמודדות עם צריכת אלכוהול גדולה מאחר ואלכוהול משתן, ואז קיימת סכנת התייבשות. דאגו לשתות כוס מים בין דרינק לדרינק, כדי לרכך את ההאנגאובר של היום שאחרי. זכרו לשתות עוד מים לפני השינה, וכמובן מיד עם הקימה.

4. פחמימות ושומן:

תהיתם פעם מדוע מגישים לנו בייגלה ובוטנים לצד הדרינקים בבר? כן גם כי זה טעים אבל מסתבר ולא פחות חשוב – זה עוזר להנגאובר. מאכלים פחמימתיים-בצקיים ו/או שומניים, סופחים אליהם מעט מהאלכוהול שזורם לנו בדם ועוזרים לאזן את מכת האלכוהול שמציפה את הגוף בזמן קצר. הזמינו פיצה, לוו את השתיה בגלידה, או לכו על תרופת הסבתא שעובדת פלאים ושתו צ'ייסר של שמן זית לפני שמתחילים לשתות אלכוהול – כדי ליצור שכבה שמנונית שתגן על הקיבה.

5. אוויר נקי:

חמצן, כידוע, הוא אחד מהחומרים החיוניים ביותר למוח. השהיה בבר מלא סגור ומלא עשן במשך שעות ארוכות, גם ללא אלכוהול, מטשטשת ופוגעת במחשבה הצלולה, והאלכוהול כמובן, מוסיף לחגיגה. אם מארחים בבית והערב נעים – העדיפו אירוח במרפסת או בגינה, לילה של שתיה יעבור הרבה יותר בכיף באוויר הצלול. אם אתם בבר דחוק, דאגו לצאת החוצה מידי פעם, להתאוורר, לנשום עמוק, להחדיר חמצן חדש ונקי למערכת.

6. תלמדו מחכמים:

אתם ממש לא לבד, תופעת ההאנגאובר הציקה לחובבי אלכוהול וגוד טיים כבר משחר ההיסטוריה: היוונים הקדמונים אכלו כרוב, הרומאים העתיקים טיגנו כנריות, הגרמנים נוהגים לאכול בשר אדום ובננות לארוחת בוקר, הצרפתים מתענגים על קפה חזק עם מלח, הפוריטיקנים מורחים חצי לימון מתחת לזרוע, וברוסיה שותים עוד כוסית וודקה כדי להעביר את המכה, שווה נסיון.

7. קפה / תה צמחים / משקאות ספורט:

עם האנגאובר או בלי, הנעת הבוקר עם כוס קפה היא דרך שמוכרת לרבים מאיתנו. צריכת קפאין יכולה להקל על כאבי הראש או להחמיר אצל חלק מהאנשים. כמו האלכוהול גם הקפאין משתן, לכן, אם אתם נמנים על אלה ששתיית קפה מטיבה איתם, השתדלו לשתות מים לצד הקפה. חליטות צמחים כמו ג'ינג'ר, קמומיל, או תה ירוק, יתרמו לכם ויטמינים ונוזלים הכרחיים, כמו גם משקאות הספורט שיחזירו לגוף נוזלים, מלחים ומינרלים, במיוחד אם הקאתם בזמן שחגגתם.

צריכת קפאין יכולה להקל על כאבי הראש (צילום: Shutterstock)

8. משככי כאבים:

לפעמים אין מנוס מלקחת כדור, כל אחד והכדור שעובד עליו הכי טוב. ההמלצה היא לקחת את הכדור דווקא מיד כשמתעוררים. שימו לב, ותרו על אקמול ונגזרותיו, שמכילים פאפרצטמול, חומר שמאט את פעילות הכבד, שתפקידו לפרק את האלכוהול בגוף.

9. פעילות גופנית:

אם אתם נטולי כוחות אז לכו על פעילות רגועה, כזו שמשלבת נשימות, כמו יוגה או פילאטיס. פעילות גופנית של סיבולת לב ריאה היא תמיד הדבר הנכון לעשות.

10. סקס:

תרופה ידועה למגוון מכאובים, וגם להנגאובר היא יכולה לסייע, כחבילת שתיים באחד: סוג של פעילות גופנית שעוזרת בטיהור הגוף, והפרשת כימיקלים למצב רוח טוב, שמחליפים את מקומו של הדאון, בן לווייתו הנצחי של ההאנגאובר.

גוני לב ארי
לייט בלומרית בת 35 מתל אביב. רוב היום אני יושבת בבית מול מייקרוסופט וורד ומנסה להמציא משהו שלא היה קיים ואם אני אומרת את זה בדרך מסוימת הוא נהיה קיים