10 טיפים של הצרפתיות לאיפור קיץ מושלם

אין על הסטייל של הפריזאיות בכל תחומי החיים וגם כשהן מתאפרות הן נראות זוהרות ונוטפות גלאם אך נטולות מאמץ. מה הסודות שלהן?

הצרפתיות אלופות בכל מה שקשור במראה פרשי, רענן, וזוהר, גם כשהשמש קופחת, הלחות משתוללת וזיעת הנשים האחרות ניגרת. ביום לוהט, הן מטופפות על עקביהן הגבוהים על המרצפות הפריזאיות ומשאירות משב רוח רענן. איך הן מצליחות להיראות בסוף יום עבודה מאופרות באופן מושלם, רעננות כמו היום לא חלף עליהן, ובלתי-דביקות בעליל כאילו אנחנו לא בתחילתו של אחד הקייצים החמים שאי פעם תוכננו בכדור הארץ? המומחיות הגדולות בתחום התכנסו לעשות סדר בדברים. רוצות גם? סורו לעשרת הטיפים הבאים לאיפור כמו צרפתיה במראה קיץ מושלם.

1. טיפוח טיפוח טיפוח

ואנסה פאראדי אינסטגרם

איפור לא יושב טוב על עור מוזנח. לכן הצרפתיות הן מלכות הטיפוח כל ימות השנה ומגיעות לקיץ עם עור בוהק. שרון בן דוד, מאפרת ומדריכה בבובי בראון מסבירה שכדאי להשתמש במוצרים הכוללים קולגן. מעבר לכך חשוב לדעת: בקיץ, סרום משמש כמחסום לחות. זה גם הזמן למרוח קרם עיניים להבהרת כהויות והורדת נפיחות.

2. הגנה מהשמש

ג'יין בירקין אינסטגרם

אחרי שמטפחים את העור ורגע לפני שמניחים עליו את האיפור, כדאי להגן על העור מהשמש בעזרת spf גבוה (50 הולך מצויין! והעור שלכן יאמר תודה). הצרפתיות דוגלות בשימוש במוצרים צרפתיים לדוגמת אוון, ששומר עליהן לאורך היום. כדאי לחדש את ההגנה כל שעתיים ולכן הן מחזיקות את תכשיר ההגנה מפני השמש בתיק היד שלהן ושולפות אותו לפני יציאה לשמש.

3. מראה איפור ללא איפור ליום

ג'יין בירקין אינסטגרם

הטרנד הקייצי של הצרפתיות כבר עשרות שנים הוא להתאפר ולא להיראות מאופרת. הן דוגלות במראה הטבעי בניגוד לאמריקניות למשל, שדואגות למראה עשוי ומושלם. הצרפתיות מאמינות בגישת ה"נגליז'ה", כלומר, עושות מאמץ בלתי נראה עד שמגיעות לדלת ביתן. זו הפעם האחרונה שהן מביטות במראה. הן מאפשרות ליום לעבור עליהן ולא טורחות להיראות כאילו הרגע סיימו להתאפר. מקסימום מחדשות את הליפסטיק אחרי ארוחת הצהרים.

אז איך בכל זאת תמרו מייק אפ בקיץ ולא תראו כאילו יצאתן ממרחץ זיעה? כסו את הפגמים בהטפחה ולא במריחה וכך תמנעו ממראה השפכטל. לעומת זאת כדאי לנשים עם עור חם ואדמומי (קופרוז) לדאוג לכיסוי טוב וקיבוע מייקאפ מדוייק.

4. זוהר לפני מייקאפ

הבת של ואנסה צילום אינסטגרם

מפתיע אך מסתבר שהצרפתיות מורחות את האיפור המבהיר והמבהיק לפני מריחת המייק אפ. בין אם מדובר בעט הארה של מאק או golden glow של סדרת extra של בובי בראון, אותם מניחים מתחת לעיניים, הם יעניקו זוהר ואור לעור. לעומת זאת, כדאי שנשים מבוגרות ימנעו מכך, משום שהמוצרים הללו מדגישים קמטים.

