10 משברים שחייבים לחוות בחיים

במהלך החיים אין מנוס מלעבור כמה משברים שמחזקים, מגדירים והופכים אותנו לאנשים חזקים יותר. שירי צוק, מחברת הספר "רגע לשלושים" אפיינה בדיוק ובהומור את 10 המשברים המרכזיים

מאת: שירי צוק 

החיים רצופי משברים ואמנם כל אחד חושב שרק הוא עובר אותם רק כדי לגלות שחצי עולם מתמודד עם אותו מצב. תתפלאו אבל איך שלא נסובב את זה, כולנו נתמודד עם מספר משברים לאורך חיינו ולמרות הדמעות, העצבים והסבל שחווינו, יצאנו מחוזקים, חכמים ובוגרים יותר. כן, הכל לטובה אומרים וכנראה שיש בזה משהו. קבלו את 10 המשברים הבאים כנראה מוכרים לכם מהעבר או שאתם מתקרבים אליהם בצעדי ענק. אל דאגה, אינכם לבד.

10 המשברים:

משבר הלידה

את  עובר. שוחה לך בכיף בתוך רחם, לא צריכה לעשות שום דבר בשביל להשיג אוכל או חום. ואז, פתאום, בום! את יוצאת  מהג'קוזי שלך אל עולם אכזר, עם אורות מסנוורים וכל מיני יצורים לא מוכרים שמחזיקים אותך, עוטפים אותך בבדים מגרדים ועושים המון רעש. לא, אי אפשר להתחרט, את כאן מעכשיו ועד הסוף המר. חושבת שזו טראומה? לפחות אין לך ברית עוד שבוע.

משבר אח חדש נולד

 הנה משהו שפרויד ואדלר הצליחו להסכים עליו – כשאת בת יחידה את המלכה. ואז, יום אחד, מגיע אח קטן (או אחות), ובן רגע לוקח לך את הכתר והגלימה ודוחף אותך מכס המלכות שעליו ישבת עד עכשיו. המלך מת, יחי המלך החדש! קודם היית העולם כולו, עכשיו את סתם אחת שדוחפים אותה הצידה בדרך לאטרקציה המרכזית – התינוק. שאגב, הביא לך בובת ברבי מתנה מהרחם בבואו לעולם – אבל את בכלל רצית סמארטפון.

משבר גיל ההתבגרות

מערבבים קצת הורמונים בקערה, מוסיפים איברים שגדלים בלי שליטה וקצת מתח מיני, ומפזרים פצעי בגרות מלמעלה. מה יצא? טינאייג'רים. וכן, היום זה מתחיל בגיל 8 ונמשך עד 28.

שירי צוק צילום אלבום פרטי

משבר שבעה חודשים בזוגיות

אתם ביחד די הרבה זמן, ופתאום משהו מגרד לך. זו לא אשמתו של אף אחד – חוקרים בדקו וגילו שאחרי 7 – 18 חודש, רמת האוקסיטוצין יורדת. אז מה עושים? או שמתחתנים או שנפרדים, ואז מוצאים מישהו חדש, מחכים שבעה חודשים, ומתחילים הכל מההתחלה.

משבר היום השלישי אחרי הלידה

שלושה ימים אחרי הלידה הראשונה שלי, הצעתי לבעלי להתגרש על רקע חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור – בפיתה שהוא הביא לי לא שמו מספיק טחינה. איכשהו התגברנו על המשבר הזה, ושלושה ימים אחרי הלידה השניה שלי, שנינו כבר היינו יותר חכמים – הוא הביא עוד טחינה בצד, ואני אמרתי לכולם לא לדבר איתי עד מחר. ביום השלישי שאחרי הלידה ההורמונים משתוללים, אבל אל דאגה – זה ישתפר תוך 18 שנה גג.

משבר גיל 30

בגיל 30 כבר צריך לדעת מי ומה את, לאן את הולכת ועם מי. לפחות זה מה שכולם חושבים, ורומזים לך – או פשוט אומרים בלי בושה – שאת ממש לא שם. אם אין לך בן זוג, קריירה, הכנה למשכנתא וביציות מוכנות להפריה, כל דודה רחוקה רואה זאת כחובתה לעדכן אותך שאת בפיגור. תהיי נחמדה אליה, היא עכשיו עוברת את אחד (או יותר) מהמשברים הבאים:

משבר אמצע החיים

 גברים קונים מכוניות ספורט ועוזבים את האישה החוקית, נשים מתחילות עם טיפולים פלסטיים ועם המאמן האישי. כולם חייבים להוכיח לעצמם שהם עדיין שווים, או לפחות לא לגמרי לא שווים. הצלחתם לעבור את המשבר בשלום? המתינו תור אחד עד למשבר הבא:

משבר הקן הריק

עוף גוזל, חתוך את השמים! רק אל תשכח לבוא שלוש פעמים בשבוע לקחת קופסאות עם קציצות ולתת לאמא ולאבא נושאים לשיחה, כי כשהקן מתרוקן, הציפורים מגלות שאין להן על מה לדבר אחת עם השניה.

משבר היציאה לפנסיה

 אתמול עוד היית מנכ"לית חשובה, ולא הכנת לעצמך קפה כבר שלושים שנה. אבל הנה הגיע הזמן לצאת לפנסיה, וקיבלת שעון מכוער בתודה על תרומתך, אבל מה עכשיו? זה הזמן למצוא תחביבים, ללכת להרצאות, להתנדב וכל דבר שיגרום לך לשכוח את העובדה שמעכשיו את 'מי שהיתה'. ואם את לא מצליחה לשכוח, תחכי קצת, הדמנציה כבר בדרך.

משבר המוות

נגמר. אין יותר חיים. ואם זה לא משבר, אז אני כבר לא יודעת מה כן.

רגע לשלושים

** הכותבת, שיר צוק, הוציאה בימים אלה את ספרה, "רגע לשלושים" (סדרת פרוזה) מספר את סיפורה של נועה, שרגע לפני יום הולדתה ה-30 היא מבינה שזהו, היא כבר לא ילדה. הספר מספר על משבר גיל שלושים, אבל הוא בעצם על הפער שבין מה שאתה חושב שאתה אמור להיות, לבין מה שאתה באמת. הוא נכתב עוד לפני שהמציאו את הרשתות החברתיות, ודווקא היום הוא אפילו יותר אקטואלי – יש לנו היום הרבה יותר אופציות לראות מה (לכאורה) עושים אנשים אחרים מקבוצת השווים שלנו, ולהתבאס שאנחנו לא עומדים בציפיות.

גוף ונפש
כתבות, חדשות ודעות על הקשר שבין הגוף לנפש, איך לשמור על הבריאות, הכושר והאושר האישי