10 סימנים שאת בזוגיות שלא נכונה לך

הדברים שרק את יודעת שקורים אצלכם בבית, ושצריכים להדליק אצלך נורת אזהרה ולחשוב שוב אם מערכת היחסים שלך שווה את האנרגיה, או שכדאי לך לחשב מסלול מחדש

זוגות שלא מתאימים. צילום: שאטרסטוק

קל להישאר בתוך מערכת יחסים, אפילו כשעמוק בתוכך את יודעת שאין להם עתיד. בהתחלה, את מעלימה עין מהפגמים של בן הזוג ומהחסרונות שלו, נאחזת בתקווה שהדברים האלה ישתנו עם הזמן. מאוחר יותר, כעבור כמה שנים, ייתכן שאת נשארת איתו כי התרגלתם, או כי את חוששת להישאר שוב לבד.

מומחים לדייטינג ולנישואים חולקים כאן 10 סימנים לכך שהיחסים שלכם כבר אינם שווים את הזמן ואת האנרגיה. הסימנים מתאימים לבני שני המינים.

1. את מתפשרת על מספיק טוב.

יש הרבה מאוד דברים שעליהם את יכולה להתפשר: על יעד לחופשה (אולי בשנה הבאה, חוף אמלפי), על המכונית, על ספק הסלולר. אבל את בהחלט, במאה אחוז, לא יכולה להתפשר על מי שאיתו את בוחרת לבלות את חייך – אומרת וירג'יניה גילברט, מטפלת זוגית מלוס אנג'לס. אם בן הזוג שלך אינו מספק אותך מבחינה אינטלקטואלית, רגשית או מינית, או אם את מושכת את הזמן איתו מפני שזה נוח, את עושה עוול לשניכם.

"תהיי כנה עם עצמך. אם את נשארת ביחסים סתמיים מפני שאת חוששת להישאר לבד – או מפני שאת רוצה טבעת ותינוק – עשי לשניכם טובה ותחתכי", אומרת גילברט. "אחרת בסופו של דבר תתרחקו זה מזה, והפחד שלך להישאר לבד יהפוך לנבואה המגשימה את עצמה."

2. בן זוגך הוא המבקר המחמיר ביותר שלך.

בן זוגך צריך להיות החבר הכי טוב שלך, שותפך לפשע והמעודד הנלהב ביותר שלך, הכול בחבילה אחת. אם חסרה לך תמיכה מוראלית והיחסים שלכם מתאפיינים בעקיצות ובביקורת מתמדת, זה סימן מדאיג מאוד, אומרת אלישיה קלארק, פסיכולוגית מוושינגטון די.סי.

"זה דבר אחד לסבול הקנטות וירידות, אבל דבר אחר כשנראה שהבדיחות הן תמיד על חשבונך והביקורת היא בלתי פוסקת, גם כשיש סביבכם משפחה וחברים", היא אומרת. "זה דומה יותר לבריונות מאשר להשתעשעות. זה סימן לכך שבן זוגך אינו פועל לטובתך".

3. אין לכם הומור משותף.

הוא מגלגל עיניים בכל פעם שאת מספרת בדיחה, או שהוא צוחק כאילו את לואי סי.קיי לפחות? זה אולי נראה זניח, אבל אם בן זוגך לא צוחק איתך, יש לכם בעיה, אומרת גילברט. החיים קשים, את צריכה בצד שלך מישהו שיודע להסתגל וינסה לשמור על מצב רוח כשקורים דברים בלתי צפויים, היא מסבירה.

"זה לא כיף להיות ליד מישהו שזועף כל הזמן, או מתייחס לכל דבר בשיא הרצינות – בעיקר כשהחיים מתקילים אתכם", מסבירה גילברט. "את לא חייבת להיות עם מסמר המסיבה, אבל את צריכה להיות עם מישהו ששותף לחוש ההומור שלך."

4. את מאוהבת בפנטזיה על בן זוגך, ולא במי שהוא באמת.

כשאת מאוהבת, קל לך להתעלם מנקודות של חוסר התאמה ולפנטז על מי שבן הזוג יהיה ביום מן הימים. כן, הוא מעדיף לשחק משחקי מחשב כל השבתות במקום לטייל, אבל יום אחד הוא יסכים להצטרף אלייך. או: הוא אמנם לא רוצה ילדים, אבל אולי בעתיד הוא ישנה את דעתו.

אל תיפלי למלכודת הזאת. "אם את מאוהבת בפנטזיה יותר מאשר במי שבן הזוג שלך במציאות, את צריכה לבדוק את עצמך בשבע עיניים", אומרת מרינה סברוצ'י, מאמנת דייטינג ומחברת הספר "הפסיקי לחפש בעל: מצאי את אהבת חייך". "הפנטזיה תמיד יותר טובה מהמציאות. אבל החיים שלך הם במציאות, בזמן הווה".

5. את לא מתה על המשפחה שלו (או שהם לא מתים עלייך).

העתיד אינו מבשר טובות אם פגשת את ההורים שלו והם ממש לא מצאו חן בעינייך, אומרת גילברט. ועוד יותר גרוע, אם בן זוגך כל הזמן מצדד בהם בוויכוחים ולא מגבה אותך.

"תשאלי את עצמך: האם את רוצה להיות חלק מהמשפחה שלו? אם התשובה היא לא, ובן זוגך אינו מסוגל להציב גבולות להוריו, את גוזרת על עצמך חיים שלמים של חגים אומללים ושיחות חטטניות," היא אומרת. "תחשבי על זה ככה: חמות שמותחת עלייך ביקורת לפני שנולדים לכם ילדים ללא ספק תנסה לגדל את הילדים האלה אחרי שייוולדו. בשורה התחתונה, אם הוא יותר קשור למשפחה שלו מאשר אלייך – תברחי".

6. את כל הזמן תוהה למה הוא אומר משהו אחד ועושה משהו אחר.

את לא צריכה לנסות לנחש איפה היה בן זוגך בערב שבת. אם את מוצאת את עצמך תוהה לעיתים קרובות איפה הוא נמצא כשאת לא לידו – ותמיד נראה שהוא מספר לך חצאי אמיתות – ייתכן שתרצי לשאול את עצמך אם היחסים האלה באמת שווים את כאבי הלב, אומרת קלארק.

"חוסר התאמה בין התנהגות לבין דיבורים היא סימן שכיח ליחסים בעייתיים," היא מסבירה. "אם כי יכול להיות מפתה להקשיב למילים, שלעתים קרובות אומרות מה שאנחנו רוצות לשמוע, אם תשימי לב להתנהגות עצמה, תמצאי את האמת. ההתנהגות, גם אם היא כואבת, כמעט לא משקרת".

 7. אין התאמה בין היעדים שלכם.

היחסים הטובים ביותר מושתתים על תחושה חזקה של שותפות. כזוג, אתם צריכים לדעת מהם החלומות של הצד השני ולהאמין בהם – והחלומות, או היעדים האלה, צריכים להיות פחות או יותר מתאימים. אם את מתחילה להבין שהתקוות שלכם לעתיד מתנגשות זו עם זו, ייתכן שזה הזמן לנתק את היחסים, אומרת ברנדה דלה קאזה, מחברת הספר "סינדרלה שיקרה: למה באמת אי אפשר למצוא נסיך (או להישאר איתו)".

"יחסים ארוכי טווח בין שני אנשים שאינם רוצים בסופו של דבר את אותה תוצאה הם רק הזמנה לכאב לב," היא מוסיפה.

8. הביטחון העצמי שלך נחלש מאז שאת ביחסים.

הערך העצמי שלך בשום אופן לא צריך להיות קשור לדעה של בן הזוג עלייך, או לסטטוס היחסים ביניכם. הערך העצמי שלך כאדם בא מתוכך. עם זאת, אם בן הזוג גורם לך להרגיש לא אהובה או חסרת ביטחון עצמי עד כדי חרדה, את צריכה לחשוב פעמיים, אומרת קלארק.

"קשר עם האדם הלא נכון מסוגל להגביר את החרדות ואת הספקות העצמיים", היא מוסיפה. "מצד שני, היחסים הנכונים מגבירים את הביטחון העצמי ואת רמת הסיפוק. אנחנו מרגישים שמעודדים אותנו לשאוף להיות הכי טובים שאנחנו יכולים, אבל אוהבים אותנו בגלל מי שאנחנו."

9. את חושבת על מישהו אחר.

אם את מוצאת את עצמך מהרהרת אם הדשא ירוק יותר אצל החבר שלך מהאוניברסיטה, יכול להיות שאת בבעיה, אומרת סברוצ'י. עוד סימן רע הוא לפנטז איך היו החיים שלך אילו היית שוב רווקה.

"יש כאן שתי אפשרויות", אומרת סברוצ'י. "או שאת לא אוהבת את מי שאת נמצאת איתו, או שאת צריכה לחפש עמוק יותר בתוכך את הסיבה לכך שאינך מרוצה ממה שיש לך. תשאלי את עצמך למה את מחפשת דברים שמחוץ למערכת היחסים. כשתמצאי את התשובות, תוכלי לעבוד על היחסים שלכם – או להחליט ללכת לדרכך".

10. את צריכה לשנות את עצמך כדי שבן הזוג יהיה מרוצה.

אין אף זוג בעולם שבו שני בני הזוג אוהבים כל תכונה ותכונה בצד השני. (די בטוח שאפילו אנג'לינה מתעוררת לפעמים בבוקר ואומרת "שוב השארת שערות בכיור, בראד?"). אבל אם בן זוגך מתייחס אלייך כאל פרויקט הטיפוח הפרטי שלו – מרגיש צורך לשנות אותך כדי שתהיי ראויה לו – את בהחלט נמצאת ביחסים הלא נכונים, אומרת דלה קאזה.

"כשבן זוגך גורם לך להרגיש שאת לא יכולה לבטא את עצמך כמו שצריך, או מעניש אותך, או יורד עלייך כשאת מספרת בדיחה או מבטאת דעה שלא מוצאת חן בעיניו – יש בעיה," היא מסבירה. "אם את לא יכולה להיות מי שאת עם בן זוגך, אם הוא לא מקבל אותך כמו שאת, אז מה הטעם ביחסים האלה?"

מאנגלית: שרית פרקול / צילום: שאטרסטוק