5. התאורה המושלמת להתאפר בה

שאנל אינסטגרם

 מסתבר שהתאורה המושלמת לשולחן טואלט האיפור היא "שילוב של תאורה צהובה ולבנה," כדבריה של שרון בן דוד המאפרת והמדריכה של בובי בראון. "זוהי תאורה שמחקה תאורה טבעית והקרובה ביותר לתאורת חוץ. כך אפשר לוודא שמראה האיפור שמתקבל בבית יראה טבעי גם בחוץ".

6. איפור עיניים

מרגו רובי שאנל אינסטגרם

 הטרנד של הקיץ מבוסס על טשטושים שמונחים על בסיס בצבע עור. מה עושים עם עין גדולה מאחורי משקפיים? "כדאי להדגיש את העין ואת קו הריסים", ממליצה שרון בן דוד. "ואסור לשכוח מסקרה". רוצות טיפ למריחת מסקרה באופן מושלם? סורו לסעיף הבא.

7. מריחת המסקרה המושלמת

בריג'יט בארדו אינסטגרם

החזיקו מראה קטנה מתחת לסנטר והתחילו למרוח מסקרה. כך תראו בקלות את פריסת הריסים ותתקנו בקלות הידבקויות. "מסקרה היא חובה לכל אישה מבוגרת עם עפעף נפול. זה קסם אבל מסקרה מרימה את מראה העין," אומרת שרון בן דוד.

8. סוד הברונזר

בריג'יט בארדו אינסטגרם

משיכה של ברונזר מפעמון האוזן לכיוון הפה עד קו העין יעניק לפנים ארוכות מראה פרופונציונלי, שזוף ובריא. אפשר להניח ברונזר גם על צדי האף למראה צר ולתת חימום טבעי לפנים בהנחה על קו המצח והרקה. כדי להסמיק, כדאי לחייך ולהניח את הסומק על התפוחים שנוצרים ומיד למזג עם צבע הברונזר.

9. שפתיים אדומות

דיור שפתיים אדומות אינסטגרם

 בתת-המודע הקולקטיבי הצרפתיה מתוייגת כבעלת פנים בהירות עם איפור טבעי ושפתון בוהק באדום דם או אדום דובדבן. הצרפתיות הן ההוגות את המראה הייחודי הזה, ששם דגש על השפתיים, בין אם מדובר באיפור יום או איפור ערב. כשאת גרה בפריז את "נדבקת" במראה השלגיה, שהופך לייחודי בעיקר אם שערך בצבע שחור פחם. היתה זו דווקא חברתי הישראלית שרית, שהכירה לי את השפתון האדום RUBY WOO של מאק, באחד מביקוריה בפריז. השפתון הזה, בעיני, מכיל את הפיגמנט האדום המושלם למראה הצרפתיה הבהירה, ששפתיה מאופרות באדום עז. 

10. איפור ערב

מאק איפור אינסטגרם

הטרנד של הקיץ הוא כל מה שנוצץ, זוהר, גלאם או מטאלי. נצנצים, פאייטים, על הג'ינס, על החולצה וגם על הפנים, בעזרת האיפור. תרז ימיני, מאפרת מאק דואגת לנצנץ את הפנים כשיורד הערב. "פיגמנט נוצץ על עיניים מעושנות בגוונים מנצנצים, ושימר על הלחיים, בין הגבות, על הסנטר ועל השפתיים עושים עבודת זוהר נהדרת" היא אומרת, ומוסיפה. "כשהעיניים חזקות כדאי להחליש את הצבע על השפתיים, למרוח שימר ופיגמנט ולטשטש למראה לא מדוייק, שהקיץ הזה הוא מאוד מאוד אופנתי".

איפור עיניים מאק יחצ

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לצרפת ולתרבותה. עוד על סדרת הרצאותיה "הסודות הצרפתיים", הכנסו ל- mayaguez.co.il

 מאיה גז צילום רמי זרנגר

 

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית